Jeronimo Groovy 88.9 FM

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση
Jeronimo Groovy
Jeronimo Groovy 88.9 FM logo.png
Οργανισμός: Jeronimo Groovy Ε.Π.Ε.
Έναρξη λειτουργίας: 1966 (στα AM)
1988 (στα FM)
Τέλος λειτουργίας: 1988 (στα AM)
2005 (στα FM)
Τοποθεσία: Χαλάνδρι
Γλώσσα: Ελληνικά
Περιοχή εκπομπής: Αττική
Συχνότητα: 88.9 MHz FM

Ο Jeronimo Groovy ήταν ελληνικός ιδιωτικός (τοπικής εμβέλειας) μουσικός ραδιοφωνικός σταθμός, με έδρα το Χαλάνδρι.

Ιστορικό[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Ο σταθμός ξεκίνησε να εκπέμπει αρχικά στα μεσαία κύματα, το 1966. Ιδρυτής και εμπνευστής του σταθμού είναι ο (17χρονος τότε) Δημήτρης Πρωτόπαπας, στον οποίο άρεσε πολύ η επικοινωνία και η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των τότε ραδιοερασιτεχνών, σε συνδυασμό με την αγάπη του για τη μουσική. Ο σταθμός αρχικά στήθηκε σε ένα δωμάτιο-γραφείο της οικίας Πρωτόπαπα, όπου έμενε αυτός με την οικογένειά του, και βρισκόταν στη γωνία Παπαρρηγοπούλου και Γκύζη στο Παλαιό Ψυχικό.

Σκοπός του ιδρυτή, ήταν ο σταθμός να ακουστεί σε όλη την Αθήνα και να δημιουργηθεί ένα καθημερινό πρόγραμμα, επιστρατεύοντας για την επίτευξη αυτή πολλούς ερασιτέχνες μουσικούς παραγωγούς. Στα πρώτα βήματα, του σταθμού, συμπαραστάτης και τεχνικός ήταν ο επονομαζόμενος ερασιτέχνης Τσάρλι, από το Παγκράτι, κατά κόσμον Θεόδωρος Δελαπόρτας.

Μεταφορά[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Τη δεκαετία του 1970, ο σταθμός μεταφέρθηκε στην Ηλιούπολη σε ένα ρετιρέ πολυκατοικίας που διατηρούσε η οικογένεια του Δημήτρη Πρωτόπαπα. Αιτία ήταν η παρεμβολή του σήματός του από τα Τουρκοβούνια. Πριν τη μεταφορά όμως εντοπίστηκε ο σταθμός από ελικόπτερο της αστυνομίας, λόγω του ότι δεν είχαν άδεια να εκπέμπουν τότε, βάσει του (χουντικού) νομοθετικού διατάγματος 1244/1972.[1] Ωστόσο, ο σταθμός στήθηκε κανονικά στη καινούρια του έδρα, και από τότε άρχισε να εκπέμπει με καλύτερο σήμα. Τα χρόνια αυτά πέρασαν πολλοί παραγωγοί στον συγκεκριμένο ραδιοσταθμό, οι οποίοι μετέπειτα έγιναν ευρέως γνωστοί. Κάποιοι από αυτούς ήταν ο Γιώργος Πολυχρονίου, ο Κώστας Αραμής, ο Γιάννης Φωτεινιάς και ο Γιάννης Αρμυρός. Ο Δημήτρης Πρωτόπαπας, είχε αναλάβει από τότε τα βραδινά talk show, και ο αδερφός του ο Πάνος, τις μουσικές επιλογές. Με τα χρόνια, απέκτησε φανατικό κοινό, ενώ παράλληλα η ακροαματικότητα του έφτανε το 60%. Ωστόσο, το σήμα του, έφτανε και εκτός Ελλάδας.

