Συζήτηση χρήστη:Ah3kal

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Καλωσήλθατε στην σελίδα συζήτησής μου!
Wellcome to my talk page!

Για να αρχίσετε καινούρια συζήτηση πατήστε εδώ
To start an new conversation click here
Για να μου στείλετε με e-mail πατήστε εδώ
To sent me an email click here

Αρχεία παλαιότερων συζητήσεων: 1


Tech News: 2017-20[επεξεργασία κώδικα]

21:48, 15 Μαΐου 2017 (UTC)

Απογραφές 2[επεξεργασία κώδικα]

Αγαπητέ Ah3kal παρακαλώ για μια "ματιά" στα: Πηγάδια Τριφυλίας Μεσσηνίας και Πύργος Τριφυλίας Μεσσηνίας. Geoandrios (συζήτηση) 10:15, 16 Μαΐου 2017 (UTC)

Geoandrios, πήρες φόρα, χαίρομαι! Θα τα κάνω αμέσως. Μην το δεις σαν αντάλαγμα, θα συνεχίσω την βοήθεια ότι και να κάνεις :) Όποτε έχεις και εσύ διάθεση, μπορείς να κοιτάξεις στο Βικιπαίδεια:Αγορά#Ζητείται βοήθεια για τον εντοπισμό έτους θανάτου συγγραφέων, μήπως μπορείς να βοηθήσεις;—Ah3kal (συζήτηση) 12:50, 16 Μαΐου 2017 (UTC)
Ηλεκτρονικά, που το έψαξα χθες, αγαπητέ Ah3kal, πέρα από τα αρχικά των πατεράδων δε βρήκα κάτι με χρονολογίες (πήγα και σε "ξενόγλωσσα", έκανα μια βόλτα και στην Αλεξάνδρεια SConfident.gif και τις εκεί κοινότητες και σε διάφορα κεντρικά αρχεία + των περιοδικών, εφημερίδων, που έβγαζαν, μπας και βρω και καμιά νεκρολογία κ.λπ. - Υπάρχει βέβαια καλό υλικό αναφοράς για αυτούς σε διάφορα άρθρα, αλλά όχι αναφορές σε χρονολογίες). Τώρα, μένει μόνο το αρχειακό ψάξιμο, αλλά αυτό μπορεί να μου πάρει κάμποσο χρόνο. Ας ελπίσουμε να βρεθεί κάτι εκεί. SInnocent.gif Geoandrios (συζήτηση) 13:03, 16 Μαΐου 2017 (UTC)
Geoandrios: Ευχαριστώ για το ψάξιμο :) Έχω καταπιαστεί με την μεταγραφή του αλεξανδρινού περιοδικού Γράμματα στη Βικιθήκη, και αυτοί οι δύο με έχουν δυσκολέψει πολύ. Τέλειωσα με τα χωριά, καθηστέρησα λίγο γιατί υπήρχε μπέρδεμα με το Πηγάδια Αβίας Μεσσηνίας. Είχε τον Κωδικό ΕΛΣΤΑΤ των Πηγαδιών που έγραψες, και μπερδεύτηκα. —Ah3kal (συζήτηση) 13:46, 16 Μαΐου 2017 (UTC)

Αγαπητέ Ah3kal παρακαλώ για μια "ματιά" στην: Μαραθόπολη Μεσσηνίας. Geoandrios (συζήτηση) 12:07, 18 Μαΐου 2017 (UTC)

Geoandrios: Έγινε.—Ah3kal (συζήτηση) 12:25, 18 Μαΐου 2017 (UTC)

Αγαπητέ Ah3kal παρακαλώ για μια "ματιά" στο λήμμα : Γαργαλιάνοι. Geoandrios (συζήτηση) 12:38, 19 Μαΐου 2017 (UTC)

Geoandrios, έτοιμο.—Ah3kal (συζήτηση) 13:12, 19 Μαΐου 2017 (UTC)

Αγαπητέ Ah3kal παρακαλώ για μια "ματιά" στα λήμματα: Λαγκούβαρδος Μεσσηνίας και Λαγκουβάρδος Μεσσηνίας. Προσοχή είναι δυο κοντινοί οικισμοί με διαφορά τονισμού. Geoandrios (συζήτηση) 09:21, 22 Μαΐου 2017 (UTC)

