Mega Channel

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Πήδηση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση
MEGA CHANNEL
MEGA CHANNEL.png
Το λογότυπο του MEGA (1999-σήμερα)
Ίδρυση 27 Απριλίου 1989
Πρώτη λειτουργία 20 Νοεμβρίου 1989
Εικόνα 16:9, 1080i (HDTV)
Ιδιοκτήτης Τηλέτυπος Ανώνυμη Εταιρεία Τηλεοπτικών Προγραμμάτων
Χώρα Flag of Greece.svg Ελλάδα
Γλώσσα Ελληνικά
Περιοχή εκπομπής Πανελλαδικά
Κεντρικά γραφεία Ρούσου 4 και Λεωφόρος Μεσογείων 117, Αθήνα, Ελλάδα
Ιστοσελίδα MEGA CHANNEL
Λήψη
Επίγεια Ψηφιακά
Συχνότητα Πανελλαδικά σε κατά τόπους συχνότητες
Δορυφορικά
NOVA Θέση 984
COSMOTE TV Θέση 106
Καλωδιακά
COSMOTE TV Θέση 5
Διαδικτυακά
Web TV Ζωντανή αναμετάδοση

Το Mega Channel (ή απλώς MEGA) είναι ο πρώτος, χρονολογικά, ελληνικός ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας, με έδρα την Αθήνα και επιπλέον, ο ένας από τους μεγαλύτερους σταθμούς στην χώρα.

Από το 2012 είναι αντιμέτωπο με οικονομικά προβλήματα και με διάφορες αντιπαραθέσεις με τράπεζες λόγω αστοχίας των μετόχων σχετικά με ένα δάνειο, κυρίως από πλευράς του φορέα του τηλεοπτικού καναλιού (Τηλέτυπος), και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, την περικοπή των δελτίων ειδήσεων και των ζωντανών εκπομπών, την προβολή μόνο των επαναλήψεων και οι εργαζόμενοι του καναλιού να βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας, επειδή δεν λαμβάνουν τα δεδουλευμένα τους.

Ιστορικό[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Ο σταθμός άρχισε να εκπέμπει στις 20 Νοεμβρίου 1989 στις 15:00 το μεσημέρι ακριβώς. Το Mega Channel ήταν το πρώτο ιδιωτικό κανάλι που εξέλαβε άδεια λειτουργίας στην Ελλάδα και το πρώτο ιδιωτικό κανάλι της Ελλάδας που εξέπεμψε τηλεοπτικό πρόγραμμα.

Ήταν ο πρώτος ελληνικός ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός, αν δεν συνυπολογιστούν και κάποιες άλλες σποραδικές ιδιωτικές και δημοτικές προσπάθειες χωρίς άδεια ή νομοθετική ρύθμιση για ιδιωτική τηλεόραση, που δεν είχαν συνέχεια.[1] Η προσωρινή άδεια "δοκιμής τοπικού ραδιοτηλεοπτικού σταθμού" για τη λειτουργία του δόθηκε επί συγκυβέρνησης Τζαννή Τζαννετάκη.[2]

Το 1993 δόθηκε ανανεωτική άδεια λειτουργίας ισχύος επτά ετών,[3][4] η οποία διατηρείται νομοθετικά σε ισχύ μέχρι και σήμερα, όπως γίνεται και με τους υπόλοιπους ιδιωτικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς, παρ' όλο που το 4ο τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας έχει κρίνει, ότι οι αλλεπάλληλες παρατάσεις νομιμότητας των ραδιοτηλεοπτικών ΜΜΕ είναι ουσιαστικά παράνομες και αντισυνταγματικές.[5][6]

Τηλεοπτικές άδειες[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Στον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες πανελλαδικής εμβέλειας που έγινε το 2016, η Τηλέτυπος, η εταιρεία που κατέχει το κανάλι, κατέθεσε αίτηση για άδεια, η οποία απορρίφθηκε από το αρχικό στάδιο για τυπικούς λόγους.[7][8] Ωστόσο, συνέχισε τελικώς να εκπέμπει, αφού ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες κρίθηκε αντισυνταγματικός από το ΣτΕ, στις 26 Οκτωβρίου 2016. Στο νέο διαγωνισμό, του οποίου η προκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων ξεκίνησε στις 24 Νοεμβρίου 2017 και ολοκληρώθηκε στις 11 Ιανουαρίου 2018 με έξι καταθέσεις, το κανάλι δεν έκανε αίτηση για να πάρει μία από τις επτά άδειες λόγω οικονομικών προβλημάτων. Οι εργαζόμενοι αντέδρασαν εκπέμποντας δελτίο ειδήσεων, ώστε να ενημερώσουν τους τηλεθεατές.[9]