Από τα AM στα FM[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Λόγω της ανοδικής πορείας του J.G.R.S. στα μεσαία κύματα, τα τρία αδέρφια Πρωτόπαπα (ο Πάνος, ο Δημήτρης και ο Λάκης) κάνουν αίτηση για αδειοδότηση στο Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο, κατά το 1988 (ένα χρόνο πριν συσταθεί το τωρινό ΕΣΡ) και έτσι παίρνει νόμιμη άδεια λειτουργίας στα FM. Στις 14 Αυγούστου 1988 ξεκινάει να εκπέμπει στους 88.9 MHz και αποτελεί τον μόνο πρώην ερασιτεχνικό σταθμό που παίρνει άδεια για να εκπέμψει στα ερτζιανά των FM.[2]

Παρά τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετώπισε ο σταθμός και οι ιθύνοντες του, από τους (μετέπειτα νεοϊδρυθείσες στα FM) ανταγωνιστές που είχαν επενδύσει τεράστια κεφάλαια, καταφέρνουν να ανεβούν στην πρώτη τριάδα των ακροαματικοτήτων και στην Αθήνα και στην Αττική σε όλο το εύρος των ηλικιών, βάσει των εταιριών ακροαματικότητας. Κατά το 1990, ο σταθμός βρίσκεται στην πρώτη θέση στις ηλικίες μέχρι 30 ετών με κύριο συστατικό την Techno μουσική που τότε ο επονομαζόμενος "Groovy" έφερε και εδραίωσε στην Ελλάδα.

Την δεκαετία αυτή, ο σταθμός έφτιαξε ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών σε όλη τη χώρα, αποκτώντας φανατικούς ακροατές παντού, αφού διέθετε παράλληλα άλλους δυο σταθμούς σε Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα. Επίσης, συνεργαζόταν και με έναν τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό στο Αγρίνιο, για αναμετάδοση του προγράμματός του, ονόματι Aria FM 107.4 και αυτή η συνεργασία κράτησε μέχρι το κλείσιμο του JGRS. Επίσης, διέθετε και το περιοδικό Groovy Magazine.

Κλείσιμο και πώληση[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Αρχικά, τον J.G.R.S. 88,9 είχαν αναλάβει οι αδελφοί Πρωτόπαπα. Μετέπειτα, το 1991 συστάθηκε η J.G.T.V. S.A. η οποία ανέλαβε εκ νέου το ραδιοφωνικό σταθμό και το νεοσύστατο τηλεοπτικό κανάλι που ξεκίνησε την ίδια χρονιά, μέχρι το 1996 ώσπου συστάθηκε η Ραδιοφωνικές Επιχειρήσεις Jeronimo Groovy Ε.Π.Ε. με έδρα τα Μελίσσια και ανέλαβε αυτή τη λειτουργία του.[3][4] Στα τέλη του 1998, τροποποιήθηκε το καταστατικό του φορέα, με επέκταση των δραστηριοτήτων.[5] Με την κατανομή των συχνοτήτων τον Μάιο του 2001, λόγω της αδειοδότησης των ραδιοφωνικών σταθμών του νομού Αττικής από το Υπουργείο Τύπου, ο σταθμός μεταφέρεται στη συχνότητα 88.4.[6] Ωστόσο, σχεδόν ένα χρόνο αργότερα, λόγω πιθανών προβλημάτων παρεμβολών, διορθώθηκαν οι συχνότητες των πρώτων 20 αδειοδοτημένων ραδιοφωνικών σταθμών με τον συγκεκριμένο να μεταφέρεται στη συχνότητα 88,3 από όπου θα εξέπεμπε ο Κλικ FM και μετέπειτα Village Radio[7] μέχρι τον Απρίλιο του 2002 όπου οι ιθύνοντες των J.G.R.S. και Village Radio έκαναν αίτηση για ανταλλαγή των συχνοτήτων εκπομπής τους στα FM, με τον πρώτο να επανέρχεται οριστικά στους 88,9.[8] Ένα χρόνο μετά, ο σταθμός μεταφέρεται σε ιδιόκτητο κτήριο στο Χαλάνδρι.[9]

