902 TV

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση
902 TV
902tv.jpg
Το λογότυπο του 902 (2006–2013)
Ίδρυση20 Μαρτίου 1989
Πρώτη λειτουργίαΦεβρουάριος 1991
Έναρξη λειτουργίαςΑπρίλιος 1990
Τέλος λειτουργίας11 Σεπτεμβρίου 2013
Εικόνα4:3 (576i, SDTV)
ΙδιοκτήτηςΡαδιοτηλεοπτική Α.Ε.
Σλόγκαν902 Τηλεόραση
ΙδρυτήςΚΚΕ
ΧώραFlag of Greece.svg Ελλάδα
ΓλώσσαΕλληνικά
Περιοχή εκπομπήςΠανελλαδικά
Κεντρικά γραφείαΛεωφόρος Ηρακλείου 145, Νέα Ιωνία Αττικής
Αντικαταστάθηκε απόE TV (2013-2018) και με την σειρά του από το OPEN (2018-σήμερα)
Ιστοσελίδα902.gr
(π  σ  ε )

Η τηλεόραση του 902 ήταν ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας, με έδρα τη Νέα Ιωνία Αττικής. Το όνομά του το είχε λάβει από την εκπομπή του ομότιτλου ραδιοφωνικού σταθμού.

Ιστορία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Ο 902 TV ξεκίνησε τη λειτουργία του για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 1990 και αποκλειστικά για 23 χρόνια ήταν τηλεοπτικός σταθμός του ΚΚΕ. Οι πρώτες του εκπομπές πραγματοποιήθηκαν πειραματικά τον Φεβρουάριο του 1991, με τις μεταδόσεις από το 13ο συνέδριο του κόμματος ενώ μετέδιδε το πλήρες πρόγραμμά του από το 1992. Ο σταθμός, παρότι ήταν πανελλαδικής εμβέλειας, δεν εξέπεμψε ποτέ σε όλη την χώρα, παρά μόνο στην Αττική, την Θεσσαλονίκη, και σε πολλές μεγάλες πόλεις.

Την περίοδο 1993-1994 απέκτησε προσωρινή άδεια, αν και λίγο καθυστερημένα (μαζί με τον ΣΚΑΪ) σε σχέση με τα υπόλοιπα ιδιωτικά πανελλαδικά κανάλια μετά τις βουλευτικές εκλογές του 1993.

Πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση του 2008, το κανάλι είχε αρχίσει να έχει μεγάλα οικονομικά προβλήματα, από τα οποία δεν ανέκαμψε ποτέ, με αποτέλεσμα, τέσσερα χρόνια αργότερα, στις 10 Σεπτεμβρίου 2012 να διακοπεί η λειτουργία του, αλλά εξαιτίας πιέσεων περί αφαίρεσης της άδειας, επαναλειτούργησε στις 8 Ιανουαρίου 2013. Στις 11 Αυγούστου 2013, το κανάλι αγοράστηκε από την κυπριακή εταιρεία A-Orizon Media Ltd., συμφερόντων Φίλιππου Βρυώνη και ένα μήνα αργότερα (11 Σεπτεμβρίου), αντικαταστάθηκε από το Epsilon TV, αξιοποιώντας έτσι, την άδεια εθνικής εμβέλειας που διέθετε ο 902 TV.

Ωστόσο η Ραδιοτηλεοπτική, άλλαξε και για τρίτη φορά ιδιοκτησία, και το Epsilon TV, πουλήθηκε στις 11 Αυγούστου 2017 στην επίσης κυπριακή Dimera Media Investments Ltd. συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη, για να αντικατασταθεί, με την σειρά του, στις 24 Οκτωβρίου 2018 από το OPEN BEYOND.

