Συζήτηση:Ελληνική απογραφή 2011

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Πήδηση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση

Μην αρχίσουμε τα ίδια πάλι με τον dtm όπως στις υπόλοιπες απογραφές, ο Πειραιάς δεν έιναι ούτε ήταν ποτέ πόλη, δήμος ναι πόλη όχι. --✻tony esopi λέγε 08:44, 4 Οκτωβρίου 2011 (UTC)

έπρεπε να τον προσθέσεις στην Αθήνα όμως - το έκανα εγώ - Ανώνυμος--109.242.254.138 20:33, 5 Οκτωβρίου 2011 (UTC)

Στις μεγαλύτερες πόλεις ανάμεσα σε Βόλο και Ιωάννινα λείπει η Ρόδος?

http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Largest_cities_of_GreeceFralence

Να το ρωτήσω ξανά? Υπάρχει λάθος στην ελληνική ή στην αγγλική εκδοχή? Fralence (talk) 19:57, 24 Απριλίου 2012 (UTC)

Κάπου στο άρθρο, θα δεις παραπομπή κατευθείαν στα στοιχεία της Στατιστικής. Εκεί είναι οι απαντήσεις, όσες υπάρχουν. --Focal Point 18:53, 28 Απριλίου 2012 (UTC)

Είναι λάθος, σύμφωνα με τα στοιχεία η Ρόδος, με πληθυσμό 115.290 θα έπρεπε να βρίσκεται στον πίνακα όπως ακριβώς βρίσκεται στον αντίστοιχο πίνακα της αγγλικής σελίδας. Πιστεύω πως χρειάζεται να διορθωθεί.

http://www.statistics.gr/portal/page/portal/ESYE/BUCKET/General/A1602_SAM01_DT_DC_00_2011_01_F_GR.pdf

Fralence (talk) 21:06, 28 Απριλίου 2012 (UTC)

Τότε άλλαξέ το. --Focal Point 22:52, 28 Απριλίου 2012 (UTC)

Μακάρι να ήξερα πώς! Φοβάμαι να χαλάσω τον πίνακα Fralence (talk) 06:14, 29 Απριλίου 2012 (UTC)

Μη φοβασαι, δε χαλάει. Οτι λάθος και να κάνεις εδω στη Βικιπαίδεια ειναι αναστρέψιμο. Δοκίμασέ το, αλλιώς πως θα μάθεις; --Focal Point 07:43, 29 Απριλίου 2012 (UTC)

Καλησπέρα. Ρίξτε μια ματιά εδώ [1]. Ανακοινώθηκε πριν 20 ημέρες και σε σχέση με τα στοιχεία που υπάρχουν στο λήμμα, παρατήρησα σε ορισμένες περιπτώσεις, τεράστιες αποκλίσεις. Με βάση αυτά τα στοιχεία, να αλλάξουμε τους πίνακες ή όχι? Ποιά η γνώμη σας? Ευχαριστώ.--Thiodor2012 (συζήτηση) 15:54, 20 Αυγούστου 2012 (UTC)

Είχα ενημερώσει την Αγορά παλαιότερα. Πρόκειται για τον νόμιμο πληθυσμό, στα λήμματα χρησιμοποιούμε συνήθως τον πραγματικό πληθυσμό.--Vagrand (Συζήτηση) 16:50, 20 Αυγούστου 2012 (UTC)

Το ζήτημα είναι ότι με τη νέα απογραφή δεν έχουμε στοιχεία για τον πληθυσμό των χωριών, αλλά μόνο για τους Δήμους-Δημοτικές Ενότητες. Τι θα γίνει με αυτά; ----Lemur12 να΄στε καλά 01:26, 31 Αυγούστου 2012 (UTC)

Θα ανακοινωθούν, αλλά αργότερα. Είχαν πει κάποιες ημερομηνίες, αλλά δεν τηρήθηκαν. Με την κρίση κάπου διάβασα, η προσοχή της ΕΛΣΤΑΤ επικεντρώθηκε στα Greek Statistics που στέλναμε στην τρόικα και οι υπάλληλοι δεν ασχολήθηκαν αποκλειστικά με την απογραφή.--Vagrand (Συζήτηση) 01:31, 31 Αυγούστου 2012 (UTC)