Λόγω οικονομικών δυσκολιών και μονοπωλίου, ο σταθμός έκλεισε στις 24 Σεπτεμβρίου 2005.[10] Το όνομα του σταθμού, παρέμεινε στους ιθύνοντές του, ενώ η συχνότητα πουλήθηκε στον ΣΚΑΪ. Μια ημέρα πριν, οι τρεις ιθύνοντες του πρώην J.G.R.S. πούλησαν στην Αγγελική Σταφυλά το πλειοψηφικό πακέτο των μεριδίων τους, μετατρέποντας την εταιρεία από πολυπρόσωπη σε μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε. και μετονομάζοντας τη, σε Μουσική Ενημέρωση και Ψυχαγωγία Ραδιοφωνική Επιχείρηση με έδρα τις εγκαταστάσεις του ΣΚΑΪ στο Νέο Φάληρο.[11] Δυόμιση μήνες μετά (1η Δεκεμβρίου), αντικαταστάθηκε από τον Angel 88,9 μεταδίδοντας ελληνική και ξένη μουσική από διάφορες δεκαετίες, απευθυνόμενος πιο πολύ στο γυναικείο κοινό.[12] Λίγους μήνες μετά, ο φορέας του Angel 88,9 από Μ.Ε.Π.Ε. μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρεία[13] ενώ στα τέλη του 2007 τροποποιήθηκε το καταστατικό, με την προσθήκη των διαδικτυακών υπηρεσιών στις δραστηριότητες του φορέα.[14]

Τον Μάρτιο του 2009 ο σταθμός μετονομάζεται σε Freedom 88,9 μεταδίδοντας ελληνική ροκ και έντεχνη μουσική,[15] μέχρι τον Δεκέμβριο του 2010 ώσπου σταμάτησε η εκπομπή του από τα FM για να μετεξελιχθεί σε διαδικτυακό σταθμό.[16][17][18] Ωστόσο στη συχνότητα ξεκίνησε να εκπέμπει ένα μήνα αργότερα, ο Play 88.9 μεταδίδοντας ελληνική λαϊκή και ποπ μουσική.[19][20] Για αρκετό καιρό, η Αγγελική Κακακουνάκη κατείχε το 75% και η κυπριακή Alherma Limited με έδρα τη Λευκωσία[21] το 25% των μετοχών του ραδιοφωνικού σταθμού μέχρι τον Ιούλιο του 2010 που πουλήθηκαν στην ιδιοκτήτρια εταιρεία της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ η οποία κατέστη μοναδική μέτοχος του φορέα.[22][23] Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο του 2012, η ΣΚΑΪ Α.Ε. προχώρησε στην πώληση των δύο σταθμών (Play και Freedom).[24]

Έτσι, στις 20 Σεπτεμβρίου, οι δύο ραδιοφωνικοί σταθμοί και ο ιδιοκτησιακός φορέας τους, πουλήθηκαν στην Frontstage Ψυχαγωγική Ανώνυμος Εταιρεία, ιδιοκτησίας της Αλεξάνδρας Δασκαλοπούλου, κόρης του γνωστού επιχειρηματία και βιομήχανου Δημήτρη Δασκαλόπουλου.[25][26] Ο φορέας συστάθηκε στις αρχές του 2011 και εδρεύει στο Χαλάνδρι.[27] Την ίδια χρονιά, τροποποιήθηκε το καταστατικό, επεκτείνοντας τις δραστηριότητες και προσθέτοντας στους σκοπούς την "ίδρυση, λειτουργία και διεύθυνση ραδιοφωνικού σταθμού".[28][29][30][31][32][33][34] Την περίοδο εκείνη, προχώρησε στην αγορά του Εν Λευκώ 87.7.

Λίγες μέρες μετά την πώληση της συχνότητας, ο σταθμός μεταφέρεται εκ νέου στο Χαλάνδρι από όπου στεγάζονται τα κεντρικά γραφεία της Frontstage Entertainment Α.Ε. η οποία κατέστη νέα μοναδική μέτοχος του φορέα.[35] Την περίοδο εκείνη, ο Play 88.9 και ο Freedom Web Radio συγχωνεύτηκαν, για να ξαναστηθεί ο Freedom 88.9 ο οποίος ξεκίνησε εκ νέου στις 5 Νοεμβρίου 2012.[36][37] Στα μέσα του 2013, η Frontstage Ψυχαγωγική Α.Ε. προχώρησε στην απορρόφηση (μέσω συγχώνευσης) του ιδιοκτησιακού φορέα του 88,9 με τον διακριτικό τίτλο Μουσική Ενημέρωση-Ψυχαγωγία με την πρώτη να αναλαμβάνει εξολοκλήρου τον 88,9.[38][39][40][41][42][43][44][45]

