3sat

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση
3sat 2019.svg

Το 3sat είναι δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο χωρίς διαφημίσεις στη Γερμανία. Απευθύνεται κυρίως στο κοινό στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία. Ωστόσο, είναι διαθέσιμο σε ολόκληρη την Ευρώπη μέσω δορυφόρου.

Ιστορία[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το 3sat ιδρύθηκε για να μεταδίδει πολιτιστικά προγράμματα, αρχικά μέσω δορυφόρου. Το δίκτυο ιδρύθηκε ως συνεργατικό δίκτυο από το ZDF της Γερμανίας, το ORF της Αυστρίας και το SRG SSR της Ελβετίας (πρώην γνωστό ως SRG SSR idée suisse). Το 3sat άρχισε να λειτουργεί στις 1 Δεκεμβρίου 1984. Η ZDF είναι επικεφαλής του συνεταιρισμού. παρόλο που οι αποφάσεις λαμβάνονται με συναίνεση των εταίρων του συνεταιρισμού.

Το 1990, ο DFF, τηλεοπτικός οργανισμός της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας, έγινε συνεταιριστικό μέλος του 3sat και εξετάστηκε η αλλαγή ονόματος σε 4sat. Τελικά αποφασίστηκε να διατηρηθεί το αρχικό όνομα 3sat. Η συμμετοχή του DFF στην 3sat τελείωσε στις 31 Δεκεμβρίου 1991, καθώς ο DFF έπαυσε να υφίσταται, σύμφωνα με τη Συνθήκη Ενοποίησης της Γερμανίας.

Την 1η Δεκεμβρίου 1993, η ARD εντάχθηκε στο 3sat ως συνεταιριστικό μέλος. Αυτό ακολούθησε τη δημιουργία του δικού της δορυφορικού καναλιού, του Eins Plus. Το 3sat μεταδίδει πλήρες 24ωρο πρόγραμμα. Το 3sat διατίθεται στους ευρωπαϊκούς δορυφόρους Astra 19.2° ανατολικά στην καλωδιακή τηλεόραση. Στην Αυστρία και Γερμανία μεταδίδεται στη ψηφιακή επίγεια τηλεόραση.

Το 2003, το 3sat ήταν διαθέσιμο σε 40 εκατομμύρια νοικοκυριά στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία και 85.5 εκατομμύρια νοικοκυριά σε όλη την Ευρώπη. Από τον Ιούνιο του 2003 απέκτησε νέα εμφάνιση και λογότυπο. Το λογότυπο έχει ένα κόκκινο ορθογώνιο που περιβάλλει έναν αριθμό τρία.

Το 2005, η 3sat και το n-tv επικρίθηκαν για εκπομπές που χρηματοδοτήθηκαν από οργανισμούς ανακούφισης όπως η World Vision Deutschland και Christoffel Blindenmission.

Το 2008, τα προγράμματα nano και Kulturzeit έλαβαν νέα εμφάνιση και νέα στούντιο.

Το 2009 το 3sat είχε μερίδιο αγοράς 1.1% στη Γερμανία, 1.9% στην Αυστρία και 1.2% στην Ελβετία.

Ως αποτέλεσμα των δαπανών του ZDF για το τότε νέο ZDFkultur, το 2011 τελείωσαν πολλές μακροχρόνιες εκπομπές όπως οι 3satbörse, το Foyer, το ηλεκτρονικό περιοδικό neues, το ζωγραφικό show Arche Noah, το νομικό περιοδικό Recht brisant, Vivo και άλλοι.

Την 1η Απριλίου 2017, η Direktion Europäische Satellitenprogramme, υπεύθυνη για τα προγράμματα των 3sat και Arte διαλύθηκε. Αντικαταστάθηκε από κοινές συντακτικές ομάδες με τα άλλα κανάλια του ZDF.[1]

Παραπομπές[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  1. «ZDF lockt 3sat-Koordination bei Norbert Himmler an». www.dwdl.de (στα Γερμανικά).