Εν αναμονή, λοιπόν:)----Lemur12 να΄στε καλά 01:35, 31 Αυγούστου 2012 (UTC)

Σήμερα βγήκαν τα αποτελέσματα της απογραφής σε επίπεδα πόλης και χωριού, δηλαδή κάθε οικισμού ξεχωριστά. Θα πρέπει να αλλάξει η κατάταξη των μεγαλύτερων πόλεων με βάση τα νέα επίσημα στοιχεία της απογραφής του 2011 που βρίσκονται εδώ (ανοίγει αρχείο excel με αναλυτικά τον πληθυσμό κάθε πόλης και χωριού): http://www.statistics.gr/portal/page/portal/ESYE/BUCKET/General/resident_population_census2011.xls ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη 37.6.83.23 (συζήτησησυνεισφορά) .

Πολύ ωραία. Πιάνουμε δουλειά. --Focal Point 08:10, 29 Δεκεμβρίου 2012 (UTC)


Έκανα μια απόπειρα αλλαγής του άρθρου με βάση τα νέα στοιχεία. Για να είναι πιο ξεκάθαρο πότε μιλάμε για τις πόλεις αυτές καθεαυτές ως οικισμούς και τον πληθυσμό τους και πότε ως Καλλικρατικούς δήμους και τον πληθυσμό τους (με όσα χωριά περιλαμβάνει ο καθένας μαζί με την πόλη), έκανα δυο λίστες. Μια λίστα με τις μεγαλύτερες πληθυσμιακά πόλεις αυτές καθεαυτές σε επίπεδο οικισμού και μια λίστα, αυτή που προϋπήρχε, με τους μεγαλύτερους δήμους της χώρας και τον πληθυσμό τους. Πιστεύω ότι θα βοηθήσει να αποφευχθούν λάθος εντυπώσεις γιατί είναι εύκολο να μπερδευτούν αυτά τα δύο, πότε μιλάμε δηλαδή για τον πληθυσμό μιας πόλης ή του δήμου. Αν πιστεύετε ότι θα πρέπει να φύγει η λίστα με τους δήμους, εφ' όσον τώρα ξέρουμε πλέον πιο συγκεκριμένα τους πληθυσμούς των πόλεων τότε καλώς. Σε ότι αφορά την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη και τα πολεοδομικά συγκροτήματα τους, αν πρέπει να γίνει κάποια διόρθωση τώρα που ξέρουμε τον πληθυσμό σε επίπεδο οικισμού και πολεοδομικού συγκροτήματος ας γίνει. Επιπλέον για τον Βόλο, απ' όσο ξέρω είναι πολεοδομικό συγκρότημα (Βόλος και Νέα Ιωνία). Οπότε πρόσθεσα τον πληθυσμό του οικισμού Βόλου (86.046) με τον πληθυσμό του οικισμού Νέας Ιωνίας (32.661). Αν περιλαμβάνεται και κάτι άλλο στο ΠΣ ή θέλει κάτι συμπλήρωση ή αλλαγή (πχ αν πρέπει να κρατήσουμε στον Βόλο μόνο τους 86.046 του Βόλου) ή οτιδήποτε άλλο το συζητάμε και το διορθώνουμε.ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη 109.242.112.44 (συζήτησησυνεισφορά) 19:59, 29 Δεκεμβρίου 2012‎.

Στοιχεία πραγματικού πληθυσμού πότε θα δοθούν;--Vagrand (Συζήτηση) 18:35, 29 Δεκεμβρίου 2012 (UTC)

Αντιγράφω από την Αγορά (ο Vagrand το είδε, αλλά για όποιον άλλο διαβάσει εδώ): Θα βγούν, «Τα αποτελέσματα για τον De Facto Πληθυσμό θα ανακοινωθούν εντός του πρώτου τριμήνου του 2013», αλλά η ΕΛΣΤΑΤ και η Ευρωπαϊκή Ένωση τα θεωρούν μικρότερης σημασίας από αυτά του Μόνιμου πληθυσμού. --Focal Point 21:42, 29 Δεκεμβρίου 2012 (UTC)