Την Τετάρτη 1η Ιανουαρίου 2014 διεκόπη (οριστικώς) η εκπομπή του Freedom από τα FM, για να μετατραπεί ξανά στο Freedom Web Radio το οποίο πλέον συγκαταλέγεται στα θεματικά διαδικτυακά ραδιόφωνα του (ομόσταβλου) Μελωδία FM 99.2 προερχόμενος και αυτός από τον ΣΚΑΪ.[46][47][48] Ωστόσο στη συχνότητα ξεκίνησε να εκπέμπει στις 20 Ιανουαρίου 2014 ο τωρινός HIT Radio 88.9 μεταδίδοντας ξένη ποπ μουσική.[49][50][51][52]

Jeronimo Groovy TV[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Jeronimo Groovy
Ίδρυση17 Οκτωβρίου 1991
Πρώτη λειτουργίαΔεκέμβριος 1991
Έναρξη λειτουργίας1991
Τέλος λειτουργίας2003
ΙδιοκτήτηςJ.G.T.V. S.A.
ΙδρυτήςΑδελφοί Πρωτόπαπα
ΧώραFlag of Greece.svg Ελλάδα
ΓλώσσαΕλληνικά
Περιοχή εκπομπήςΑττική
Κεντρικά γραφείαΑγίου Κωνσταντίνου 40, εμπορικό κέντρο Αίθριο, Μαρούσι Στούντιο 1991-1997
Παναγή Τσαλδάρη 24 και Νικολάου Πλαστήρα 11, Μελίσσια Στούντιο 1997-2003
Αντικαταστάθηκε απόΚανάλι 10 (2003-2012)
Sunny (2012-2016)
Alert TV (2016-σήμερα)
Λήψη
Επίγεια Αναλογικά
Συχνότητα55 UHF (Υμηττός)
37 UHF (Πάρνηθα)
(π  σ  ε )

Το Jeronimo Groovy TV ήταν ο πρώτος Ελληνικός τοπικής και μετέπειτα περιφερειακής εμβέλειας μουσικός τηλεοπτικός σταθμός του (ομότιτλου τότε) Jeronimo Groovy Radio Station. Ξεκίνησε την λειτουργία του, λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 1991 πολύ πριν δημιουργηθεί το MAD TV. Στην αυγή της νέας χιλιετίας ο τηλεοπτικός σταθμός άρχισε τα πρώτα του μεγάλα οικονομικά προβλήματα, τα οποία δεν μπόρεσε ποτέ να ξεπεράσει ενώ παράλληλα προέβαλλε στις εκπομπές του, και γραμμές υψηλής χρέωσης.

Το 2003 ο σταθμός πωλήθηκε στο δημοσιογράφο Γιώργο Τράγκα ο οποίος κατέστη μοναδικός μέτοχος του[53] και η φυσιογνωμία του σταθμού άλλαξε άτυπα από μη ενημερωτικού σε ενημερωτικού και μετονομάστηκε σε Κανάλι 10 το οποίο, στα μέσα της δεκαετίας του 2000, ξεπέρασε κάθε όριο, επεκτείνοντας την εμβέλεια του πανελλαδικά στήνοντας σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, ένα ευρύ δίκτυο συχνοτήτων, κάτι που απαγορεύεται διότι ο σταθμός διέθετε άδεια περιφερειακής εμβέλειας.