Πρόγραμμα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το πρόγραμμα του 902, περιελάμβανε δελτία ειδήσεων, ενημερωτικές εκπομπές επικεντρωμένες στο κόμμα, εκπομπές για το θέατρο, Σοβιετικής και Πολωνικής παραγωγής παιδικά προγράμματα (Μπόλεκ και Λόλεκ, Λύκος και Λαγός), και ταινίες ξένης παραγωγής (σχετικά με το έπος του 1940) και εκπομπές τηλεπωλήσεων.

Με την εξαγορά του από την A-Orizon Media Ltd., στις 11 Αυγούστου 2013, ο 902 μετατράπηκε αποκλειστικά σε κανάλι τηλεπωλήσεων, ενώ τα υπόλοιπα προγράμματα, σταμάτησαν να μεταδίδονται οριστικά, καθώς το Epsilon TV, στο ξεκίνημα του είχε εντελώς διαφορετικό πρόγραμμα, κυρίως μουσικό, ενώ τους επόμενους μήνες αρχίζει σταδιακά να εμπλουτίζεται με ζωντανό πρόγραμμα. Το Epsilon υιοθέτησε το πρόγραμμα άλλων σταθμών, μεταδίδοντας δελτία ειδήσεων σε συγκεκριμένες ώρες, ελληνικές σειρές, τηλεπαιχνίδια και ψυχαγωγικές εκπομπές.

Διαθεσιμότητα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Επίγεια και αναλογικά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Από το ξεκίνημά του, εξέπεμπε στη συχνότητα 61 UHF από τον Υμηττό και ήταν το μοναδικό κανάλι που συνέχισε την αναλογική του εκπομπή (ενώ οι υπόλοιποι σταθμοί διέκοψαν το σήμα τους στις 20 Ιουλίου 2012 και η ΕΡΤ αντίστοιχα στις 17 Αυγούστου) μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου 2012 όπου διεκόπη η λειτουργία του λόγω οικονομικών προβλημάτων. Όμως στις 8 Ιανουαρίου 2013, εξαιτίας πιέσεων περί αφαίρεσης της άδειας του 1993, ο σταθμός επαναλειτούργησε μέσω των δορυφόρων Hellas Sat 39E και Eutelsat HotBird 3 σε όλη την Ελλάδα. Μετά περίπου από ένα δίμηνο (2 Μαρτίου) ξεκίνησε να προβάλλεται μέσω της Digea στις περιοχές που έβλεπαν μόνο ψηφιακό σήμα και αναλογικά στα κέντρα εκπομπής όπου δεν έχουν ακόμα και σήμερα ψηφιακό σήμα.

Παράλληλα, εξέπεμπε και από την Πάρνηθα στη συχνότητα 28 UHF μέχρι την 1η Αυγούστου του 2014, όταν άλλαξαν οι πομποί από αναλογικοί σε ψηφιακοί, ενώ ο σταθμός είχε μετεξελιχθεί στο Epsilon TV.

Ιδιοκτησία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το κανάλι έχει αλλάξει αρκετές φορές ιδιοκτησία στην ιστορία του. Ωστόσο, ο φορέας που διαχειρίζεται το κανάλι έως σήμερα είναι η Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε. η οποία συστάθηκε στις 20 Μαρτίου 1989 με τον διακριτικό τίτλο 902 Αριστερά στα FM και αποτελεί μετατροπή της Ν. Σταφυλίδης - Α. Καρτερός Ο.Ε.[1] Στο πρώτο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, συμμετείχε ο Παύλος Τσίμας ως μέλος.[2] Το 1993, χορηγείται άδεια ίδρυσης και λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού τοπικής εμβέλειας στην περιοχή της Αττικής και παροχή ειδικής αδείας τεχνικής δικτύωσης για να μεταδοθεί πανελλαδικά, και έχει αριθμό πρωτοκόλλου 22414/E3/2992.[3][4][5][6][7] Κατά τα έτη 2001 και 2007, τροποποιήθηκε το καταστατικό,[8][9] ενώ από τον Απρίλιο του 2008, το σύνολο των μετοχών του φορέα κατέχει το ΚΚΕ.[10] Λίγους μήνες μετά, τροποποιήθηκε το καταστατικό με επέκταση των δραστηριοτήτων.[11]

