Συζήτηση:Ε΄ Εθνοσυνέλευση 1832

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Πήδηση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση

«Έληξε στις 16 Μαρτίου 1832» [1], αναφέρεται ίσως στην πρώτη συνάντηση στο Άργος; (αφού παρακάτω λέμε «εγκρίθηκε η απόφαση της επιλογής του Όθωνα ως Βασιλέα της Ελλάδος στις 14 Ιουλίου 1932») --Focal Point 11:46, 14 Φεβρουαρίου 2010 (UTC)

Η παρατήρηση ήταν σωστότατη. Η συνέλευση συνεχίστηκε μέχρι τον Σεπτέμβριο όπως φαίνεται από αποφάσεις που δημοσιεύτηκαν στην Εθνική Εφημερίδα του 1832 [2]. --Focal Point 07:18, 21 Απριλίου 2011 (UTC)

Κάτω Ναχαγιέ (Κρανιδίου) Την εποχή εκείνη Κάτω Νεχαγιέ (που σημαίνει κάτω επαρχία) από όσο ξέρω λεγόταν και η κωμόπολη αλλά και η επαρχία η μετέπειτα Ερμιονίδας , το Κρανίδι (Κάτω Νεχαγιέ) ήταν πρωτεύουσα της επαρχίας κάτω νεχαγιέ, η ερώτηση τώρα μήπως εννοεί την επαρχία και όχι την κωμόπολη ? Θα το αλλάξω γιατί βλέπω όλοι ήταν πληρεξούσιοι επαρχιών κι οχι πόλεων με εξαίρεση το Ναυπλιο που ηταν πρωτευουσα . --✻tony esopi λέγε 16:41, 11 Απριλίου 2010 (UTC)

Εγώ τα έγραφα όπως τα έβλεπα στην πηγή. Θα προτιμούσα να μην το αλλάξουμε. --Focal Point 07:18, 21 Απριλίου 2011 (UTC)

Βοστίτσης Δ. Ιωάννου, πιθανώς ο Δημήτριος Ιωάννου (Αγίου Πέτρου) της Δ' Εθνοσυνέλευσης. Οικογένεια Ιωάννου υπήρχε εκείνη την εποχή στην Αχαία και με προσφορά στον αγώνα, ίσως να έβγαινε το Πιθανώς --✻tony esopi λέγε 16:44, 11 Απριλίου 2010 (UTC)

Δεν έχουμε άλλες πληροφορίες; --Focal Point 07:18, 21 Απριλίου 2011 (UTC)

Οι άλλες δυο συνελεύσεις του 1832[επεξεργασία κώδικα]

Έχει πολλή δουλειά ακόμη. Στην Εθνική Εφημερίδα του 1832 [3] έχει καταλόγους με μέλη που ήταν στην Πρόνοια του Ναυπλίου από Ιούλιο μέχρι Σεπτέμβριο, διαφορετικά από αυτά που αναφέρουμε εδώ από το Σύνταγμα που υπογράφηκε νωρίτερα! Θα πρέπει να μπουν σε άλλο κατάλογο; σε άλλο άρθρο; στον ίδιο κατάλογο με σημείωση το καθένα; Πλεονεκτήματα / μειονεκτήματα:

  • σε άλλο άρθρο: Αφού έχει το ίδιο όνομα η συνέλευση είναι σωστό να είναι άλλο άρθρο; Ίσως ναι όπως και οι Γ' Εθνοσυνέλευση Επιδαύρου 1826 - Γ' Εθνοσυνέλευση Ερμιόνης 1827 - Γ' Εθνοσυνέλευση Τροιζήνας 1827. Καλή λύση ίσως, αλλά θέλει έρευνα να καταλάβουμε ποιά ήταν η Ε' Εθνοσυνέλευση και πως θα ονομάσουμε την άλλη, αν έχει άλλο όνομα.
  • σε άλλο κατάλογο: Καλή λύση ίσως, φαίνεται η πραγματικότητα
  • στον ίδιο κατάλογο με σημείωση το καθένα; Θα δίνεται λανθασμένη εικόνα ότι όλοι αυτοί συνυπήρχαν χρονικά. Μάλλον όχι

