Συζήτηση:Διομήδης Κομνηνός

Page contents not supported in other languages.
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Επιχείρηση Αττική Αυτό το λήμμα βρίσκεται στο πλαίσιο ενδιαφέροντος της «Βικιεπιχείρησης Αττική», μιας συνεργατικής προσπάθειας για την βελτίωση της κάλυψης των θεμάτων που αφορούν την Αττική από την Βικιπαίδεια.
Για να συμμετάσχετε και εσείς στη Βικιεπιχείρηση, επισκεφτείτε τη σχετική σελίδα.
Λήμμα τάξης Έναρξη Έναρξη Αυτό το λήμμα αποτιμήθηκε ως τάξης έναρξη κατά την κλίμακα ποιότητας.
Χαμηλή Αυτό το λήμμα έχει αποτιμηθεί ως λήμμα με χαμηλή σπουδαιότητα κατά την κλίμακα σπουδαιότητας.


Βικιπαίδεια:Επιχείρηση Βιογραφία Αυτό το λήμμα είναι στο πλαίσιο ενδιαφέροντος της «Βικιεπιχείρησης Βιογραφία», μια προσπάθεια για την βελτίωση και εμπλουτισμό της Βικιπαίδειας με λήμματα που αφορούν αυτό τον τομέα.
Για να συμμετάσχετε και εσείς στη Βικιεπιχείρηση, επισκεφτείτε τη σχετική σελίδα όπου μπορείτε να συμμετάσχετε στη συζήτηση και να δείτε ανοιχτά ζητήματα για εργασία.
Λήμμα τάξης Έναρξη Έναρξη Αυτό το λήμμα αποτιμήθηκε ως τάξης έναρξη κατά την κλίμακα ποιότητας.
Χαμηλή Αυτό το λήμμα έχει αποτιμηθεί ως λήμμα με χαμηλή σπουδαιότητα κατά την κλίμακα σπουδαιότητας.

Η πληροφορία περί καταγωγής του Διομήδη Κομνηνού από την Κύπρο είναι λανθασμένη[επεξεργασία κώδικα]

Η "Παραπολιτική" αναφέρει ότι ο ΔΚ ήταν από την Κύπρο. Αυτό είναι λάθος. Είναι φανερό ότι ο συντάκτης της Π. έχει συνάγει αυτή την πληροφορία από το ποίημα του Ραβανή-Ρέντη καταχρηστικά. Πατέρας του ΔΚ ήταν ο Γιάννης Κομνηνός, κάτοικος Αθηνών, και ο παππούς του ο συνονόματος του ΔΚ Διομήδης Κομνηνός ιατρός, παθολόγος, κάτοικος Αθηνών με καταγωγή από την Αρκαδία. Η μητέρα του ΔΚ ήταν επίσης Αθηναία. Είμαι απολύτως βέβαιος για τα παραπάνω διότι είμαι πρώτος εξάδελφος του ΔΚ (η μητέρα μου αδελφή του πατέρα του ΔΚ).ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη Nikolas Nenedakis (συζήτησησυνεισφορά) 18:27, 16 Νοεμβρίου 2013‎.

