Συζήτηση:Ερνέστο Τσε Γκεβάρα

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Πήδηση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση
Αυτό το λήμμα έχει επιλεγεί ως Επιλεγμένη ιστορική προσωπικότητα στην Πύλη Ιστορίας.


Αυτή είναι η σελίδα συζήτησης για βελτιώσεις στο λήμμα Ερνέστο Τσε Γκεβάρα.
Επιχείρηση Αποτίμησης Ζωτικών Λημμάτων Αυτό το λήμμα είναι αντικείμενο της Επιχείρησης Αποτίμησης Ζωτικών Λημμάτων, μιας συλλογικής προσπάθειας για την αποτίμηση και δημιουργία στατιστικών για τα λήμματα ζωτικής σημασίας της Βικιπαίδειας.
Προβεβλημένο λήμμα Προβεβλημένο Αυτό το λήμμα αποτιμήθηκε ως προβεβλημένο λήμμα κατά την κλίμακα ποιότητας.
Βικιπαίδεια:Επιχείρηση Βιογραφία Αυτό το λήμμα είναι στο πλαίσιο ενδιαφέροντος της «Βικιεπιχείρησης Βιογραφία», μια προσπάθεια για την βελτίωση και εμπλουτισμό της Βικιπαίδειας με λήμματα που αφορούν αυτό τον τομέα.
Για να συμμετάσχετε και εσείς στη Βικιεπιχείρηση, επισκεφτείτε τη σχετική σελίδα όπου μπορείτε να συμμετάσχετε στη συζήτηση και να δείτε ανοιχτά ζητήματα για εργασία.
Προβεβλημένο λήμμα Προβεβλημένο Αυτό το λήμμα αποτιμήθηκε ως τάξης Αξιόλογο κατά την κλίμακα ποιότητας.
Ύψιστης Αυτό το λήμμα έχει αποτιμηθεί ως λήμμα με ύψιστη σπουδαιότητα κατά την κλίμακα σπουδαιότητας.
Article.gif
Αυτό το λήμμα έχει παρουσιαστεί ως επιλεγμένο λήμμα στην Κύρια Σελίδα.
Άστέρι προβεβλημένου λήμματος
Αυτό το λήμμα έχει αναγνωρισθεί ως προβεβλημένο λήμμα βάσει των κριτηρίων των λημμάτων υποψήφιων προς προβολή.
Αυτό το λήμμα έχει επιλεγεί ως Επιλεγμένη ιστορική προσωπικότητα στην Πύλη Ιστορίας.


Untitled[επεξεργασία κώδικα]

Αν και το πιθανότερο ειναι να ηταν απλώς λάθος, τέτοιες αλλαγές καλό είναι να σημειώνονται και στην σελίδα συζήτησης εδώ κάποιος σωστά νομίζω αλλαξε την ημερομηνία γέννησης από 14 Μαΐου σε 14 Ιουνίου. --Lucinos 07:34, 14 Μαΐου 2005 (UTC)

οι επαναστάτες ήταν 82 βλέπε Granma

Τελικά το che τι σημαίνει και πότε του δόθηκε, στη Γουατεμάλα ή στην Κούβα; Σημαίνει "φίλε" ή "ε, εσύ"; Όποιος ξέρει ας κάνει τη διόρθωση, το άρθρο έχει αντιφατικές εκδοχές--Αρχίδαμος 09:06, 12 Ιουνίου 2006 (UTC)

Και οι δύο έννοιες του che είναι σωστές. Εγώ είχα γράψει την ενότητα για τη Γουατεμάλα και στην αγγλική ΒΠ αναφέρεται πως εκείνη την περίοδο του αποδόθηκε το τσε. --Dada 09:24, 12 Ιουνίου 2006 (UTC)
Εμένα δεν μου φαίνεται παράξενο: Πριν ακόμη μπλέξω με τη Βικιπαίδεια είχα διαπιστώσει, από δικά μου διαβάσματα, ότι δεν υπάρχει απόλυτη συμφωνία στην προέλευση του "τσε". Αυτό πιστεύω θα πρέπει να φαίνεται κι εδώ...Gepsimos 13:56, 12 Ιουνίου 2006 (UTC)

timeline[επεξεργασία κώδικα]

Πώς σας φαίνεται το χρονολόγιο; Να το προσθέσουμε ή πάει πολύ; Μπορούμε να ορίσουμε ως προεπιλογή την απόκρυψη του πλαισίου ώστε να φαίνεται μόνο όταν κάποιος πατήσει την "εμφάνιση". --Dada 12:44, 12 Ιουνίου 2006 (UTC)

