Open TV

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Πήδηση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση
OPEN
Open TV logo.png
Ίδρυση 17 Σεπτεμβρίου 2018
Πρώτη λειτουργία 11 Σεπτεμβρίου 2013
(ως Epsilon TV)
Έναρξη λειτουργίας 24 Οκτωβρίου 2018
Εικόνα 16:9 (1080i, HDTV)
Ιδιοκτήτης Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε.
Ιβάν Σαββίδης
Συνεργαζόμενα κανάλια Omega TV Cyprus[1]
Σλόγκαν Beyond TV
Ιδρυτής Σεραφείμ Φυντανίδης
Χώρα Ελλάδα
Γλώσσα Ελληνικά
Περιοχή εκπομπής Πανελλαδικά
Κεντρικά γραφεία 2ο χιλιόμετρο Παιανίας-Μαρκόπουλου, Καρελλάς
Πρώην ονομασίες Epsilon TV (2013-2018)
Αντικατέστησε 902 TV (1990-2013)
Ιστοσελίδα tvopen.gr
Λήψη
Επίγεια Ψηφιακά
Συχνότητα Πανελλαδικά σε κατά τόπους συχνότητες
Δορυφορικά
NOVA Θέση 981
NOVA Κύπρου Θέση 114
COSMOTE TV Θέση 111
Wind Vision Θέση 11
Καλωδιακά
COSMOTE TV Θέση 10
Διαδικτυακά
Open tvopen.gr/live-tv

Το Open (με τον υπότιτλο Beyond) είναι ελληνικός ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας που ανήκει στον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη. Η έδρα του σταθμού είναι στον Καρελλά, κοντά στη βιομηχανική ζώνη της Παιανίας.

Ξεκίνησε να λειτουργεί την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018 στις 19:00 αντικαθιστώντας το Epsilon TV, με πρώτο πρόγραμμα την παρουσίαση του κεντρικού δελτίου ειδήσεων με την Έλλη Στάη.

Τηλεοπτικές άδειες[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Τη Δευτέρα 29 Αυγούστου του 2016, ανακοινώθηκε ότι ο σταθμός δεν θα συμμετέχει στην δημοπρασία για τις τηλεοπτικές άδειες, εξ' αιτίας της απόρριψης της εγγυητικής επιστολής που κατέθεσε ο Φίλιππος Βρυώνης (τότε το κανάλι ονομαζόταν ακόμη Epsilon TV).[2] Από τις 26 Οκτωβρίου, ωστόσο, συνέχισε να εκπέμπει, αφού ο διαγωνισμός κρίθηκε αντισυνταγματικός από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Μετά από διορθώσεις που υπέστη ο νόμος Παππά, μέσα στο 2017 (διεξαγωγή διαγωνισμού τηλεοπτικών αδειών από το ΕΣΡ και αύξηση αριθμού των τηλεοπτικών αδειών σε 7), καθώς και τη συγκρότηση του νέου ΕΣΡ, αναμένεται να διεξαχθεί καινούριος διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες το 2018. Στις 12 Ιανουαρίου 2018, το Open, κατέθεσε αίτηση συμμετοχής στο νέο διαγωνισμό, η οποία και έγινε δεκτή.

Στο νέο διαγωνισμό έλαβε δεκαετή άδεια για 35.000.000 εκατομμύρια ευρώ, με οριστική απόφαση του ΕΣΡ για έξι (6) άδειες πανελλαδικής εμβέλειας.[3][4][5][6]

Open HD[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το Open HD είναι η υψηλής ευκρίνειας μετάδοση του ομότιτλου καναλιού που αντικατέστησε το Epsilon HD το οποίο ξεκίνησε στις 8 Μαρτίου 2016.

Open International[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το Open International είναι η διεθνής έκδοση του Open που αντικατέστησε το Epsilon International. Το σήμα του εκπέμπει μέσω δορυφόρου σε Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και Νότια Αφρική, ενώ στις ΗΠΑ και τον Καναδά, το πρόγραμμα μεταδίδεται σε συνδρομητικά μπουκέτα Ελληνικών καναλιών καθώς και των δικτύων My Cosmos και New Greek TV.

Ιδιοκτησία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το κανάλι έχει αλλάξει αρκετές φορές ιδιοκτησία στην ιστορία του. Ωστόσο, ο φορέας που το διαχειρίζεται έως σήμερα είναι η Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε. η οποία συστάθηκε στις 20 Μαρτίου 1989, με τον διακριτικό τίτλο 902 Αριστερά στα FM και αποτελεί μετατροπή της Ν. Σταφυλίδης - Α. Καρτερός Ο.Ε.[7] Στο πρώτο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, συμμετείχε ο δημοσιογράφος Παύλος Τσίμας ως μέλος.[8] Το 1993, χορηγείται άδεια ίδρυσης και λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού τοπικής εμβέλειας στην περιοχή της Αττικής και παροχή ειδικής αδείας τεχνικής δικτύωσης για να μεταδοθεί πανελλαδικά, και έχει αριθμό πρωτοκόλλου 22414/E3/2992.[9][10][11][12][13]