Στις 12 Μαρτίου 2018, συνεδρίασε το ΕΣΡ για να εγκρίνει ή να απορρίψει την αίτηση της Τηλέτυπος Α.Ε. για μετατροπή του σταθμού, από γενικού περιεχομένου σε θεματικό. Ύστερα από συνεδρίαση επτά ωρών, το ΕΣΡ απεφάνθη κατά πλειοψηφία, με έξι ψήφους κατά της έγκρισης έναντι τριών[10] και η ΕΕΤΤ ήταν υποχρεωμένη να μεταβιβάσει την απόφαση μέχρι τις 25 Μαρτίου[εκκρεμεί παραπομπή] στη Digea, για να κατεβάσει το σήμα, αλλά η διοίκηση του σταθμού κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα κατά της απόφασης του ΕΣΡ. Την Δευτέρα του Πάσχα 2018 κόπηκαν από το κανάλι και τα πνευματικά δικαιώματα των παλιών ξένων κινηματογραφικών ταινιών που πρόβαλλε το κανάλι με αποτέλεσμα να περιοριστεί αποκλειστικά μόνο στο παλιό ελληνικό του πρόγραμμα.[11]

Στις 22 Αυγούστου 2018, σταμάτησε να λειτουργεί το site του καναλιού megatv.com, καθώς δεν πληρώθηκε το domain για να συνεχιστεί η λειτουργία του. Ωστόσο η ιστοσελίδα επανήλθε δύο ημέρες αργότερα.[12][13][14][15] Τα προβλήματα σοβάρεψαν από το 2014, ενώ το 2016, οι τράπεζες δέσμευσαν τους λογαριασμούς για αποπληρωμή δανείων του Ομίλου ΔΟΛ (κατέχει το 22% του σταθμού), με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να κατέβουν σε απεργία, και για λίγες μέρες να σταματήσει η κυκλοφορία των εφημερίδων «Τα Νέα» και «Το Βήμα» (τελικά οι εφημερίδες συνέχισαν την κυκλοφορία τους). Στις 7 Φεβρουαρίου 2017 το δικαστήριο απέρριψε αίτημα των εργαζομένων για να ανοίξουν οι σφραγισμένοι από τις τράπεζες λογαριασμοί ώστε να γίνουν οι πληρωμές. Παρ' όλα αυτά οι εφημερίδες του Οργανισμού («Τα Νέα» και «Το Βήμα») καθώς και όλα τα περιοδικά του, εξακολούθησαν να εκδίδονται και να κυκλοφορούν κανονικά (μάλιστα, «Τα Νέα» παραμένουν σταθερά η πρώτη σε κυκλοφορία εφημερίδα πανελλαδικά). Από τις 19 Σεπτεμβρίου 2018, το κανάλι βρίσκεται σε καθεστώς λύσης και εκκαθάρισης, βάσει νόμου Δένδια, όπως έγινε και με τον ΔΟΛ με εκποίηση 15εκ€. Τα ασφαλιστικά μέτρα θα συζητηθούν στις 27 Σεπτεμβρίου και η κύρια εκδίκαση ορίστηκε για τις 30 Οκτωβρίου. Η Alpha Bank ζήτησε τον ορισμό προσωρινής διοίκησης, ενώ υπάρχει προγραμματισμένη γενική συνέλευση με το ίδιο θέμα στις 26 Σεπτεμβρίου. Στις 5 Οκτωβρίου 2018 εγκρίθηκε από το ΣτΕ η οριστική διακοπή της μετάδοσης του σταθμού, την οποία είχε εισηγηθεί το ΕΣΡ.[16]