Το 2012, το Κανάλι 10, άλλαξε ιδιοκτησία, και μετονομάστηκε για τρίτη φορά σε Sunny Channel, ενώ ο ίδιος σταθμός, στις 14 Ιανουαρίου 2013, είχε υπογράψει σύμβαση με την SBC Α.Ε. για την εμπορική διαχείριση και εκμετάλλευση του καναλιού SBC κάτι που βάσει νόμου, απαγορεύεται αυστηρά, ενώ αντίστοιχα το Sunny Channel, μετατράπηκε στο SBC, μέχρι και την 1 Αυγούστου 2015, οπότε η Digea έκοψε την μετάδοση του SBC με αποτέλεσμα το κανάλι να διασπαστεί τηλεοπτικά για να επανέλθει το Sunny Channel το οποίο την άνοιξη του 2016 μετονομάστηκε, για άλλη μια φορά στο σημερινό Alert TV.[54][55]

Ιδιοκτησία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το κανάλι έχει αλλάξει αρκετές φορές ιδιοκτησία στην ιστορία του. Ωστόσο, ο φορέας που το διαχειρίζεται μέχρι σήμερα, είναι η Ραδιοτηλεοπτικές Εκμεταλλεύσεις Jeronimo Groovy Ανώνυμος Εταιρεία η οποία συστάθηκε στις 17 Οκτωβρίου 1991, με έδρα το Μαρούσι.[56] Στα τέλη του 1997, το κανάλι μεταφέρεται σε ιδιόκτητο κτήριο στα Μελίσσια[57] ενώ λίγους μήνες μετά, νομιμοποιήθηκε η λειτουργία του, βάσει απόφασης του Υπουργείου Τύπου, με πρωτόκολλο 6432/Ε/20.3.1998.[58] Στις αρχές του 2003 το κανάλι άλλαξε ιδιοκτησία και διοικητικό συμβούλιο,[59] ενώ μεταφέρθηκε στην Αθήνα.[60] Λίγους μήνες μετά, άλλαξε πάλι διοικητικό συμβούλιο[61] ενώ τροποποιήθηκε το καταστατικό, με μοναδικό σκοπό την "ίδρυση, εγκατάσταση και λειτουργία τηλεοπτικού σταθμού".[62]

Την ίδια περίοδο, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του καναλιού, ανέλαβε ο Γιώργος Τράγκας μέχρι τα τέλη του 2006.[63][64][65] Ωστόσο, από τα μέσα του επόμενου έτους, ξανανέλαβε ο Γιώργος Τράγκας την προεδρία του καναλιού μέχρι τις αρχές του 2008[66][67][68] ενώ την ίδια περίοδο το κανάλι μεταφέρεται στη Μεταμόρφωση.[69] Στις αρχές του 2009, άλλαξε διοικητικό συμβούλιο,[70][71] ενώ λίγους μήνες μετά, ο Γιώργος Τράγκας πούλησε το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του στη Myenpi S.A.[72][73] η οποία συστάθηκε ως Logsoon S.A.[74][75]

Στα τέλη του 2009, η Myenpi S.A. απορροφήθηκε (μέσω συγχώνευσης) από την ΚΥΚΑ Εκδοτική Α.Ε.[76][77][78] η οποία συστάθηκε στα τέλη του 2008[79] και μετατράπηκε στη ΝΕΠ Εκδόσεις Α.Ε.[80][81] η οποία κατέστη η νέα μέτοχος του καναλιού.[82][83]

Την χρονιά εκείνη (2009) το κανάλι μεταφέρθηκε στην Καλλιθέα όπου παραμένει μέχρι και σήμερα[84][85] ενώ τρία χρόνια μετά, τροποποιήθηκε το καταστατικό του φορέα, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές του.[86]

Ωστόσο, το 2013 η ιδιοκτήτρια και η μέτοχος του τηλεοπτικού καναλιού τίθονται σε λύση και εκκαθάριση[87][88][89][90] με την πρώτη να επαναφέρεται σε λειτουργία ένα χρόνο μετά.[91] Από τα μέσα του 2016, το κανάλι διαθέτει στούντιο στον Ταύρο Αττικής.