Όλα ωραία, με βάση τα αναλυτικά στοιχεία θα διορθώσω τον πληθυσμό του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης στην λίστα των μεγαλύτερων πόλεων. Προσθέτοντας τους πληθυσμούς των οικισμών-δημοτικών ενοτήτων που απαρτίζουν το πολεοδομικό της συγκρότημα (Ευόσμου, Σταυρούπολης, Αμπελοκήπων, Ελευθερίου-Κορδελιού, Πολίχνης, Συκεών, Νεάπολης, Αγίου Παύλου, Καλαμαριάς, Μενεμένης, Πυλαίας, Τριανδρίας, Θεσσαλονίκης, Πεύκων, Ευκαρπίας) βγάζει πληθυσμό 788.952 . Επίσης, επειδή αναφερόμαστε σε πολεοδομικά συγκροτήματα Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Πειραιώς είναι πλεονασμός να υπάρχει και σκέτος ο πληθυσμός του κεντρικού δήμου του πολεοδομικού συγκροτήματος στη λίστα. Άλλωστε φαίνεται και παρακάτω στη λίστα των μεγαλύτερων δήμων.ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη 109.242.112.76 (συζήτησησυνεισφορά) 01:51, 30 Δεκεμβρίου 2012‎.

Σε ότι αφορά τον Πειραιά τώρα όπως αναγράφεται στη σελίδα του Δήμου Πειραιά "αποτελεί το νοτιοδυτικό τμήμα του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας που συγκροτεί την περιφέρεια πρωτευούσης". Άρα θα συμπεριλάβω τον πληθυσμό του στο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας. ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη 109.242.112.76 (συζήτησησυνεισφορά) 02:40, 30 Δεκεμβρίου 2012‎.

Στους πίνακες θα πρέπει όμως να σημειώνεται ότι σε αντίθεση με άλλες απογραφές του πίνακα που αναγράφουν τον πραγματικό πληθυσμό, για το 2011 αναγράφεται ο μόνιμος πληθυσμός.--Vagrand (Συζήτηση) 00:58, 30 Δεκεμβρίου 2012 (UTC)

Δεν ξέρω τί νόημα έχει το "Πολεοδομικό Συγκρότημα Πειραιά". Το πολεοδομικό συγκρότημα είναι ένα και είναι "Πρωτευούσης" ή απλά "Αθηνών" συμπεριλαμβανονμένου και του Πειραιά. Χρήστης:Pyraechmes Το κοκορέτσι ήταν λουκόυμι (συζήτηση) 01:15, 30 Δεκεμβρίου 2012 (UTC)

Οπότε θα αφαιρέσω το ΠΣ Πειραιά από τη λίστα των δήμων. Σημειώνεται κάτω από τον πίνακα των μεγαλύτερων πόλεων ότι αναφερόμαστε στο Μόνιμο πληθυσμό.

Λογότυπο[επεξεργασία κώδικα]

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο λήμμα ως εικόνα το λογότυπο των απογραφών 2011 με το πρότυπο του { {σήμα} }τος; Vagrand (Συζήτηση) 08:56, 9 Ιανουαρίου 2013 (UTC)

Το πρόσθεσα.--Vagrand (συζήτηση) 02:02, 12 Απριλίου 2013 (UTC)

Πληθυσμοί πολεοδομικών συγκροτημάτων[επεξεργασία κώδικα]

Για τα πολεοδομικά συγκροτήματα των πόλεων και ποιους οικισμούς περιλαμβάνουν θα πρέπει να υπάρχει κάποια αξιόπιστη πηγή που να τους αναφέρει αναλυτικά. Η λίστα με τους πληθυσμούς των πόλεων σε επίπεδο οικισμού είναι από το αρχείο με τα αποτελέσματα της στατιστικής υπηρεσίας και χρησιμοποιούμε αυτό.ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη 84.205.244.135 (συζήτησησυνεισφορά) 09:05, 22 Ιανουαρίου 2013.

