Times of Malta

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση
Times of Malta
Carmelo Borg Pisani executed, Times of Malta 29 Nov 1942.jpg
Εξώφυλλο της εφημερίδας του 1942.
ΤύποςΚαθημερινή εφημερίδα
ΜορφήΈντυπη
ΙδιοκτήτηςAllied Newspapers Limited
ΑρχισυντάκτεςΜαρκ Γουντ, Ρέι Μπουγκέχα, Χέρμαν Γκρεχ
Ίδρυση1935
ΓλώσσαΑγγλικά
ΈδραTimes of Malta, Triq l- Intornjatur, Μρίχελ
κυκλοφορία100.000
Ιστοσελίδαtimesofmalta.com
Σελίδα στο Twitter

Οι Times of Malta (Καιροί της Μάλτας) είναι μια αγγλικής έκδοσης ημερήσια εφημερίδα της Μάλτας. Ιδρύθηκε το 1935 από την Μάμπελ, κόρη του πρώην πρωθυπουργού Τζέραλντ Στρίκλαντ, και αποτελεί την παλαιότερη καθημερινή εφημερίδα που εξακολουθεί να κυκλοφορεί ως σήμερα στη χώρα. Μάλιστα, έχει ευρεία κυκλοφορία και θεωρείται ως εφημερίδα «σταθμός» στην ιστορία του μαλτέζικου τύπου.[1][2] Η εφημερίδα εκδίδεται από την εταιρεία Allied Newspapers Limited, που αποτελεί ιδιοκτησία του Ιδρύματος Στρίκλαντ. Το ίδρυμα ιδρύθηκε από την Μάμπελ Στρίκλαντ το 1979 και έχει τη μορφή φιλανθρωπικής οργάνωσης, παρότι ελέγχει το μεγαλύερο μέρος της εταιρείας της εφημερίδας.[3]

Ιστορικά στοιχεία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Η ιστορία των Times της Μάλτας συνδέεται με εκείνη του εκδοτικού οίκου τους, του Allied Newspapers Limited. Αυτό το ίδρυμα έχει μια ιστορία που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1920, όταν πρωτοστάτησε στη δημοσιογραφία και την βιομηχανία τυπογραφίας στη Μάλτα. Όλα ξεκίνησαν με τη δημοσίευση, από τον Τζέραλντ Στρίκλαντ, της πρώτης απογευματινής εφημερίδας στα μαλτέζικα, την «Il-Progress» (Η Πρόοδος). Αυτή ήταν μια τετρασέλιδη καθημερινή έκδοση από τα γραφεία της εταιρείας στην οδό Strada Reale 10A, στη Βαλέτα. Το όνομα «Progress» διατηρείται μέχρι σήμερα από την αδελφή εταιρεία του Allied Newspapers Limited, την «Progress Press Company Limited», που ιδρύθηκε το 1946.[4]

Η δίγλωσση δημοσιογραφία, στη μαλτέζικη και στην αγγλική γλώσσα, εισήχθη στη Μάλτα με τη δημοσίευση, στις 3 Φεβρουαρίου 1922, ενός αγγλικού ένθετου στην εφημερίδα Il-Progress. Το αγγλικό ένθετο έως τις 1 Μαρτίου 1929 ονομαζόταν «Times of Malta».[5] Το πρώτο τεύχος της εφημερίδας Times of Malta δημοσιεύθηκε σε πλήρη συνεργασία με τη βρετανική υπηρεσία αντικατασκοπείας και ασφάλειας του Ηνωμένου Βασιλείου MI5, στις 7 Αυγούστου 1935. Στις 2 Σεπτεμβρίου 1935, η Μάμπελ Στρίκλαντ, η οποία ήταν ιδρυτικό μέλος της εταιρείας Allied Malta Newspapers Limited και αποτελούσε μέλος του πρώτου Διοικητικού της Συμβουλίου, έγινε αρχισυντάκτρια της εφημερίδας. Είχε ακόμη την επιμέλεια της ειδικής κυριακάτικης έκδοσης των Times of Malta, από το 1935 έως το 1950, όταν την διαδέχθηκε ο Τζορτζ Σάμουτ.[6]

Παραπομπές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  1. «Times of Malta». eurotopics.net (στα Αγγλικά). Ανακτήθηκε στις 21 Δεκεμβρίου 2018. 
  2. «The Malta Independent». eurotopics.net (στα Αγγλικά). Ανακτήθηκε στις 21 Δεκεμβρίου 2018. 
  3. «The Strickland Foundation Journalism Internship Sponsorship Scheme» (PDF). Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο (PDF) στις 28 Δεκεμβρίου 2013. Ανακτήθηκε στις 3 Μαΐου 2017. 
  4. https://www.timesofmalta.com/articles/view/20080430/news/from-the-beginning.206197
  5. https://timesofmalta.com/articles/view/it-s-times-of-malta-again.467223
  6. https://www.eurotopics.net/en/148834/times-of-malta

Eξωτερικοί σύνδεσμοι[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]