Παραπομπές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  1. «Ν.Δ. 1244 (ΦΕΚ A 181/1972)». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 18 Οκτωβρίου 1972. 
  2. «88,9 FM. ΜΙΑ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ, ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ!». e-tetradio.gr. 31 Αυγούστου 2012. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 7 Ιουλίου 2015. Ανακτήθηκε στις 31 Αυγούστου 2012. 
  3. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 240/1996». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 22 Ιανουαρίου 1996. 
  4. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2037/1997». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 14 Μαΐου 1997. 
  5. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 9694/1998». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 18 Δεκεμβρίου 1998. 
  6. «ΦΕΚ B 631/2001». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 25 Μαΐου 2001. 
  7. «ΦΕΚ B 317/2002». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 15 Μαρτίου 2002. 
  8. «ΦΕΚ B 502/2002». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 24 Απριλίου 2002. 
  9. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 5903/2003». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 23 Ιουνίου 2003. 
  10. «ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ JERONIMO GROOVY». Τάκης Φωτίου Blog. 24 Σεπτεμβρίου 2006. Ανακτήθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου 2006. 
  11. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 10534/2005». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 5 Οκτωβρίου 2005. 
  12. «"Άγγελος" το τέταρτο ραδιόφωνο Αλαφούζου». ραδιόφωνο.gr. 31 Δεκεμβρίου 2005. Ανακτήθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2005. 
  13. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 8853/2006». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 10 Αυγούστου 2006. 
  14. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 13154/2007». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 15 Νοεμβρίου 2007. 
  15. «Freedom στη θέση του Angel». ραδιόφωνο.gr. 9 Μαρτίου 2009. Ανακτήθηκε στις 9 Μαρτίου 2009. 
  16. «ΠΑΕΙ ΚΑΙ Ο FREEDOM 88,9». e-tetradio.gr. 24 Νοεμβρίου 2010. Ανακτήθηκε στις 24 Νοεμβρίου 2010. 
  17. «TEΛΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΩΣ Ο FREEDOM 88,9». e-tetradio.gr. 1 Δεκεμβρίου 2010. Ανακτήθηκε στις 1 Δεκεμβρίου 2010. 
  18. «Διακόπτει την εκπομπή του ο Freedom!». ραδιόφωνο.gr. 2 Δεκεμβρίου 2010. Ανακτήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 2010. 
  19. «Play FM στους 88.9». ραδιόφωνο.gr. 29 Ιανουαρίου 2011. Ανακτήθηκε στις 29 Ιανουαρίου 2011. 
  20. «PAUSE 88,9». e-tetradio.gr. 25 Μαρτίου 2012. Ανακτήθηκε στις 25 Μαρτίου 2012. 
  21. «ALHERMA LIMITED». OpenCorporates.com. 
  22. «Απόφαση Αριθ. 481/22.11.2011». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 22 Νοεμβρίου 2011. Ανακτήθηκε στις 5 Δεκεμβρίου 2011. 
  23. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1598/2012». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 6 Μαρτίου 2012. 
  24. «ΡΑΔΙΟΣΤΑΘΜΟΣ ΠΡΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ (ΠΡΟΣ ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗ) Ο «PLAY 88.9»». Toys for Boys. 8 Σεπτεμβρίου 2012. Ανακτήθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 2012. 
  25. «Απόφαση Αριθ. 161/26.3.2013». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 26 Μαρτίου 2013. Ανακτήθηκε στις 29 Μαρτίου 2013. 
  26. «Αγόρασε τον Play 88,9 FM». enikos.gr. 20 Σεπτεμβρίου 2012. Ανακτήθηκε στις 22 Σεπτεμβρίου 2012. 
  27. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 321/2011». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 1 Φεβρουαρίου 2011. 
  28. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 838/2011». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 25 Φεβρουαρίου 2011. 
  29. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 188/2012». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 11 Ιανουαρίου 2012. 
  30. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 4038/2013». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 4 Ιουλίου 2013. 
  31. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 6383/2013». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 1 Οκτωβρίου 2013. 
  32. «Τροποποίηση "Frontstage Entertainment Α.Ε."». Γενικό Εμπορικό Μητρώο. 30 Μαΐου 2013. https://www.businessregistry.gr/downloadFile/index?key=assemblyDecision&elementId=70306. Ανακτήθηκε στις 29 Ιουνίου 2013. 