Geoandrios, πράγματι μπέρδεμα, σαν να μην έφταναν όλα τα άλλα, έδωσαν και εντελώς παρόμοιους κωδικούς ΕΛΣΤΑΤ: 4406040108 & 4406060108! Λοιπόν πέρασα το Λαγκουβάρδος Μεσσηνίας (αυτό που ανήκει στα Φιλιατρά). Για το άλλο (Γαργαλιάνοι) έχω μια ένσταση στη χρήση του διαγράμματος.
Ο Οικισμός καταργήθηκε το 1961 και αυτό το δεδομένο μπορεί να φανεί με σημείωση στο γράφημα, όμως λόγω της τεχνικής του λειτουργίας, θα ενώσει το 1951 με το 2011 και έτσι θα φαίνονται ενδιάμεσα τιμές της τάξης των 90-100 κατοίκων! Το να βάλεις 0 κατοίκους ώστε να εκβιάσεις το γράφημα να μην δείχνει τιμές είναι λάθος, καθώς το «καταργήθηκε» ο οικισμός δεν σημαίνει απαραίτητα το ίδιο πράγμα με «εγκαταλήφθηκε». Έχω υπόψη μου οικισμούς ακόμα και 2000+ κατοίκουν όπου το καταργήθηκε σημαίνει απλά, καταργήθηκε από αυτόνομος οικισμός και οι κάτοικοί του και τα κτήριά του προσμετρούνται στον οικισμό που τον απορρόφησε. Κατά την άποψή μου εδώ πιθανώς συμβαίνει το δεύτερο, οπότε ίσως είναι καλύτερο να βγάλουμε το γράφημα, για να μην έχουμ ούτε παραπλανητική εικόνα ούτε να θέσουμε αυθαίρετα 0 τις ενδιάμεσες τιμές. —Ah3kal (συζήτηση) 10:31, 22 Μαΐου 2017 (UTC)
Όντως και εγώ από την αρχή αμφιταλαντευόμουν - αναρωτιόμουν αν χρειαζόταν ο πίνακας. Έβαλα παύλες και όχι 0 ακριβώς γιατί έπαψε να καταγράφεται μετά την κατάργησή του ως οικισμός, αλλά υπήρχε πληθυσμός στην περιοχή. Λόγω της κατά μήκους του δρόμου έκτασης του νυν οικισμού οι οικίες-εξοχικά και οι κάτοικοι όντως καταγράφηκαν σε γειτονικούς οικισμούς. Οπότε αυτό που λες είναι απόλυτα σωστό. Θα τα ενσωματώσω στη ιστορία του οικισμού άνευ πίνακα. Geoandrios (συζήτηση) 10:47, 22 Μαΐου 2017 (UTC)

Αγαπητέ Ah3kal παρακαλώ για μια "ματιά" στο λήμμα : Λιμενάρι Μεσσηνίας. Geoandrios (συζήτηση) 10:47, 23 Μαΐου 2017 (UTC)

Geoandrios,έχει γίνει ήδη :)—Ah3kal (συζήτηση) 10:50, 23 Μαΐου 2017 (UTC)
Νομίζω οι συντεταγμένες θέλουν λίγο πιο δεξιά, γιατί τις "βλέπω" μες στη θάλασσα. Geoandrios (συζήτηση) 11:01, 23 Μαΐου 2017 (UTC)
Έχεις δίκιο, τις διόρθωσα.—Ah3kal (συζήτηση) 11:13, 23 Μαΐου 2017 (UTC)

Στόμιο Μεσσηνίας Υπήρχε ήδη αντικέιμενο Στόμι με τον κωδικό ΕΛΣΤΑΤ 4406060112 . Σκοπέυω να συγχωνεύσω με το Στόμιο που αντιστοιχεί στο λήμμα. Πιθανοτατα το συγχωνευμενο θα παρει το πιο χαμηλο Q και το Q30... θα γινει ανακατεύθυνση, ελπίζω το διάγραμμα να "προσαρμοστεί" αλλιώς μαλλον θα πρέπει να αλλάξει η παραμετρος στο πρότυπο του διαγραμματος πληθυσμού. Το αναφερω απλά επειδη στο μέλλον μπορει να κανω τετοιου ειδους συγχωνευσεις αντικειμενων για τον ιδιο οικισμό, και τωρα ξερουμε πανω κατω τα δεδομένα του "πειραματος" DrSpiros συζήτηση 10:57, 24 Μαΐου 2017 (UTC)