Καλή ιδέα :) - Badseed απάντηση 12:48, 12 Ιουνίου 2006 (UTC)

Ανακρίβειες...[επεξεργασία κώδικα]

Σύμφωνα με τη βιογραφία "ΕΡΝΕΣΤΟ ΓΚΕΒΑΡΑ ΓΝΩΣΤΟΣ ΚΑΙ ΩΣ ΤΣΕ" που έχει γράψει ο ΠΑΚΟ ΙΓΝΑΣΙΟ ΤΑΙΜΠΟ ΙΙ ο Τσε δολοφονήθηκε από τη Βολιβιανή χούντα και όχι από τη CIA. Μάλιστα αναφέρει ότι η CIA τον ήθελε ζωντανό... Δείτε και αγγλική wikipedia... --Παπαδάκος Παναγιώτης 11:55, 13 Ιουνίου 2006 (UTC)


από οσο ξέρω εχεις ενμερει δικιο[το χω διαβασει κι εγω το βιβλιο]η cia τον ηθελε καταρχας ζωντανο οστοσο ηταν αυτη που εδωσε την τελικη διαταγη για την εκτελεση του

Αοριστία[επεξεργασία κώδικα]

Το παρακάτω κείμενο είναι αρκετά αόριστο και ταιριάζει σε λογοτεχνικό βιβλίο παρά σε εγκυκλοπαίδεια κατά τη γνώμη μου:

Παρόλ’αυτά ο Ερνέστο ήταν σοβαρό και ενδοστρεφές αγόρι, το οποίο από νωρίς άρχισε να ενδιαφέρεται για την λογοτεχνία. Σίγουρα θα οφείλεται στην ασθένεια του ότι τελικά σπούδασε ιατρική. Την αγάπη του για την λογοτεχνία όμως δεν την λησμόνησε ποτέ.

--lady 22:21, 13 Ιουνίου 2006 (UTC)

Wrong name[επεξεργασία κώδικα]

Che Guevara's born document. Legal name written in the left margin: "Guevara, Ernesto"

Dear colegues: My name is Roblespepe, and I am the main editor of the Che Guevara article in the w:es. I want to tell you that the name writen in this article ("Ernesto Rafael Guevara de la Serna") is wrong:

  • Firts, "Rafael" was not his name but his father second one, "Ernesto Rafael Guevara Lynch".
  • Second, "de la Serna" was his mother last name, but not his. In Argentina people only receive the last name of the father. The last name of the mother is optional, and the Che's parents didn't use that option. So his legal name didn't include "de la Serna".
  • So, the legal name of Che Guevara was: "Ernesto Guevara", without any other addition.

You can verify what I'm saying in the official born document of Che Guevara I'm attaching here (the legal name, "Guevera, Ernesto", is written in the left margin). Kind regards, w:es:Usuario:Roblespepe.17-04-2008

Well maybe you have a point, but then again where did the long name come from? - Badseed απάντηση 08:44, 18 Απριλίου 2008 (UTC)

Hi Badseed. Here you have two sources of error:
1. "Rafael". Rafael was the second name of his father, named "Ernesto Rafael Guevara Lynch". This is a simple error of identity, mixing father and son.
2. "De la Serna". De la Serna is the last name of his mother, named "Celia de la Serna". In most of Latin America countries, the legal last name is composed with the first last name of the father and the first last name of the mother; so people have two last names. But that was not the case of Argentina, different in this matter of the rest of Latin America. In Argentina, the legal name of the people is the last name of the father, only. "If", both father and mother agree, they have also the opcion to add the last name of the mother. But Che's parents didn't use that option. So like any other Argentinean (i.e. me myself) Che had his legal name compossed by his unique first name ("Ernesto"), and his unique last name ("Guevara").
Could I explained myself, Badseed?. I'm completly sure about this: in one hand I'm a lawyer, in the other hand we had to discuss intensivly this point in the Spanish Wikipedia, because a lot of fellow Latinoamericans are not use to the Argentinean (by the way very "machista") way of "one last name only". Kind regards, Badseed, and please translate it to your colegees.--w:es:Usuario:Roblespepe200.122.11.123 15:26, 19 Απριλίου 2008 (UTC)

I don't doubt your intention or the (Argentinian) facts you are citing, I am just curious as to why he seems to be noted with the long name in most WP articles and some outside sources. I think the main editor(s) of the article have seen the notice and the issue will get cross-referenced and fixed. Regards, Badseed απάντηση 16:00, 19 Απριλίου 2008 (UTC)