--Focal Point 07:18, 21 Απριλίου 2011 (UTC)

Κοίτα που αν το ψάχνεις, κάτι βγαίνει....:

  • Σελ. 174 της Εθνικής Εφημερίδος, Ιούλιος 1832, η επιστολή απευθύνεται προς τον Πρόεδρο της κατά συνέχειαν Δ' Εθνικής Συνελεύσεως

Ίσως βρήκαμε τίτλο.. «Η κατά συνέχειαν Δ' Εθνική των Ελλήνων Συνέλευσις», το βλέπω και στη σελ. 186, όπου το χρησιμοποιεί η ίδια η Συνέλευση, στις 5 Αυγούστου 1832. --Focal Point 13:02, 22 Απριλίου 2011 (UTC)

Σημαντικό φύλλο: Αρ. 40, 3 Σεπτεμβρίου 1832 έτους Α' Σάββατο, εν Ναυπλίω, Εθνική Εφημερίς, σελ 217 του βιβλίου. Η Συνέλευση αναβάλλει τις εργασίες της και διαμαρτύρεται. Κείμενο υπογραφέν στις 22 Αυγούστου 1832. --Focal Point 13:11, 22 Απριλίου 2011 (UTC)

Λέει: «η πρώτη εν Άργει προκαταρκτική συνεδρίασης κατά την 11 του προπαρελθόντος Ιουνίου γενομένη, εκανόνισε τα περί εξετάσεως των πληρεξουσιακών εγγράφων», άρα η πρώτη προκαταρκτική συνεδρίαση έγινε στο Άργος, στις 11 Ιουνίου 183?1? (γράφτηκε τον Αυγ. 1832, ο παρελθών Ιούνιος ήταν ο Ιουν. 1832, άρα ο προπαρελθών ο Ιούνιος 183?1?). --Focal Point 13:16, 22 Απριλίου 2011 (UTC)

Όχι, τελικά η προκαταρκτική συνεδρίαση ήταν στις 11 Ιουνίου 1832, ημέρα Σάββατο, όπως φαίνεται από το φύλλο 16 με την ίδια ημερομηνία (σελ 85). --Focal Point 17:15, 22 Απριλίου 2011 (UTC)

Μετά λέει ότι αποφάσισαν να κάνουν την Συνέλευση στο Ναύπλιο, αλλά τα συμμαχικά στρατεύματα έφεραν αντίρρηση και πήγαν στην Πρόνοια, 5 λεπτά μακρυά από το Ναύπλιο, όπου άρχισαν οι εργασίες στις 14 Ιουλίου.

Τέλος, στη συνεδρίαση της 10ης Αυγούστου 1832 (που ήθελε να αλλάξει την κυβέρνηση), μετά το τέλος της, επενέβησαν στρατιώτες και την διέλυσαν. Μετά έρχεται στις 22 Αυγούστου, η επιστολή του Προέδρου Νοταρά και πληρεξουσίων. ΟΚ, τα βρήκαμε. --Focal Point 13:38, 22 Απριλίου 2011 (UTC)

Σελ 59 της εφημερίδας, στο φύλλο της 21ης Μαΐου 1832: Πρόσκληση από Πλρεξούσιους που βρίσκονται στο Άργος, να έλθουν και οι υπόλοιποι πληρεξούσιοι, με ημερομηνία 16 Μαΐου 1832 για να αρχίσει η εθνοσυνέλευση (90 υπογραφές). --Focal Point 17:07, 22 Απριλίου 2011 (UTC)

Το θέμα επιλύθηκε. Έγιναν άλλες δυο συνελεύσεις στην περίοδο 1831-1832. Δείτε:

Όλα τα παραπάνω αφορούν την «Δ' κατά συνέχειαν». --Focal Point 15:41, 29 Απριλίου 2011 (UTC)

Ανακρίβεια[επεξεργασία κώδικα]

Λόγω των παραπάνω, το άρθρο έχει στη σημερινή του μορφή λάθη. Θα τα διορθώσω όταν μπορέσω (και αφού καταλάβω τι είναι σωστό και τι λάθος). --Focal Point 15:44, 29 Απριλίου 2011 (UTC)