Οικονομικά προβλήματα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το κανάλι αντιμετωπίζει από το 2012 σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι στην Τηλέτυπος Α.Ε. δεν έχουν λάβει την μισθοδοσία τους, από τα μέσα Απριλίου του 2016, με αποτέλεσμα την μη προβολή των ζωντανών προγραμμάτων. Τα οικονομικά προβλήματα οφείλονται στην μη ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, ενώ υπάρχουν και εκκρεμότητες με τις τράπεζες από τις οποίες έχει λάβει δάνεια ο σταθμός σχετικά με την εξόφλησή τους. Από τις 7 Σεπτεμβρίου του 2016, οι εργαζόμενοι του σταθμού βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας όπως αντίστοιχα από αυτήν την ημέρα το κανάλι σταμάτησε να προβάλει και δελτία ειδήσεων.[17] Ωστόσο ένα χρόνο μετά (το διήμερο 9-10 Σεπτεμβρίου 2017) μετέδωσε live την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα από τη ΔΕΘ,[18] ενώ το διήμερο 16-17 Σεπτεμβρίου μετέδωσε την ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη, επίσης από την ΔΕΘ. Συγκεκριμένα από το καλοκαίρι του 2016, το κανάλι δεν βγάζει κανονικό πρόγραμμα, παρά μόνο παλιές ξένες κινηματογραφικές ταινίες, παλιές σειρές και εκπομπές από το αρχείο του και μια κάρτα με τους 420 εργαζόμενους που προβάλλεται από τον Ιανουάριο του 2018. Το δελτίο καιρού συνέχιζε να προβάλλεται κάθε απόγευμα στις 17:00, παρ' όλα αυτά μέχρι και τις 31 Ιανουαρίου 2018, ώσπου κόπηκε και αυτό οριστικά λόγω ρευστού, παράλληλα την ίδια ημέρα διακόπηκαν οριστικά και οι διαφημίσεις, θυμίζοντας τόσο σε πρόγραμμα όσο και σε ροή προγράμματος κανάλι φάντασμα. Μάλιστα, στις 6 Οκτωβρίου 2016 κατατέθηκε αίτηση από τρίτη εταιρεία, με την οποία ζητεί να κηρυχθεί σε κατάσταση πτώχευσης η Τηλέτυπος.[19]

Ιδιοκτησία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Ο σταθμός είναι ιδιοκτησία της Τηλέτυπος Α.Ε. η οποία συστάθηκε την Τετάρτη 26 Απριλίου 1989[20][21] με την επωνυμία Τηλέτυπος Ανώνυμη Εταιρεία Τηλεοπτικών Προγραμμάτων και το διακριτικό τίτλο ΜΕΓΚΑ ΤΣΑΝΕΛ (MEGA CHANNEL) ως τηλεοπτικό δίκτυο πέντε εκδοτών (Μπόμπολας, Λαμπράκης, Τεγόπουλος, Βαρδινογιάννης και Αλαφούζος).[22][23] Τρία χρόνια αργότερα, τροποποιήθηκε το καταστατικό του φορέα[24] ενώ την Πέμπτη 21 Ιουλίου 1994, εισήγαγε τις μετοχές της στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών.[25]

Στις 22 Μαΐου 2017 ο επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης αγόρασε από την Πήγασος Εκδοτική Α.Ε. το 19,63% από το 33% των μετοχών του φορέα δίνοντας χονδρικά 12 εκατομμύρια ευρώ. Το υπόλοιπο 13,09% παρέμεινε στην ιδιοκτησία της οικογένειας Μπόμπολα, και ενεχυριάστηκε από τις τράπεζες. Εννέα μέρες μετά (την 31η) ο Βαγγέλης Μαρινάκης, κατά τη διαδικασία πλειστηριασμού και μεταβίβασης του ΔΟΛ, πλειοδότησε, καταθέτοντας δεσμευτική προσφορά 23 εκατομμυρίων ευρώ, και αποκτώντας, μεταξύ άλλων, το 22,11% του κεφαλαίου. Στις 21 Αυγούστου, ο Ιβάν Σαββίδης μεταβίβασε επισήμως το 19,63% του μετοχικού κεφαλαίου που κατείχε μέσω της Πήγασος στην κυπριακή εταιρία Elenovo Ltd. που συνεργάζεται με την Dimera Media Investments Ltd. συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη. Τέλος στην μετοχική σύνθεση του φορέα του καναλιού συμμετέχουν ο επιχειρηματίας Δημήτρης Κοπελούζος με ποσοστό 4,5%, ο εφοπλιστής Βίκτωρας Ρέστης με ποσοστό 3,13% και άλλοι ξένοι και Έλληνες μικρομέτοχοι.[26][27]

Διαθεσιμότητα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Επίγεια και αναλογικά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Την 1 Αυγούστου 2014, το κανάλι σταμάτησε να εκπέμπει αναλογικά και από τα τελευταία κέντρα εκπομπής, τον Υμηττό (Δίαυλος 25 UHF - από τις 20 Ιουλίου 2012) και την Πάρνηθα (Δίαυλος 64 UHF, αρχικά στους 66 UHF και στα 7 VHF). Ο σταθμός δημιούργησε το 2009 μαζί με τους υπόλοιπους 6 ιδιωτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας την ίδρυση της ψηφιακής πλατφόρμας Digea.