Για το Ραφαέλ όντως δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει. Πράγματι στην Αργεντινή δεν υιοθετούνται και τα δύο επώνυμα. Πιθανώς επειδή σε όλες τις υπόλοιπες ισπανόφωνες χώρες χρησιμοποιούν και τα δύο, συνηθίζεται να αναγράφεται έτσι (σε πολλές πηγές αναφέρεται και με το επώνυμο της μητέρας του). Προσωπικά δεν έχω καμία ιδιαίτερη προτίμηση. --Dada* 16:35, 19 Απριλίου 2008 (UTC)

Νεκρός σύνδεσμος[επεξεργασία κώδικα]

Κατά την διάρκεια αρκετών αυτόματων ελέγχων ο ακόλουθος εξωτερικός σύνδεσμος βρέθηκε να είναι μη διαθέσιμος. Παρακαλούμε ελέγξτε αν ο σύνδεσμος είναι πράγματι νεκρός και διορθώστε τον ή αφαιρέστε τον σε αυτή την περίπτωση!

--Gerakibot 19:10, 10 Αυγούστου 2009 (UTC)

Νεκρός σύνδεσμος 2[επεξεργασία κώδικα]

Κατά την διάρκεια αρκετών αυτόματων ελέγχων ο ακόλουθος εξωτερικός σύνδεσμος βρέθηκε να είναι μη διαθέσιμος. Παρακαλούμε ελέγξτε αν ο σύνδεσμος είναι πράγματι νεκρός και διορθώστε τον ή αφαιρέστε τον σε αυτή την περίπτωση!

--Gerakibot 19:10, 10 Αυγούστου 2009 (UTC)

Για την ημερομηνία γεννήσεως[επεξεργασία κώδικα]

Συμφωνώ ότι υπάρχει πηγή για τις 14 Μαΐου και είναι απολύτως αποδεκτή. Κοιτάζοντας όμως το λήμμα σε πολλές άλλες δημοφιλείς Βικιπαίδειες βλέπω σαν επίσημη ημερομηνία γέννησης την 14 Ιουνίου, όπως αναγράφεται στο πιστοποιητικό γεννήσεώς του: Ernesto_Guevara_Acta_de_Nacimiento. Θεωρώ ότι πρέπει το κείμενο να γράφει 14 Ιουνίου, με σημείωση που να αναφέρει ότι υπάρχει και μια πηγή που ισχυρίζεται ότι η ημ. γεν. ειναι 14 Μαιου και όχι αναποδα όπως είναι τώρα. Το επίσημο έγγραφο, θεωρητικά και για ένα τέτοιο θέμα έχει περισσότερο βάρος.

Υ.Γ. Στην ισπανική αναφέρονται αμφότερες στο κείμενο. Μπορεί να είναι και αυτό μια λύση. - - - - - uℂρЭℝ0υĜe (∩ℤИㅜηs̈i2) 15:45, 14 Ιουνίου 2015 (UTC)

Συμφωνώ, ίσως είναι καλύτερα έτσι, η "επίσημη" ημερομηνία δηλ. στην εισαγωγή και σε υποσημείωση η σχετική διευκρίνηση. --Dada* 19:42, 14 Ιουνίου 2015 (UTC)
Η Britannica έχει ως ημερομηνία γέννησης τις 14 Ιούνη. http://www.britannica.com/biography/Che-Guevara - - - - - uℂρЭℝ0υĜe (∩ℤИㅜηs̈i2) 21:14, 14 Ιουνίου 2015 (UTC)

Ουδετερότητα[επεξεργασία κώδικα]

Αφαίρεσα το πρότυπο περί ουδετερότητας γιατί η απουσία μιας ενότητας περί κριτικής δε σημαίνει ότι το περιεχόμενο του λήμματος ως έχει είναι μονομερές (τουλάχιστον δεν επισημάνθηκαν τέτοια σημεία του κειμένου). --Dada* 14:14, 4 Φεβρουαρίου 2018 (UTC)

Wrong name II[επεξεργασία κώδικα]

Che Guevara's born document. Legal name written in the left margin: "Guevara, Ernesto"

Dear colegues: My name is Roblespepe, and I am the main editor of the Che Guevara article in the w:es. Some years ago I wrote you, in this page, to point that the name of Che Guevara was wrong. I see now that it still wrong, because this article says that his name was "Ernesto Guevara de la Serna", while his real name was only "Ernesto Guevara". It's an usual mistake. "De la Serna" was de last name of his mother, but it wasn't part of his full name. Yo can see what I say in the legal born act that I'm ataching here. It's a shame to have his name written wrongly, when this article is categorized as a featured article. Kind regards for you all.--Roblespepe (συζήτηση) 17:03, 2 Δεκεμβρίου 2018 (UTC)