Εξαγορά και κλείσιμο[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Στις 31 Ιουλίου 2013, ο ραδιοτηλεοπτικός 902 πουλήθηκε με συμβολαιογραφική πράξη στην κυπριακή A-Orizon Media Ltd. με έδρα την Λεμεσό, υπό τον όρο ότι ο αγοραστής δεν θα μεταβίβαζε με κανέναν τρόπο την εταιρεία σε οποιοδήποτε άλλο πολιτικό κόμμα,[12] και με τους σταθμούς να μετονομάζονται σε Epsilon TV και E-Radio αντίστοιχα. Τον Σεπτέμβριο του 2013, μεταβλήθηκε ο διακριτικός τίτλος του φορέα σε E-Radio TV με το ραδιοτηλεοπτικό Έψιλον να μεταφέρεται στο Μαρούσι.

Ωστόσο, το E-Radio πουλήθηκε τρεις μήνες αργότερα στην Παρά Ένα Εκδόσεις-Υπηρεσίες Διαδικτύου Μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε.[13] για το στήσιμο του Παραπολιτικά 90.1 FM ενώ και το κανάλι πουλήθηκε τέσσερα χρόνια αργότερα στην Dimera Media Investments Ltd. συμφερόντων του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη με έδρα τη Λάρνακα[14] και ένα χρόνο μετά, τον Σεπτέμβριο του 2018 το κανάλι μετακόμισε στις εγκαταστάσεις της πτωχευμένης TVE-Studio Παιανίας στον Καρελλά, στην Παιανία και μετά από ένα μήνα (24 Οκτωβρίου) το Epsilon TV αντικαταστάθηκε από το Open Beyond όνομα που μπήκε και στο διακριτικό τίτλο του φορέα που λειτουργεί το κανάλι μετά από δύο χρόνια.

Λογότυπα[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

902 tv old logo 1990-2008.png 902tv.jpg
1990–2006 2006–2013

Παραπομπές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  1. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 607/1989». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 24 Μαρτίου 1989. 
  2. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2347/1992». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 16 Ιουνίου 1992. 
  3. «ΦΕΚ B 843/1993». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 5 Νοεμβρίου 1993. 
  4. «ΦΕΚ B 954/1993». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 31 Δεκεμβρίου 1993. 
  5. «Λειτουργούντες Τηλεοπτικοί Σταθμοί Εθνικής Εμβέλειας (Excel αρχείο, φάκελος 222)». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 
  6. «Πως οι εκδότες έγιναν πανίσχυροι καναλάρχες». typologies.gr. 25 Οκτωβρίου 2015. http://www.typologies.gr/%CF%80%CF%89%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CF%83%CF%87%CF%85%CF%81%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B1/. Ανακτήθηκε στις 25 Οκτωβρίου 2015. 
  7. «Το τηλεοπτικό 1989». thepressproject.gr. 11 Δεκεμβρίου 2010. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 2019-03-26. https://web.archive.org/web/20190326134314/https://www.thepressproject.gr/mediadetails.php?id=2622. Ανακτήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 2010. 
  8. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2496/2002». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 5 Απριλίου 2002. 
  9. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 9829/2007». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 23 Αυγούστου 2007. 
  10. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2615/2008». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 7 Μαΐου 2008. 
  11. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 9103/2008». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 8 Αυγούστου 2008. 
  12. «Κυπριακή εταιρεία αγόρασε τον 902». 
  13. «Απόφαση Αριθ. 311/8.9.2014». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 8 Σεπτεμβρίου 2014. Ανακτήθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου 2014. 
  14. «DIMERA MEDIA INVESTMENTS LTD». OpenCorporates.com. 

Εξωτερικοί σύνδεσμοι[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]