Δορυφορικά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Από τo 2000, ο σταθμός εκπέμπει και μέσω της συνδρομητικής ψηφιακής δορυφορικής πλατφόρμας NOVA. Επίσης, ο σταθμός είναι διαθέσιμος και στο συνδρομητικό πακέτο της COSMOTE TV.

Mega Cosmos[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το λογότυπο του Mega Cosmos

Το Mega Cosmos είναι το διεθνές δίκτυο του MEGA CHANNEL που μεταδίδει το πρόγραμμα του σταθμού για τους Έλληνες του εξωτερικού στη Βόρεια Αμερική, την Αφρική, την Ασία και την Αυστραλία. Αρχικά, λεγόταν MEGA CHANNEL Αυστραλία, και στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Mega Cosmos χρησιμοποιώντας ένα κοινό όνομα και λογότυπο για την Αυστραλία και τις ΗΠΑ.

Αυστραλία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το κανάλι άρχισε αρχικά να μεταδίδεται το 2000, αλλά λόγω συμβατικών προβλημάτων, ανέστειλε τη λειτουργία του μέχρι τα τέλη του 2005, ώσπου ξεκίνησε εκ νέου, χάρη σε μια νέα συμφωνία που υπεγράφη με την UBI World TV, η οποία τον Ιούνιο του 2012 διέκοψε τις υπηρεσίες της με αποτέλεσμα το Mega Cosmos να είναι και πάλι προσωρινά μη διαθέσιμο. Από τον Ιανουάριο του 2013 το κανάλι εκπέμπει μέσω της πλατφόρμας του Ellas TV.

Καναδάς[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το κανάλι άρχισε να μεταδίδεται το Νοέμβριο του 2001 μέσω του Odyssey Television Network, αλλά λόγω συμβατικών προβλημάτων το καλοκαίρι του 2003, ανέστειλε τη λειτουργία του μέχρι το 2007, ώσπου ξεκίνησε εκ νέου, χάρη σε μια νέα συμφωνία που υπεγράφη με την Ethnic Channels Group. Τον Ιούνιο του 2012, η Ethnic Channels Group έχασε τα δικαιώματα μετάδοσης του καναλιού το οποίο σταμάτησε να εκπέμπει. Το κανάλι ξεκίνησε εκ νέου λίγο αργότερα στο πλαίσιο μιας δεύτερης συμφωνίας με την Odyssey Television Network.

Ηνωμένες Πολιτείες[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το κανάλι άρχισε να μεταδίδεται στα τέλη του 2000 μέσω της πλατφόρμας Dish Network. Την 1η Δεκεμβρίου του 2006 μετακινήθηκε στην DirecTV, λόγω συμβατικών προβλημάτων, ενώ την 1η Απριλίου του 2011, λόγω έλλειψης συνδρομητών, μετακινήθηκε στην πλατφόρμα Home2US. Στις 5 Δεκεμβρίου 2012, το Mega Cosmos επέστρεψε στην Dish Network, μετά από απουσία 12 χρόνων ενώ από τον Ιανουάριο του 2013 εκπέμπει και μέσω της πλατφόρμας του Ellas TV.

Επικρίσεις[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Κατηγορίες για μεροληψία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Εν όψει του δημοψηφίσματος του 2015, οι πέντε από τους έξι, πανελλαδικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, MEGA, ΑΝΤ1, Alpha, Star και ΣΚΑΪ κατηγορήθηκαν ότι χρησιμοποιούσαν ψευδείς και παραπλανητικές ειδήσεις, ώστε να πείσουν τον κόσμο να ψηφίσει στο δημοψήφισμα ΝΑΙ, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού.[28][29][30] Μάλιστα, λόγω αυτής της κατηγορίας για παραπληροφόρηση το ΕΣΡ ξεκίνησε έρευνα για την ενδεχόμενη προπαγάνδα των καναλιών στην κάλυψη του δημοψηφίσματος.[31] Επίσης, σχεδόν ένα χρόνο μετά (τον Απρίλιο του 2016) η ΕΣΗΕΑ επέβαλλε ποινές στους δημοσιογράφους του σταθμού Όλγα Τρέμη, Μαρία Σαράφογλου και Μανώλη Καψή για την μεροληπτική τους στάση κατά την περίοδο πριν το δημοψήφισμα.[32]