Κατά τα έτη 2001 και 2007, τροποποιήθηκε το καταστατικό του φορέα,[14][15] ενώ από τον Απρίλιο του 2008, το σύνολο των μετοχών του φορέα κατέχει το ΚΚΕ.[16] Λίγους μήνες μετά, τροποποιήθηκε ξανά το καταστατικό του φορέα με επέκταση των δραστηριοτήτων της Ραδιοτηλεοπτικής.[17]

Εξαγορά και κλείσιμο[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Στις 31 Ιουλίου 2013, ο ραδιοτηλεοπτικός 902 πουλήθηκε στην κυπριακή A-Orizon Media Ltd. με έδρα την Λεμεσό[18][19][20] για το στήσιμο του Epsilon TV και του E-Radio αντίστοιχα, ο οποίος με τη σειρά του, πουλήθηκε πέντε μήνες αργότερα στην Παρά Ένα Εκδόσεις-Υπηρεσίες Διαδικτύου Μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε.[21] για το στήσιμο του Παραπολιτικά FM. Εκείνη την περίοδο, μεταβλήθηκε ο διακριτικός τίτλος του φορέα σε E-Radio TV ενώ το κανάλι μεταφέρθηκε στο Μαρούσι.[22][23]

Από τις 17 Οκτωβρίου 2018 η Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε. η οποία συστάθηκε στις 20 Μαρτίου 1989, φέρει επισήμως τον διακριτικό τίτλο Open Beyond.

Λογότυπα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Epsilon tv new logo.jpg Open TV logo.png
02.02.2018-17.10.2018 17.10.2018-σήμερα

Παραπομπές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  1. «Το TVONE έδωσε τα χέρια με μεγάλο ελληνικό κανάλι!». omegalive.com.cy. 
  2. «Τηλεοπτικές άδειες: «Μαύρο» στο «Ε» - Αγωνία για τους εργαζόμενους». newsbomb.gr. 29 Αυγούστου 2016. https://www.newsbomb.gr/media-agb/thleorash/story/723593/tileoptikes-adeies-mayro-sto-e-agonia-gia-toys-ergazomenoys. Ανακτήθηκε στις 29 Αυγούστου 2016. 
  3. Newsroom (2018-06-27). «Πέντε οι τελικοί υπερθεματιστές - Ποια η επόμενη μέρα για τις τηλεοπτικές άδειες». https://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/koinonia/214351/pente-oi-telikoi-yperthematistes-poia-i-epomeni-mera-gia-tis-tileoptikes-adeies. Ανακτήθηκε στις 2018-07-05. 
  4. «Απόφαση και Πρακτικά Προεπιλογής 61/2018» (PDF). Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 2 Μαΐου 2018. Ανακτήθηκε στις 10 Μαΐου 2018. 
  5. «Απόφαση Οριστικής Προεπιλογής Υποψηφίων Παρόχων 63/2018» (PDF). Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 18 Ιουνίου 2018. Ανακτήθηκε στις 18 Ιουνίου 2018. 
  6. «Απόφαση και Πρακτικά Οριστικής Ανακήρυξης Αδειούχων 101/2018» (PDF). Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 5 Σεπτεμβρίου 2018. Ανακτήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 2018. 
  7. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 607/1989». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 24 Μαρτίου 1989. 
  8. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2347/1992». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 16 Ιουνίου 1992. 
  9. «ΦΕΚ B 843/1993». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 5 Νοεμβρίου 1993. 
  10. «ΦΕΚ B 954/1993». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 31 Δεκεμβρίου 1993. 
  11. «Λειτουργούντες Τηλεοπτικοί Σταθμοί Εθνικής Εμβέλειας (Excel αρχείο, φάκελος 222)». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 
  12. «Πως οι εκδότες έγιναν πανίσχυροι καναλάρχες». typologies.gr. 25 Οκτωβρίου 2015. http://www.typologies.gr/%CF%80%CF%89%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CF%83%CF%87%CF%85%CF%81%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B1/. Ανακτήθηκε στις 25 Οκτωβρίου 2015. 
  13. «Το τηλεοπτικό 1989». thepressproject.gr. 11 Δεκεμβρίου 2010. https://www.thepressproject.gr/mediadetails.php?id=2622. Ανακτήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 2010. 
  14. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2496/2002». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 5 Απριλίου 2002. 
  15. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 9829/2007». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 23 Αυγούστου 2007. 
  16. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2615/2008». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 7 Μαΐου 2008. 
  17. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 9103/2008». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 8 Αυγούστου 2008. 
  18. «Κυπριακή εταιρεία αγόρασε τον 902». 
  19. «A-ORIZON MEDIA LTD». OpenCorporates.com. 
  20. «Απόφαση Αριθ. 42/24.2.2014». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 24 Φεβρουαρίου 2014. Ανακτήθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 2014. 
  21. «Απόφαση Αριθ. 311/8.9.2014». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 8 Σεπτεμβρίου 2014. Ανακτήθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου 2014. 
  22. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1872/2014». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 26 Φεβρουαρίου 2014. 
  23. «Τροποποίηση Καταστατικού "Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε."». Γενικό Εμπορικό Μητρώο. 10 Σεπτεμβρίου 2013. https://www.businessregistry.gr/downloadFile/index?key=assemblyDecision&elementId=161676. Ανακτήθηκε στις 24 Φεβρουαρίου 2014. 

Εξωτερικοί σύνδεσμοι[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]