Πρέπει στον πίνακα με τους πληθυσμούς των πόλεων που είναι πολεοδομικά συγκροτήματα να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις.Δεν μπορεί για παράδειγμα το Ηράκλειο να εμφανίζεται μικρότερο της Λάρισας ή ο Βόλος με πληθυσμό λιγότερο των 90.000 κάτοικων. Ισχύει το ίδιο και για Πάτρα ,Ιωάννινα, Χανιά κ.τ.λ Δίνω παράδειγμα το Ηράκλειο που αποτελείται από Ηράκλειο 140.730-Νεα Αλικαρνασσός, Καλλιθέα 14.635 - Γαζί 12.606. Π.Σ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 167.971 κάτοικοι. Έτσι πρέπει να γίνει για όλες τις πόλεις που είναι πολεοδομικά συγκροτήματα.ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη 176.92.79.255 (συζήτησησυνεισφορά) 20:47, 16 Φεβρουαρίου 2013.

Αποτελεί προσωπική σας άποψη. Ο πληθυσμός των ΠΣ αναφέρεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή. Πόλεις που δεν αναφέρεται ότι έχουν ΠΣ, δεν μπορούν να καταγραφούν με διαφορετικό τρόπο.--Vagrand (συζήτηση) 01:54, 12 Απριλίου 2013 (UTC)

Μα και στην Απογραφη του 2001 το Ηρακλειο αναφερεται στη Βικιπαιδεια οτι εχει πληθυσμο 135.761 ο κεντρικος οικισμος και 149.038 το Π.Σ Ηρακλειου,κατι που αποδεικνυει οτι το Ηρακλειο ειναι Π.Σ εδω και δεκαετιες,ειναι εξαλλου γνωστο σε ολη την Ελλαδα αυτο το πραγμα.ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη 46.103.253.209 (συζήτησησυνεισφορά) 15:00, 3 Μαΐου 20133.

Η βικιπαίδεια δεν μπορεί να αποτελεί πηγή του εαυτού της, αφού η επαληθευσιμότητα βασίζεται σε ανεξάρτητες, ουδέτερες και αξιόπιστες πηγές. Το αν έγινε στο παρελθόν στο λήμμα της πόλης στην προκείμενη συζήτηση δεν μας αφορά, αλλά φαίνεται να πρόκειται για μη τεκμηριωμένη αναφορά, αφού εκτός της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας, καμία άλλη πόλη δεν έχει επίσημα (και άρα απογεγγραμένα) πολεοδομικό συγκρότημα.--Vagrand (συζήτηση) 15:52, 3 Μαΐου 2013 (UTC)

Απο το βιβλιο β Γυμνασιου του ελληνικου κρατους σελ. 117

Πόλη 1961 1971 1981 1991 2001
Αθήνα* 1.852.709 2.540.241 3.028.245 3.072.922 3.172.006
Θεσσαλονίκη* 380.648 557.360 706.180 749.048 794.330
Πάτρα* 103.985 120.847 154.596 170.452 190.884
Ηράκλειο* 69.983 84.710 110.958 126.907 150.253
Λάρισα 55.391 72.336 102.426 113.426 126.076
Βόλος* 81.072 88.096 107.751 116.031 120.480
Αχαρνές (Μενίδι) 11.290 24.621 41.068 61.352 75.341
Ιωάννινα* 34.997 40.130 53.279 68.072 70.203
Χανιά* 50.789 53.026 64.740 72.092 68.514
Καβάλα 44.517 46.234 56.705 58.025 64.293
Χαλκίδα* 24.745 36.300 53.806 62.837 62.230
Καλαμάτα* 41.340 40.402 44.920 47.641 60.709
Αγρίνιο* 33.281 41.794 46.568 52.896 59.305
Λαμία 21.509 37.872 41.846 43.898 58.601
Κατερίνη* 30.095 30.512 39.895 48.021 56.434

* οπου υπαρχει το συμβολο, υποδηλωνει Πολεοδομικο Συγκροτημα.--ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη 176.92.206.153 (συζήτησησυνεισφορά) 19:31, 4 Μαΐου 2013‎.

Το Μενίδι το έσβησες. Αν ένα βιβλίο δεν έχει πηγές δεν το θεωρώ αξιόπιστο.--Vagrand (συζήτηση) 16:38, 7 Μαΐου 2013 (UTC)

Το Μενιδι το εσβησα γιατι δεν αποτελει ξεχωριστη πολη πλεον αλλα ειναι κομματι του Πολεοδομικου Συγκροτηματος Αθηνων. Τωρα αν θες απο δορυφορικο χαρτη μπορεις να δεις οτι το Ηρακλειο η Νεα Αλικαρνασσος και το Γαζι ειναι 3 πολεις ενωμενες. Το ιδιο συμβαινει και με αλλες οπως Πατρα κ.λ.π. ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη 176.92.206.153 (συζήτησησυνεισφορά) 01:03, 13 Μαΐου 2013.