  33. «Τροποποίηση "Frontstage Entertainment Α.Ε."». Γενικό Εμπορικό Μητρώο. 30 Ιουλίου 2013. https://www.businessregistry.gr/downloadFile/index?key=assemblyDecision&elementId=101128. Ανακτήθηκε στις 11 Σεπτεμβρίου 2013. 
  34. «Τροποποίηση "Frontstage Entertainment Α.Ε."». Γενικό Εμπορικό Μητρώο. 18 Φεβρουαρίου 2015. https://www.businessregistry.gr/downloadFile/index?key=assemblyDecision&elementId=360609. Ανακτήθηκε στις 14 Μαΐου 2015. 
  35. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 13914/2012». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 5 Δεκεμβρίου 2012. 
  36. «O Freedom 88,9 επιστρέφει στα FM». mixgrill.gr. 25 Οκτωβρίου 2012. Ανακτήθηκε στις 2 Νοεμβρίου 2012. 
  37. «Επιστρέφει στους 88.9 των FM ο Freedom». ραδιόφωνο.gr. 30 Νοεμβρίου 2012. Ανακτήθηκε στις 30 Νοεμβρίου 2012. 
  38. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 5922/2013». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 16 Σεπτεμβρίου 2013. 
  39. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 6387/2013». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 1 Οκτωβρίου 2013. 
  40. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1506/2014». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 18 Φεβρουαρίου 2014. 
  41. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1838/2014». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 25 Φεβρουαρίου 2014. 
  42. «Συγχώνευση "Frontstage Entertainment Α.Ε."». Γενικό Εμπορικό Μητρώο. 17 Ιουνίου 2013. https://www.businessregistry.gr/downloadFile/index?key=assemblyDecision&elementId=102110. Ανακτήθηκε στις 11 Σεπτεμβρίου 2013. 
  43. «Συγχώνευση "Frontstage Entertainment Α.Ε."». Γενικό Εμπορικό Μητρώο. 27 Νοεμβρίου 2013. https://www.businessregistry.gr/downloadFile/index?key=assemblyDecision&elementId=161962. Ανακτήθηκε στις 14 Φεβρουαρίου 2014. 
  44. «Συγχώνευση "Μουσική Ενημέρωση-Ψυχαγωγία Α.Ε."». Γενικό Εμπορικό Μητρώο. 17 Ιουνίου 2013. https://www.businessregistry.gr/downloadFile/index?key=assemblyDecision&elementId=97002. Ανακτήθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 2013. 
  45. «Συγχώνευση "Μουσική Ενημέρωση-Ψυχαγωγία Α.Ε."». Γενικό Εμπορικό Μητρώο. 27 Νοεμβρίου 2013. https://www.businessregistry.gr/downloadFile/index?key=assemblyDecision&elementId=159109. Ανακτήθηκε στις 17 Φεβρουαρίου 2014. 
  46. «Hit Radio γίνεται ο Freedom 88.9». e-tetradio.gr. 4 Ιανουαρίου 2014. Ανακτήθηκε στις 4 Ιανουαρίου 2014. 
  47. «Ξανά μανά τέλος στον Freedom για χάρη ενός ακόμη ποπ ραδιοφώνου». ραδιόφωνο.gr. 9 Ιανουαρίου 2014. Ανακτήθηκε στις 9 Ιανουαρίου 2014. 
  48. «6 μουσικά web radios από τον Red 96.3». e-tetradio.gr. 17 Μαΐου 2016. Ανακτήθηκε στις 17 Μαΐου 2016. 
  49. «Στις 20 Ιανουαρίου ξεκινάει ο Hit 88.9». e-tetradio.gr. 10 Ιανουαρίου 2014. Ανακτήθηκε στις 10 Ιανουαρίου 2014. 
  50. «Ο νέος μουσικός ραδιοσταθμός Hit 88.9 συστήνεται από 20 Ιανουαρίου». ραδιόφωνο.gr. 10 Ιανουαρίου 2014. Ανακτήθηκε στις 10 Ιανουαρίου 2014. 
  51. «Ο Freedom συνεχίζει ως διαδικτυακό ραδιόφωνο». ραδιόφωνο.gr. 10 Ιανουαρίου 2014. Ανακτήθηκε στις 10 Ιανουαρίου 2014. 
  52. «Τα new entries στην μάχη του ανταγωνισμού». e-tetradio.gr. 25 Μαρτίου 2014. Ανακτήθηκε στις 25 Μαρτίου 2014. 
  53. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 11128/2009». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 16 Σεπτεμβρίου 2009. 
  54. «Μετά την ΕΡΤ, έρχεται και το ALERT TV!». Προάγγελος. 7 Απριλίου 2016. 
  55. «Ο φυγόδικος Κυριακίδης πουλάει το Alert tv». media.gr. 6 Μαρτίου 2019. 
  56. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 4343/1991». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 31 Οκτωβρίου 1991. 
  57. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1945/1998». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 16 Απριλίου 1998. 
  58. «Λειτουργούντες Τηλεοπτικοί Σταθμοί Περιφερειακής Εμβέλειας (Excel αρχείο, φάκελος 90)». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 
  59. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2582/2003». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 2 Απριλίου 2003. 
  60. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2607/2003». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 2 Απριλίου 2003. 
  61. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 11790/2003». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 7 Νοεμβρίου 2003. 
  62. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2424/2004». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 23 Μαρτίου 2004. 
