Συζήτηση:Ιστορία των Εβραίων στην Πάτρα

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση

Ανδραβίδα: Auteur(s) / Author(s) BOWMAN S. ; Résumé / Abstract En 1931, Jacob Mann publiait un fragment (deux feuilles) d'une lettre en hébreu (in Texts and Studies in Jewish History and Literature, vol. I, pp. 38-44). L'A. rappelle les discussions sur sa datation et sur les événements qui y sont évoqués. Il établit, sur des critères internes, que la lettre date de l'époque de l'invasion mongole au Moyen Orient, vers la fin des années 1250. La lettre témoigne de l'existence d'une communauté juive à Andravida, la capitale de la Morée franque, et de l'exaltation messianique des Juifs méditerranéens provoquée par l'avance des Mongols: on évoquait à Andravida les conquêtes des "Dix tribus cachées" d'Israël. La vie d'Abraham Abulafia (il se maria en Morée) et son oeuvre mystique reflètent les mêmes événements et phénomènes d'attente messianique. Revue / Journal Title Hebrew Union College Annual Cincinnati, Ohio

Το παραπάνω το παρέθεσα για να στηρίξω αυτό που έγραψα για την ύπαρξη Εβραικής κοινότητας στην Ανδραβίδα. Επειδή βλέπω ότι κάποιος ανώνυμος διέγραψε την πληροφορία μου με το σκεπτικό "τι μας λες αποδείξεις έχεις?" θα ήθελα να επισημάνω ότι όταν γράφω το κάνω έχοντας κάποια στοιχεία. Υπάρχει λοιπόν το έγγραφο που αναλύεται από τον Jacob Mann (βλέπε το παραπάνω γαλλικό κείμενο)και που αφορά τις αντιδράσεις της Εβραικής κοινότητας της Ανδραβίδας γύρω από τις πληροφορίες για την επέλαση των Μογγόλων στη Μέση Ανατολή (το οποίο έγγραφο πάντως ομολογώ πως δεν έχω διαβάσει). Υπάρχει και το βιβλίο του Ν. Σταυρουλάκη (Jewish sites and synagogues in Greece)που αναφέρεται στις 50 Εβραικές οικογένειες της Ανδραβίδας. Αν ο ανώνυμος φίλος που επιμένει να σβήνει αυτά που γράφω έχει διαφορετικά στοιχεία δεν έχει παρα να τα αντιπαραθέσει. --Gofas 12:25, 28 Δεκεμβρίου 2007 (UTC)

--Gofas 12:25, 28 Δεκεμβρίου 2007 (UTC)

Ο ανώνυμος φίλος είπε και κάτι άλλο. Η ένστασή του έγκειται στο πιθανότατα. Συγκεκριμένα αναφέρεις φίλε Γκόφα οτι στην εβραϊκή παροικία των Πατρών πιθανότατα να προστέθηκε και αυτή της Ανδραβίδας. Δεν αμφισβητεί την ύπαρξη Εβραίων στην Ανδραβίδα αλλά αν και κατα πόσο προστέθηκε αυτή στους εν Πάτραις. Το παραπάνω απόσπασμα, αν κατάλαβα καλά, γιατί δεν γνωρίζω γαλλικά, αποδεικνύει μεν την ύπαρξη εβραίων στην Ανδραβίδα αλλα δεν αναφέρει κάτι για μετακίνηση αυτών στην Πάτρα.--Diu 13:15, 28 Δεκεμβρίου 2007 (UTC)

Πρωτότυπη έρευνα[επεξεργασία κώδικα]

User:Glorious 93 τα περί αριθμών και τοπωνυμίων αναφέρονται στον Τριανταφύλλου (Λεξικό των Πατρών) και δεν αποτελούν πρωτότυπη έρευνα. Αντίστοιχες πληροφορίες νομίζω αναφέρονται και στο έργο του Μούλια για την εβραϊκή παροικία. Συνεπώς αφαιρώ το σχετικό πρότυπο.--Diu (συζήτηση) 12:08, 9 Ιουλίου 2019 (UTC)

@Diu: Εφόσον, όντως, αναφέρονται, δεν θα έπρεπε να παρατεθεί και σχετική παραπομπή; 🇫🇷 Glorious 93 συζήτηση 20:34, 21 Νοεμβρίου 2020 (UTC)

Σε ευχαριστώ για την υπενθύμιση Glorious. Θα την προσθέσω άμεσα. Diu (συζήτηση) 20:59, 21 Νοεμβρίου 2020 (UTC)