Πληθυσμός Αγρινίου[επεξεργασία κώδικα]

Πως είναι δυνατόν το Αγρίνιο, το οποίο θεωρείται από τις πλέον αναπτυγμένες πληθυσμιακά πόλεις, στην απογραφή του 2001 να έχει πληθυσμό 51.405 και σε αυτήν του 2011 46.899? 94.64.130.25 10:05, 10 Απριλίου 2013 (UTC)

Η απογραφή του 2011 δείχνει έμφαση στον μόνιμο πληθυσμό, ενώ παλαιότερες απογραφές στον πραγματικό πληθυσμό. Για να συγκρίνετε τις τον πληθυσμό τα έτη 2001 και 2011, πρέπει να συγκρίνεται τους μόνιμους πληθυσμούς των δύο απογραφών.(Για 1991 και 2001: Γεωγραφικός κωδικός: 01030101 Μόνιμος πληθυσμός: 45.354 (2001) και 41.396 (1991)) και (2011:Γραμμή 11346: 46.899). Ο πραγματικός πληθυσμός του Αγρινίου ήταν 42.390 (2001) και 39.368 (1991). Η διαφορά των μόνιμων πληθυσμών είναι Μόνιμος πληθυσμός (2011)-Μόνιμος πληθυσμός (2001) = 46.899 - 45.354 = 1.545 επιπλέον άτομα. Ο αριθμός «51.405» που αναφέρετε, δεν υπάρχει πουθενά στα αρχεία. --Vagrand (συζήτηση) 01:50, 12 Απριλίου 2013 (UTC)

51.405 ήταν σύμφωνα με την wiki, ο επίσημος πληθυσμός του Αγρινίου για το 2001. Προφανώς θα είχε προσαρτηθεί ο πληθυσμός του Αγίου Κωνσταντίνου.ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη 94.64.162.178 (συζήτησησυνεισφορά) 10:00, 12 Απριλίου 2013‎.--Vagrand (συζήτηση) 15:52, 3 Μαΐου 2013 (UTC)

Δεν γνωρίζω που βασίστηκε αυτός που το συμπλήρωσε. Φαίνεται ότι ο αριθμός δεν ήταν ακριβής ή δεν βασίζονταν σε επίσημη καταγραφή.Vagrand (συζήτηση) 08:24, 12 Απριλίου 2013 (UTC)

ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ 25 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ ΠΟΛΕΩΝ[επεξεργασία κώδικα]

Ο πίνακας με τους πληθυσμούς των μεγαλύτερων πόλεων δεν μπορώ να καταλάβω με ποιό σκεπτικό συντάχθηκε. Ενώ για τις πόλεις Αθηνών και Θεσ/νικης πολύ σωστά εμφανίζονται οι πληθυσμοί τους,απο το αθροισμα των πληθυσμών των ομορων δήμων και οικισμών που τις συναποτελούν(με τους οποίους φυσικα υπαρχει εννιαίος και συνεχόμενος πολεοδομικός ιστός)ΔΕΝ συμβαινει το ιδιο με πλήθος άλλων πόλεων. Οπως για παράδειγμα Πατρα,Ηρακλειο,Βολος,Ιωαννινα,Χανια,Αγρινιο κ.α με αποτελεσμα ο πινακας κατά τη γνώμη μου να παραπληροφορεί αντι να πληροφορεί!! Γιατι δεν υπολογίζονται η Παραλία, η Οβρυά κ.α στην Πατρα?η Νέα Αλικαρνασσός, το Γάζι κ.α στο Ηρακλειο?η Νέα Ιωνία κ.α στο Βόλο? Για ποιο λογο γίνεται αυτό?Μην μου πει κάποιος οτι δεν υπάρχουν οριοθετημένα πολεοδομικά συγκροτήματα για τις αλλες πολεις(οπως αναφέρει η σημείωση πάνω απο τον πίνακα)γιατί προσωπικά δεν με καλύπτει.Σημασία μεγαλυτερη απο την τυπολατρεία εχει η ουσία και η ουσία είναι οτι αν ενα παιδάκι διαβάσει τον πίνακα θα μάθει οτι ο Βόλος εχει πληθυσμό περί τις 80.000 η οτι η Λάρισα είναι μεγαλύτερη απο το Ηράκλειο,θα μαθει δηλαδη ΛΑΘΟΣ πράγματα..... Ελπίζω να γίνουν σύντομα οι απαραίτητες διορθώσεις. Πελε (συζήτηση) 20:18, 8 Μαρτίου 2015 (UTC)