Μπράβο ρε DrSpiros! και έφαγα τον κόσμο! Ο P.a.a με αυτόματο τρόπο τα είχε περάσει όλα, και απορούσα πως ξέφυγε αυτό. Ένα άλλο που είχα εντοπίσει, δεν έλλειπε απλώς μάλλον από λάθος είχε περάσει τον κωδικό σε ομώνυμο λήμμα πάνω από τον παλιό. Εννοείται να συγχωνεύσεις και άσε λίγο χρόνο το λήμμα να δούμε αν δουλεύει το διάγραμμα με την ανακατεύθυνση.—Ah3kal (συζήτηση) 11:02, 24 Μαΐου 2017 (UTC)
Παρεπιπτόντως-γραφαμε μαζί: Παρεπιπτόντως το Στόμι σαν ετικέτα είναι λάθος στην απογραφή είναι Στόμιον , υπάρχουν αρκετά (λίγα πάντως για 18000+ συνολικά) αντικείμενα με "κομμένη" κατάληξη από τότε που περάστηκαν μαζικά (και το Στόμι Ηλείας πιθανον λάθος θα ναι) DrSpiros συζήτηση 11:06, 24 Μαΐου 2017 (UTC)
Ο κατάλογος της ΕΛΣΤΑΤ έχει τα ονόματα σε καθαρεύουσα: Αθήναι, Γαλάτσιον, Νέα Χαλκηδών, Λυκόβρυσις. Καταλαβαίνω ότι σε κάποιες περιπτώσεις διατηρείται η προτιμάται η ιστορική ονομασία, που δεν είναι και τόσο ιστορική αν λογαριάσουμε ότι τα τοπωνύμια "ευπρεπίστηκαν" μόλις πριν 1-2 αιώνες P.a.a (συζήτηση) 11:55, 24 Μαΐου 2017 (UTC)
@P.a.a: Σωστό, πχ Λεβάδεια και Χανία. Πάντως αυτο που είπα παραπάνω για κομμένες καταλήξεις αφορά οχι μόνο σε κομμένα -ον που μπορει να ειναι και μια αλλη σωστη ονομασία αλλά και σε πιο χτυπητά πχ «Αγιος Γεώργι» 1 η 2 στους 95 οικισμους Αη Γιωργηδες πολύ λίγες περιπτώσεις . Δε γνωρίζω με ποιο τρόπο περασες το 2015 όλους τους κωδικους ΕΛΣΤΑΤ σε αντικείμενα αλλά φαίνεται σαν λάθος του μποτακίου DrSpiros συζήτηση 12:16, 24 Μαΐου 2017 (UTC)
Α, τώρα κατάλαβα. Οφείλεται στον ημιαυτόματο τρόπο εισαγωγής των δεδομένων. Είχα αντικριστά δύο παράθυρα του firefox. Στο ένα ήταν το λήμμα της Βικιπαίδειας για την διοικητική περιφέρειας Τάδε. Και στο άλλο τα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ σε μοεφή δέντρου. Για τους οικισμούς που είχαν λήμμα στη Βικιπάιδεια τσίμπαγα το σύνδεσμο προς το σχετικό λήμμα και τον έριχνα στο διπλανό παράθυρο, στο "φύλλο" που αντιστοιχούσε. Αν ο οικισμός δεν έιχε λήμμα, τότε στο παράθυρο του δέντρου έπιανα με το ποντίκι τον τίτλο του οικισμού και τον έριχνα, εχμ, στον εαυτό του. Στην πρώτη περίπτωση το drag n drop αντικείμενο ήταν λινκ, στη δεύτερη απλό κείμενο. Οπότε το firefox addon που είχα γράψει μπορούσε να καταλάβει πότε (πρώτηση περίπτωση) να αναζητήσει ένα υπαρκτό ανικείμενο στα wikidata και πότε (στη δεύτερη) να δημιουργήσει ένα νέο.
Λίγο η κούραση, λίγο η βιασύνη, κάποιες φορές το μαρκάρισμα της ονομασίας θα αστόχησε λίγο P.a.a (συζήτηση) 13:11, 24 Μαΐου 2017 (UTC)

Φαίνεται πως δε δουλεύει - κενό το Διάγραμμα στην προεπισκόπηση με το |1=Q21601938 μόνο εμφανίζεται. Ίσως θα έπρεπε να προταθεί η διόρθωση αυτής της λεπτομέρειας στο {{Graph:Population history}} DrSpiros συζήτηση 11:37, 24 Μαΐου 2017 (UTC)

Απογραφές 1961-1971[επεξεργασία κώδικα]

