Συζήτηση:Ιόνια Οδός

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
(Ανακατεύθυνση από Συζήτηση:Ιονία Οδός)
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση

Το Ιονία είναι το ορθό και το Ιόνια το εκλαϊκευμένο. Ίσως οι ανακατευθύνσεις θα έπρεπε να είναι ανάποδα--The Elder 16:05, 18 Οκτωβρίου 2010 (UTC)

Σωστά, δεν το σκέφτηκα αυτό. --Dead3y3 16:07, 18 Οκτωβρίου 2010 (UTC)

Λάθος! "Ιόνια" είναι το σωστό. Από το Ιόνιο (πέλαγος). Το "Ιονία" δεν έχει νόημα. Νόημα θα είχε το "Ιωνία". ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη 94.65.36.133 (συζήτησησυνεισφορά) --Dead3y3 (συζήτηση) 16:04, 23 Μαΐου 2013 (UTC).

ΟΚ, μετέφερα την σελίδα υπό τον τίτλο «Ιόνια Οδός». --Dead3y3 (συζήτηση) 16:04, 23 Μαΐου 2013 (UTC)

Ο ανώνυμος έχει άδικο κι ο Elder απόλυτα δίκιο: Ο Ιόνιος, η Ιονία, το Ιόνιον (εδώ επέχει θέση επιθέτου, αν και κανονικά είναι τριγενές και δικατάληκτο, ο και η Ιόνιος, το Ιόνιον, βλ. Ιόνιος Ακαδημία)). Το "Ιωνία" μπορεί να είναι ομώνυμο, αλλά είναι και άσχετο ως τοπωνύμιο. --Ttzavarasσυζήτηση 16:16, 23 Μαΐου 2013 (UTC)

Ιονία οδός είναι πλεόν και το κομμάτι από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και την Τσακώνα. Μαλλον πιο σωστά με τον κωδικό Α5, καθως πλέον το Α9 δεν ισχύει. Οπότε ή πρέπει να αλλάξουμε το λήμμα Αυτοκινητόδρομος 5 ώστε να μην είναι ανακατεύθυνση στην Ιονία οδό ή να προσθέσουμε στο άρθρο αυτό και το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα.--Blackdevilkostas (συζήτηση) 15:05, 8 Ιουνίου 2013 (UTC)

-

Ο ορθός τονισμός του δρόμου είναι στο "ο"(Ιόνια Οδός). Επικαλούμαι σε πρώτη φάση(και βασικά) την ιστοσελίδα της κατασκευάστριας εταιρείας: http://www.neaodos.gr/ ,όπου ο δρόμος αναφέρεται παντού με τον προαναφερθέντα τονισμό, αλλά και την ιστοσελίδα ypodomes σε αυτό το άρθρο όπου το αναφέρει στην 3η παράγραφο. Μία απλή αναζήτηση επίσης στο google δείχνει ότι γενικά αναφέρεται ως "Ιόνια"(πλέον-2017- τουλάχιστον, καταλαβαίνω ότι προ τετραετίας που έγινε η πιο πάνω συζήτηση ίσως να "κυκλοφορούσε" περισσότερο η εκδοχή με τον τόνο στο "ι"). Παρακαλώ να γίνει αλλαγή στον τίτλο του λήμματος με βάση τα παραπάνω. Esslet (συζήτηση) 17:49, 3 Οκτωβρίου 2017 (UTC)

The Elder, Ttzavaras συμφωνείτε με τα παραπάνω; Αν ναι, μπορείτε να προχωρήσετε στην αλλαγή γιατί δεν γνωρίζω πώς να το κάνω; Esslet (συζήτηση) 09:26, 8 Οκτωβρίου 2017 (UTC)
Συμφωνώ--Kalogeropoulos (συζήτηση) 12:44, 8 Οκτωβρίου 2017 (UTC)

Σχόλιο 19-12-2014[επεξεργασία κώδικα]

Κατάσταση: έγινε

Ο σύνδεσμος στην ενότητα "Χάρτες" παραπέμπει σε άλλη οδό! Αναφορά: 87.203.120.114 10:31, 19 Δεκεμβρίου 2014 (UTC)

Ήταν το σωστό, αλλαγή αναφοράς σε "έγινε". Wolfymoza (συζήτηση) 10:33, 16 Μαΐου 2017 (UTC)

Σχόλιο 23-6-2016[επεξεργασία κώδικα]

Κατάσταση: νέα κοινοποίηση

Ιόνια Οδός, όχι Ιονία. Άλλωστε, στο κείμενο παντού αναφέρεται ορθώς ως Ιόνια. Αναφορά: Χάρης Σαραβάνος 2A02:587:1222:900:58B3:F378:7BC2:866F 05:48, 23 Ιουνίου 2016 (UTC)

Σχόλιο 3-8-2017[επεξεργασία κώδικα]

Κατάσταση: νέα κοινοποίηση

o Χάρης Σαραβάνος έχει δίκιο..όχι διότι είμαι ο πλέον αρμόδιος για να αποφανθώ για θέματα γραμματικής αλλά γιατί η γλώσσα εξελίσσεται και έχουμε δει πολλές "στραβοτιμονιές" σε σχέση με την ορθογραφία, τον τονισμό των λέξεων κτλ. από την αρχαία και την αρχαϊζουσα στη νέα ελληνική..εξάλλου μπορεί το μισό δίκιο να το έχουμε εμείς (και στην προκειμένη η γραμματική) αλλά πάντα το άλλο μισό το έχει η πραγματικότητα,και εδώ ο αυτοκινητόδρομος επικράτησε να αποκαλείται με το (πολύ πιο εύηχο)Ιόνια και όχι Ιονία..πιθανώς λάθος αλλά πια αποτελεί πρακτική. Thesixman (συζήτηση) 17:34, 3 Αυγούστου 2017 (UTC)