Ναι, αλλά απαιτείται πηγή για να γίνει η αλλαγή. Μήπως γνωρίζεται κάποιο δημοσίευμα που να τον αναφέρει ως Ελλαδίτη ή μόνιμο κάτοικο Αθήνας;--Vagrand (συζήτηση) 17:15, 16 Νοεμβρίου 2013 (UTC)Απάντηση[απάντηση]
Πολλές πηγές αναφέρονται στον ΔΚ ως εξής: "Διομήδης Κομνηνός του Ιωάννη, 17 ετών, μαθητής, κάτοικος Λευκάδος 7, Αθήνα" ( πχ.: [1] ). Αντιθέτως η "Παραπολιτική" αναφέρει χωρίς να λέει τίποτε για τον τόπο κατοικίας του ότι "Ήταν 17 ετών μαθητής, από την Κύπρο". Η 'Παραπολιτική" δεν αναφέρεται καθόλου σε καταγωγή. Την καταγωγή την συνάγει ο καταχωρητής του λήμματος της "W" καταχρηστικά και έτσι βιαστικά "συμφιλιώνει" την πληροφορία για τον τόπο κατοικίας με την πληροφορία της "Π".ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη Nikolas Nenedakis (συζήτησησυνεισφορά) 01:20, 17 Νοεμβρίου 2013‎.
Εδώ γίνεται σαφής αναφορά στα παιδικά χρόνια του ΔΚ στην Κυψέλη: [2]ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη 188.73.252.84 (συζήτησησυνεισφορά) 22:08, 18 Νοεμβρίου 2013‎.
Σας ευχαριστούμε για την παράθεση των πηγών. Θα προβώ στις αλλαγές.--Vagrand (συζήτηση) 20:23, 18 Νοεμβρίου 2013 (UTC)Απάντηση[απάντηση]

Περί καταγωγής του Διομήδη Κομνηνού από την Κύπρο[επεξεργασία κώδικα]

Θα ήθελα να επιμείνω σε σχέση με την υποτιθέμενη καταγωγή του Δ. Κομνηνού από την Κύπρο κάτι που γνωρίζω με απόλυτη βεβαιότητα ότι δεν ισχύει αλλά δυστυχώς λόγω των ατυχών διατυπώσεων του λήμματος της Wikipedia έχει διαδοθεί ως πληροφορία και έτσι έχουν σχηματιστεί σχετικές λανθασμένες εντυπώσεις.

Η πηγή σε σχέση με την υποτιθέμενη καταγωγή που αναφέρεται στο λήμμα είναι σχετικό κείμενο της "Παραπολιτικής": http://www.parapolitiki.com/2008/11/17.html. Λανθασμένα αναφέρεται στο λήμμα ότι "ορισμένες πηγές αναφέρουν ότι έλκυε την καταγωγή του από την Κύπρο" διότι πρόκειται για μια μόνο πηγή (και όχι "ορισμένες πηγές") η οποία εκ του προχείρου συνάγει τη σχέση του Δ.Κ. με την Κύπρο από ένα στίχο ενός ποιήματος ("Πέντε χρονών στους ώμους του πατέρα του φώναζε για λευτεριά στην Κύπρο"). Επίσης η "Παραπολιτική" δεν κάνει διάκριση ανάμεσα σε κατοικία και καταγωγή, αναφέρει λανθασμένα "Ήταν 17 ετών μαθητής, από την Κύπρο". "Μαθητής, από τη Κύπρο" δεν σημαίνει προφανώς "Μαθητής που μεγάλωσε στην Αθήνα αλλά έλκει την καταγωγή του από την Κύπρο". Την διάκριση την εισάγει το λήμμα της Wikipedia προφανώς από αμηχανία ή βιασύνη του συντάκτη.

Ο Δ.Κ. γεννήθηκε και πέρασε τα παιδικά και μαθητικά του χρόνια στην Αθήνα (εδώ μια σχετική αναφορά: https://www.thepressroom.gr/ellada/epeteios-polytechneioy-e-agnoste-istoria-toy-proskopoy-diomede-komnenoy-poy-etan-proto-thyma και συνέντευξη του πατέρα του Γιάννη Κομνηνού εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=qN0cV18pqIk και εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=8aWXK8s5ZO4 όπου δεν αναφέρεται φυσικά κάτι για Κύπρο και είναι φανερό από τα άλλα στοιχεία που αναφέρει ο Γ.Κ. ότι ο Δ.Κ. μεγάλωσε στην Αθήνα και δεν "Ήταν 17 ετών μαθητής , από την Κύπρο"). Τέλος προσέξτε την προφορά της ελληνικής γλώσσας από τον πατέρα του Δ.Κ., η οποία δεν έχει καμία σχέση με κυπριακή προφορά καθότι είχε μεγαλώσει σε Παρίσι και Αθήνα.