  63. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 3794/2004». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 7 Μαΐου 2004. 
  64. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 12569/2006». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 20 Νοεμβρίου 2006. 
  65. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 12580/2006». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 20 Νοεμβρίου 2006. 
  66. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 6669/2007». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 29 Ιουνίου 2007. 
  67. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2625/2008». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 7 Μαΐου 2008. 
  68. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 6354/2008». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 4 Ιουλίου 2008. 
  69. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 11593/2007». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 5 Οκτωβρίου 2007. 
  70. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2917/2009». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 22 Απριλίου 2009. 
  71. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 11124/2009». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 16 Σεπτεμβρίου 2009. 
  72. «Απόφαση Αριθ. 418/11.10.2011». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 17 Οκτωβρίου 2011. Ανακτήθηκε στις 25 Νοεμβρίου 2011. 
  73. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 12544/2009». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 21 Οκτωβρίου 2009. 
  74. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 10787/2008». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 19 Σεπτεμβρίου 2008. 
  75. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 11504/2008». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 9 Οκτωβρίου 2008. 
  76. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 13264/2009». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 13 Νοεμβρίου 2009. 
  77. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 14056/2009». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 7 Δεκεμβρίου 2009. 
  78. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 40/2010». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 5 Ιανουαρίου 2010. 
  79. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 11021/2008». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 26 Σεπτεμβρίου 2008. 
  80. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 48/2010». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 5 Ιανουαρίου 2010. 
  81. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2819/2010». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 26 Απριλίου 2010. 
  82. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 3625/2010». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 27 Μαΐου 2010. 
  83. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 13066/2011». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 13 Δεκεμβρίου 2011. 
  84. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 12556/2009». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 21 Οκτωβρίου 2009. 
  85. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 13263/2009». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 13 Νοεμβρίου 2009. 
  86. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2279/2012». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 29 Μαρτίου 2012. 
  87. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 3748/2013». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 25 Ιουνίου 2013. 
  88. «Λύση και Εκκαθάριση "ΝΕΠ Εκδόσεις Α.Ε."». Γενικό Εμπορικό Μητρώο. 5 Φεβρουαρίου 2013. https://www.businessregistry.gr/downloadFile/index?key=assemblyDecision&elementId=62565. Ανακτήθηκε στις 11 Ιουνίου 2013. 
  89. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 3200/2014». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 28 Μαρτίου 2014. 
  90. «Λύση και Εκκαθάριση "J.G.T.V. S.A."». Γενικό Εμπορικό Μητρώο. 6 Φεβρουαρίου 2013. https://www.businessregistry.gr/downloadFile/index?key=assemblyDecision&elementId=167847. Ανακτήθηκε στις 14 Μαρτίου 2014. 
  91. «Αναβίωση και Τροποποίηση "J.G.T.V. S.A."». Γενικό Εμπορικό Μητρώο. 22 Δεκεμβρίου 2014. https://www.businessregistry.gr/downloadFile/index?key=assemblyDecision&elementId=376280. Ανακτήθηκε στις 22 Ιουνίου 2015. 

Πηγές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]