Κατηγορίες για παραπλάνηση[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Τον Ιούνιο του 2015, στα πλαίσια της ενημέρωσης για τα capital controls, το κανάλι πρόβαλε μία φωτογραφία του 2012, η οποία απεικόνιζε μία ηλικιωμένη από τη νότια Αφρική. Η εν λόγω φωτογραφία προβλήθηκε ως ελληνική, και συγκεκριμένα, αθηναϊκή. Το κανάλι τιμωρήθηκε από το ΕΣΡ, με πρόστιμο 20.000 ευρώ.[33]

Λογότυπα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Mega Channel λογότυπο 1989-1999.jpg MEGA CHANNEL.png
20.11.1989-21.11.1999 22.11.1999-σήμερα

Παραπομπές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  1. «MEGA Channel: Δελτίο Ειδήσεων 1989 (τα πρώτα λεπτά λειτουργίας)». YouTube. 
  2. Βίδος, Κοσμάς. 1989, ιδιωτική τηλεόραση: Παράθυρα στον κόσμο. Το Βήμα (28-12-2008). Ανακτήθηκε στις 06/09/2009.
  3. «ΦΕΚ B 713/1993». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 10 Σεπτεμβρίου 1993. 
  4. «Ποιοι πήραν τότε, και ποιοι θέλουν τώρα τηλεοπτικές άδειες». e-tetRadio.gr. 10 Ιουλίου 2016. 
  5. Μανιάτης, Σωτήρης. TV: 20 ΧΡΟΝΙΑ ΧΑΟΣ. Το κρυφτούλι με τις άδειες Ελευθεροτυπία 20 Ιουνίου 2009. Ανακτήθηκε 6/09/2009.
  6. «Ιδιωτική τηλεόραση στην Ελλάδα: Από το πρώτο δελτίο στο Alter και το MEGA». https://www.eleftherostypos.gr/istories/80997-idiotiki-tileorasi-stin-ellada-apo-to-proto-deltio-sto-alter-kai-to-mega/. Ανακτήθηκε στις 2018-01-12. 
  7. «Αυτά είναι τα 7 κανάλια για τις 4 άδειες – Κόπηκαν Μega, Σαββίδης, Κύπριοι». iefimerida.gr. iefimerida.gr. 2016-07-20. Ανακτήθηκε στις 2016-07-31. 
  8. «Οριστικός κατάλογος υποψηφίων για το διαγωνισμό για τηλεοπτικές άδειες». typologies.gr. 11 Αυγούστου 2016. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 2016-08-19. http://web.archive.org/web/20160819011348/http://www.typologies.gr/2016/08/11/oristikos-katalogos-ypopsifion-gia-to-diagonismo-gia-tileoptikes-adies/. Ανακτήθηκε στις 11 Αυγούστου 2016. 
  9. «MEGA: Νέο δελτίο - Οι μέτοχοι δεν διεκδικούν άδεια, μας κλείνουν λένε οι εργαζόμενοι». https://www.news247.gr/media/mega-neo-deltio-oi-metochoi-den-diekdikoyn-adeia-mas-kleinoyn-lene-oi-ergazomenoi.6572098.html. Ανακτήθηκε στις 2018-01-12. 
  10. «Απόφαση Αριθ. 18/2018». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 13 Μαρτίου 2018. Ανακτήθηκε στις 14 Μαρτίου 2018. 
  11. «Θρίλερ με το Mega -Προσφυγή στο ΣτΕ για να μην πέσει μαύρο». iefimerida.gr. 9 Φεβρουαρίου 2018. http://www.iefimerida.gr/news/395108/thriler-me-mega-prosfygi-sto-ste-gia-na-min-pesei-mayro. Ανακτήθηκε στις 15 Μαρτίου 2018. 
  12. «Ραγδαίες εξελίξεις στο MEGA: Το ΣτΕ «παγώνει» την απόφαση του ΕΣΡ για το «μαύρο»». newsbomb.gr. 15 Μαρτίου 2018. 
  13. «Πότε κλείνει το Mega». newsbeast.gr. 13 Μαρτίου 2018. 
  14. «Το ΕΣΡ βάζει «λουκέτο» στο Mega». Πρώτο Θέμα. 13 Μαρτίου 2018. 
  15. «Αντίστροφη μέτρηση για το «μαύρο» στο Mega μετά την απόφαση του ΕΣΡ». Πρώτο Θέμα. 14 Μαρτίου 2018. 
  16. «ΣτΕ: Τέλος στο Mega!». typologies.gr. 5 Οκτωβρίου 2018. http://www.typologies.gr/ste-telos-sto-mega/. 
  17. «MEGA: Σε επίσχεση εργασίας προχωρούν οι εργαζόμενοι». news247.gr. 7 Σεπτεμβρίου 2016. https://www.news247.gr/media/mega-se-epischesi-ergasias-prochoroyn-oi-ergazomenoi.6454240.html. Ανακτήθηκε στις 5 Οκτωβρίου 2016. 