Σχόλιο 16-11-2016[επεξεργασία κώδικα]

Κατάσταση: έγινε

Πληρεξούσιος Πραστού Γούλελος "Ο Ιωάννης Γούλελος συμμετείχε στην Επανάσταση και μετά την απελευθέρωση (1827) διετέλεσε σχολικός έφορος του Πραστού, όπως και πληρεξούσιος της Τσακωνιάς στην Εθνοσυνέλευση του Άργους" Αναφορά: Αλευράς Στέφανος, καταγωγή από Πραστό/Λεωνίδιο 2A02:587:1000:8400:2545:3348:835:F29C 22:11, 16 Νοεμβρίου 2016 (UTC)

νομίζω αυτά καλο θα ηταν σε βιογραφία του συγκεκριμένου και οχι σε λημμα για την εθνοσυνέλευση--Istoria1944 (συζήτηση) 05:29, 24 Απριλίου 2017 (UTC)

Καλησπέρα Istoria1944. Ο κ. Αλευράς σωστά έγραψε την παρατήρηση. Πράγματι στο κείμενο είχα γράψει *[[Γιαννάκης Γούλενος|Γ. Γούλενος]] (με "ν"), γιατί αλλού το είχα βρει ολόκληρο ως Γιαννάκης Γούλενος, αλλά ξαναψάχνοντάς το, το βρήκα (πιο συχνά) με "λ", Ιωάννης Γούλελος, οπότε έκανα τη σχετική ενημέρωση στο λήμμα. Πολλές ευχαριστίες στον κο Αλευρά, το οποίο προσκαλώ να συνεισφέρει στη Βικιπαίδεια και ως συντάκτης, αν ξαναπεράσει, μισό και πραπάνω χρόνο αργότερα. Τα υπόλοιπα, περί της θέσης του ως σχολικού εφόρου και ότι άλλο εμφανιστεί για την υπόλοιπη ζωή του Γούλελου, πράγματι ανήκουν σε λήμμα για αυτόν, όπως υπέδειξε ο Istoria1944. --Focal Point 21:39, 26 Απριλίου 2017 (UTC)

Focal μπα ούτε που κατάλαβα τι γράφτηκε. Λάθος το χειρίστηκα τελείως.--Istoria1944 (συζήτηση) 21:48, 26 Απριλίου 2017 (UTC)

Istoria1944, χωρίς την προσοχή που έδωσες, δε θα το είχα δει, και σκέψου ότι εγώ άρχισα και έγραψα το λήμμα αυτό στο μεγαλύτερό του ποσοστό. Συνεπώς, παρακαλώ πολύ, κάνε και άλλα τέτοια λάθη... το χειρότερο είναι να μην κάνει κανείς τίποτα από το φόβο ότι θα κάνει λάθη. Κάνε λάθη καλέ άνθρωπε, κάνε λάθη (κατά προτίμηση λιγότερα λάθη, περισσότερα σωστά, αυτό είναι καλύτερο :) ). --Focal Point 21:55, 26 Απριλίου 2017 (UTC)

Δες και εδώ αν δεν έχεις δει Συζήτηση Βικιπαίδεια:Λειτουργία σχολίων. Γενικά και εγώ αυτή τη προσέγγιση είχα. Καλύτερα 1 λάθος και 10 σωστά. Παρά 3 σωστά και 0 λάθη. Αλλά για αυτά στο λινκ. Να είσαι καλά φοκαλ--Istoria1944 (συζήτηση) 21:58, 26 Απριλίου 2017 (UTC)

Το έχω δει και θα γράψω κάτι, αλλά σημαντικότερη είναι (για εμένα) η ενασχόληση με τα λήμματα, οπότε έπιασα αυτό πρώτα. Στην εξίσωσή σου, ακόμη και 100 λάθη και 200 σωστά είναι καλύτερα από 20 ολόσωστα (εκτός αν έχεις απεριόριστους χρήστες, οπότε στην περίπτωση αυτή θα προτιμούσαμε ένα σωστό ο καθένας, αυτό θα αρκούσε). --Focal Point 22:03, 26 Απριλίου 2017 (UTC)