Απογραφή 1961 Καλησπέρα, πετάγομαι κι εγώ (εφτιαξα υποενοτητα) , καθως αντιλαμβάνομαι οτι εχεις «καλό» αρχειο απογραφών. Στα λημματα απογραφών 1961 (και 1971) στις λιστες με τα πολεοδομικά συγκροτήματα-πολεις μου κίνησε την περιέργεια οτι η Λάρισα δεν ηταν στις πρώτες δεκαδες κλπ. Ξέρω οτι αναπτύχθηκε γρηγορα τις δεκαετιες 1970 και 1980-90 (που περασαμε το Βολο και πανηγυριζαμε! :p) αλλα δε νομιζω οτι ηταν και κατω απο 13 η 15000 που ειχε η Σπαρτη πχ ή η 10η των λιστών.(νομίζω οτι ο Τυρναβος ειχε γυρω στις 10 χιλιαδες απο τοτε - μεχρι και σημερα) Δυσκολευτηκα να κατεβασω τα pdf- πηγές της καθε απογραφής για να το κοιταξω μόνος μου, αλλα νομιζω-με αφορμη τη Λάρισα οτι οι λιστες ειναι αρκετα λάθος, ισως να λειπουν και αλλες πόλεις που ηταν στη «δεκάδα» DrSpiros συζήτηση 11:24, 22 Μαΐου 2017 (UTC)

EDIT: Νομίζω βρήκα «λυση» για τα αποτελεσματα παλαιων απογραφών στο αρχειο συζ. στο Απογραφές(1) DrSpiros συζήτηση 11:31, 22 Μαΐου 2017 (UTC)

OK, αν χρειαστείς κάτι, πες μου.—Ah3kal (συζήτηση) 12:42, 22 Μαΐου 2017 (UTC)

Αστεράκι[επεξεργασία κώδικα]

Book barnstar2.png Για τη συστηματική αρχειοθέτηση και τη βοήθειά σου. Geoandrios (συζήτηση) 09:23, 21 Μαΐου 2017 (UTC)

Geoandrios σε ευχαριστώ, αν και δυσκολεύομαι να καταλάβω ποια αρχειοθέτηση που κάνω είναι άξια αστεριού :) στη διάθεσή σου. —Ah3kal (συζήτηση) 11:25, 21 Μαΐου 2017 (UTC)

Εν συνόλω: Βικιθήκη, SConfident.gif Geoandrios (συζήτηση) 12:11, 21 Μαΐου 2017 (UTC)

Ok, κατάλαβα :) —Ah3kal (συζήτηση) 16:41, 21 Μαΐου 2017 (UTC)

Geoandrios, επ' ευκαιρία, μιας και έχω αντιληφθεί ότι ψαχουλεύεις παλιά ελληνικά βιβλία, περιδικά και εφημερίδες, αραιά και που, όταν νομίζεις ότι κάτι είναι σημαντικό, οι προτάσεις για μεταγραφή είναι ευπρόσδεκτες. —Ah3kal (συζήτηση) 05:32, 22 Μαΐου 2017 (UTC)

Pictogram voting keep.svg Έγινε. SMocking.gif Geoandrios (συζήτηση) 06:16, 22 Μαΐου 2017 (UTC)

Tech News: 2017-21[επεξεργασία κώδικα]

22:02, 22 Μαΐου 2017 (UTC)

Αποστασιοποίηση[επεξεργασία κώδικα]

Πολύ σωστή η παρατήρησή σου για «κακά παραδείγματα μη αποστασιοποίησης». Υπάρχει ανάγκη αυτοσυγκράτησης καθενός χωριστά και όλων μαζί. Πραγματικά βλέπουμε τελευταία σε Αγορά, ΣΔ και σελίδες συζητήσεων πολλά τέτοια, θα τα έλεγα παραδείγματα υποστασιοποίησης των θεμάτων, που δεν δείχνουν για μεμονωμένα περιστατικά. Δηλαδή δεν ξεφεύγει κάποιος για μια στιγμή, αλλά μυρίζουν επιλογή στάσης, με αποτελέσματα συχνά τρολλικού χαρακτήρα. 34kor34 (συζήτηση) 08:29, 23 Μαΐου 2017 (UTC)

34kor34: Δεν διαφωνώ, χρειάζεται όμως ηρεμία και σωστή διαχείριση. Αν κάποιος ξεφεύγει δεν νομιμουποιούνται και άλλοι να ξεφεύγουν, ούτε στο γενικότερο πολεμικό κλίμα πρέπει τα πάντα να θεωρούνται υπ' αυτό το πρίσμα. Και πάντα, μα πάντα όμως, η τρολικές συμπεριφορές θέλουν παγερή αδιαφορία, όποιος επιλέγει κάτι άλλο, κακό του κεφαλιού του :) —Ah3kal (συζήτηση) 08:55, 23 Μαΐου 2017 (UTC)