Συζήτηση:Ψηλορείτης

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση

Νέες μετρήσεις ύψους[επεξεργασία κώδικα]

Κατάσταση: συνεχιζόμενη συζήτηση

Η κορυφή Πάχνες των Λευκών ορέων έχει υψόμετρο 2454 (2453,65) μέτρα και είναι το ψηλότερο σημείο τη Κρήτης.Πηγή της ανωτέρω πληροφορίας είναι η Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού.Η κορυφή Τίμιος Σταυρός του Ψηλορείτη σύμφωνα με τις πιο σύγχρονες μετρήσεις της ίδιας Υπηρεσίας (καθ'ύλην αρμόδια) έρχεται δεύτερη με υψόμετρο 2453,59 ήτοι 6 cm χαμηλότερη. Το υψόμετρο 2456 είναι λάθος μέτρησης που έγινε τη δεκαετία του 1950. Αναφορά: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης 94.71.127.152 23:17, 31 Ιουλίου 2014 (UTC)

Δε τζοί δέχομαι τσοί καινούργες μετρήσεις, στσοί κουρές οπέρσις εσηκώσαμε ένα ντράφο στην Ιδα ντανιαζμένα χαράκια ίσα με 3 μέτρα και βάλαμε και χώμα και δε φαίνεται πράμα, αμέτε να ξαναμετρήξετε Idaeananvil (συζήτηση) 03:06, 1 Αυγούστου 2014 (UTC)

Ο Ψηλορείτης δεν είναι το δεύτερο, αλλα το πρώτο σε ύψος βουνό της Κρήτης Αναφορά: Μανώλης 91.140.86.183 11:07, 21 Δεκεμβρίου 2014 (UTC)

Το άρθρο αρχικά αναφέρει ως ύψος του Ψηλορείτη τα 2453,69 μέτρα, όπως είναι ενώ στη συνέχεια το ίδιο άρθρο αναφέρει ως ύψος τα 2456 μέτρα Δεδομένου του ότι 1. Το ίδιο το wikipedia στους παρακάτω συνδέσμους, τόσο στην αγγλική γλώσα αλλλά και κάθε άλλη γλώσα όσο και στην ελληνική κάθε φορά αναφέρει ως ύψος του Ψηλορείτη τα 2456 μέτρα: ( http://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Ida_(Crete)#cite_ref-1 ) ( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mountains_in_Greece ) ( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mountains_in_Greece ) 2. Σε αντίθεση με το υψόμετρο των 2456 μέτρων όπου υπάρχει αναφορά για το πώς προκύπτει, πουθενά δεν υπάρχει αναφορά για το πώς προκύπτει το ύψος του βουνού ως 2453,69 μέτρα. Καλό είναι να διορθωθούν οι ανακρίβειες Αναφορά: 178.59.116.76 11:09, 21 Δεκεμβρίου 2014 (UTC)

Η όποια διόρθωση πρέπει να γίνει τεκμηριωμένα. Η ΓΥΣ είναι η πλέον αρμόδια για να αναφέρει το ύψος ενός βουνού, πολύ πιο αρμόδια από την όποιας γλώσσας Βικιπαίδεια. --Ttzavarasσυζήτηση 12:25, 21 Δεκεμβρίου 2014 (UTC)

Δεν βλέπω κάπου δημοσιευμένη σε αξιόπιστη πηγή το μέχρι εκατοστού ύψος των Λευκών Ορέων και του Ψηλορείτη. Το μόνο που έχω δει είναι οι χάρτες Road να δείχνουν ύψος 2.454 μέτρα και για τις δύο κορυφές. Βέβαια αυτά τα δεδομένα πλέον έχουν αλλάξει Τα βουνά μας κερδίζουν... μπόι. --C Messier 16:22, 21 Δεκεμβρίου 2014 (UTC)

ΥΣ, το ύψος 2456 είναι η προηγούμενη μέτρηση του ΓΕΣ. Το 2454 είναι πιο πρόσφατη (του 2007;), αλλά τα εκατοστά δεν τα έχω δει γραμμένα από κάποια αξιόπιστη πηγή. --C Messier 17:02, 21 Δεκεμβρίου 2014 (UTC)
Λάθος, σε πρόσφατους χάρτες road αναφέρονται και τα δύο με ύψος 2.454 μέτρα. --C Messier 11:09, 2 Ιουλίου 2015 (UTC)
Έχω μπροστά μου μία μέτρηση με εκατοστά για τις Πάχνες (2.453,65), όχι για τον Τίμιο Σταυρό (2.456). Η πηγή είναι αξιόπιστη από άποψη εκδοτικού οίκου, αλλά αφενός κυκλοφόρησε το 1994 (και η Κρήτη "χορεύει" σε 3 διευθύνσεις), αφετέρου η επιμελήτρια δεν είναι Κρητικιά αλλά είναι ο συνεργάτης SFriendly.svg. Σίγουρα πάντως πρόκειται περί μετρήσεων πριν αρχίσουν "τσι γρόθους" και οι μεν και οι δε. --Στέλιος Πετρουλάκης (συζήτηση) 11:37, 2 Ιουλίου 2015 (UTC)
Ακριβώς, το 1994, έχει βγει νέα μέτρηση το 2007 και αυτό είναι που ξεκίνησε τη διαφωνία, με τα λευκά όρη να βρέθηκαν 3 Άνγκστρομ ψηλότερα από τον Ψηλορείτη σύμφωνα με μια μελέτη που στο διαδίκτυο υπάρχει μόνο στη λεζάντα μιας φωτογραφίας (για τη διαφορά με ακρίβεια μικρότερη του μέτρου, το ύψος χωρίς δεκαδικά σε μέτρα το έχω δει γραμμένο). --C Messier 11:49, 2 Ιουλίου 2015 (UTC)
Αλλά τα ύψη είναι ένα μπάχαλο δες εδώ [1] στη μία σελίδα 2454 και στην επόμενη (στον πίνακα) 2456 SHysterical.gif. --C Messier 11:54, 2 Ιουλίου 2015 (UTC)
σελ. 22, καμία άλλη και it's ΟΚ. Μετά κάνε απόκρυψη της ορατότητας και των 2 σχολίων και το ζήτημα τελείωσε SFriendly.svg. Απλά μετά πρέπει να βρεθεί κάτι της ίδιας εποχής και για τις Πάχνες. --Στέλιος Πετρουλάκης (συζήτηση) 12:01, 2 Ιουλίου 2015 (UTC)

Texniths (συζήτηση • συνεισφορά), σχετικά με αυτήν την επεξεργασία, παρακαλώ διάβασε την παραπάνω συζήτηση. --C Messier 12:19, 20 Νοεμβρίου 2016 (UTC)

Σχόλιο 14-1-2017[επεξεργασία κώδικα]

Κατάσταση: έγινε

Το υψόμετρο είναι λάθος. Η πιο ψηλή κορφή έχει ύψος 2456 μ. Αναφορά: 46.103.177.73 14:41, 14 Ιανουαρίου 2017 (UTC)

Έτισ αναφερόταν στο λήμμα, αλλαγή αναφοράς σε "έγινε". Wolfymoza (συζήτηση) 10:57, 8 Ιουνίου 2017 (UTC)