  18. «Το Mega επέστρεψε στην ενημέρωση μετά από έναν χρόνο». Newsbeast.gr. 2017-09-10. https://www.newsbeast.gr/media/arthro/2828603/to-mega-epestrepse-stin-enimerosi-meta-apo-enan-chrono. Ανακτήθηκε στις 2017-09-10. 
  19. «Ανακοίνωση Αίτησης Πτώχευσης "Τηλέτυπος Α.Ε."». Γενικό Εμπορικό Μητρώο. 6 Οκτωβρίου 2016. https://www.businessregistry.gr/downloadFile/index?key=assemblyDecision&elementId=855782. Ανακτήθηκε στις 14 Δεκεμβρίου 2016. 
  20. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1016/1989». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 2 Μαΐου 1989. 
  21. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 3194/1989». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 17 Αυγούστου 1989. 
  22. Δίκη 17Ν - Πρακτικά 12/5/2006. Ελευθεροτυπία 13/05/2006. Ανακτήθηκε 6/09/2009.
  23. Η συμμετοχή Μπόμπολα σε «Τηλέτυπο» - MEGA. Ελευθεροτυπία 15/01/2005. Ανακτήθηκε 6/09/2009.
  24. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1405/1992». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 14 Μαΐου 1992. 
  25. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 4481/1994». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 26 Ιουλίου 1994. 
  26. «Ο Ιβάν Σάββιδης μπαίνει στο Mega». https://www.news247.gr/media/o-ivan-savvidis-mpainei-sto-mega.6508566.html. Ανακτήθηκε στις 2017-05-22. 
  27. Αυτοί είναι πλέον οι μεγαλομέτοχοι του Mega - Τα νέα δεδομένα μετά την απόκτηση του ΔΟΛ από Μαρινάκη
  28. «Οι πρώτες διώξεις στους δημοσιογράφους των καναλιών της προπαγάνδας!». newsbomb.gr. 7 Ιουλίου 2015. https://www.newsbomb.gr/media-agb/story/604645/oi-protes-dioxeis-stoys-dimosiografoys-ton-kanalion-tis-propagandas. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουλίου 2015. 
  29. «Ο λαός «τελείωσε» τα κανάλια της διαπλοκής και τους δημοσκόπους!». newsbomb.gr. 7 Ιουλίου 2015. https://www.newsbomb.gr/politikh/story/603768/o-laos-teleiose-ta-kanalia-tis-diaplokis-kai-toys-dimoskopoys. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουλίου 2015. 
  30. «Στο πειθαρχικό της ΕΣΗΕΑ 9 δημοσιογράφοι για την προπαγάνδα». tvxs.gr. 7 Ιουλίου 2015. https://tvxs.gr/news/internet-mme/sto-peitharxiko-tis-esiea-9-dimosiografoi-gia-tin-propaganda-yper-toy-nai. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουλίου 2015. 
  31. «ΕΣΡ: Αυτεπάγγελτη έρευνα για την προπαγάνδα των καναλιών στην κάλυψη του δημοψηφίσματος». newsbomb.gr. 7 Ιουλίου 2015. https://www.newsbomb.gr/media-agb/story/604505/esr-aytepaggelti-ereyna-gia-tin-propaganda-ton-kanalion-stin-kalypsi-toy-dimopsifismatos. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουλίου 2015. 
  32. «Διαγραφές δημοσιογράφων από την ΕΣΗΕΑ για τη στάση τους στο δημοψήφισμα». In.gr. Ανακτήθηκε στις 2016-05-29. 
  33. Manolis (2016-01-11). «Πρόστιμο στο Mega για την τρομο-προπαγάνδα (video)». altsantiri.gr. https://www.altsantiri.gr/media/prostimo-sto-mega-gia-tin-tromo-propaganda-stin-enarxi-ton-capital-controls/. Ανακτήθηκε στις 2016-11-03. 

Εξωτερικοί σύνδεσμοι[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]