Όντως είναι ανακριβές αυτό που αναφέρεται ότι μόνο η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη διαθέτουν Π.Σ. --C Messier 20:29, 8 Μαρτίου 2015 (UTC)

Ανακριβες επισης που στο Π.Σ Θεσσαλονίκης συνυπολογίζονται απομακρυσμένοι και μη συμπαγείς με το πολεοδομικό ιστό της πόλης οικισμοί όπως το Ασβεστοχωρι, Έξοχη Φιλυρο ,Χορτιατης κτλ. Αντίθετα στη περίπτωση του Ηρακλείου συνοικισμοί όπως Μαραθΐτης ,Βασιλειες, Γούρνες. Γιοφυρακια κτλ που ανήκουν στην πολεοδομική ενότητα Ηρακλείου και έχουν οικιστική συνοχή με τον κεντρικό οικισμό έχουν αφαιρεθεί από τον πληθυσμό της κεντρικής πόλης άρα και από εκείνον του πολεοδομικού συγκροτήματος συμφώνα με τη ΒΠ. Κάτι ανάλογο συμβαίνει με κάποιους οικισμούς στο Γαζι και στην Ν. Αλικαρνασσό. Έτσι ο πληθυσμός των 167.000 που δίνεται για το Π.Σ Ηρακλείου παρουσιάζεται μικρότερος από ότι είναι.ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη Kostas vita (συζήτησησυνεισφορά) 00:58, 26 Ιανουαρίου 2016 (UTC).

Τηρουμένων των αναλογιών σχετικά με τα άλλα ΠΣ της χωρας είναι παράλογο στη περίπτωση του Ηρακλείου να προσθέτουμε τον πληθυσμό μόνον των 3 κεντρικών οικισμών αντι εκείνο των Δημοτικών Ενοτήτων όπως έγινε και στα αλλα Π.Σ. της χώρας. Δ.Ε Ηρακλείου 151.321. Δ.Ε Γαζιου 19.221 Δ.Ε Ν. Αλικαρνασσού 14.635 = 185.180.

τα Τρικαλα ειναι η 8η μεγαλυτερη πολη της χωρας απογραφη 2011 81600 χιλιαδες κατοικους

Αυτός είναι (περίπου) ο πληθυσμός του δήμου και όχι της πόλης. --C Messier 15:27, 11 Απριλίου 2016 (UTC)

Έκανα δύο μικρές διορθώσεις στον πληθυσμό της Αθήνας και Θεσσαλονίκης, τα νούμερα προφανώς είχαν γραφεί πριν βγει η διόρθωση. Είναι 3.089.698 + Κηφισιά 659 + Λυκόβρυση 151 = 3.090.508, και 788.952 + Καλαμαριά 239 = 789.191. Επίσης, διευκρίνησα στις παρενθέσεις από τι αποτελείται το κάθε ΠΣ, και στις υποσημειώσεις πού ανήκουν (δημοτικές ενότητες / τοπικές κοινότητες) αυτά που το αποτελούν. Τα νούμερα δεν έχουν πρόβλημα, όπως έχουν οριστεί τα ΠΣ που αποτελούν την πόλη. Από κάτω αναγράφεται και ο πληθυσμός της κυρίως πόλης. Αν αποφασιστεί ότι άλλες περιοχές αποτελούν τα ΠΣ, ή υπάρξουν αλλαγές, μπορεί να αλλάξουν τα νούμερα, αλλά ως έχει τώρα η ενότητα δεν έχει πρόβλημα ανακρίβειας με τα νούμερα. Wolfymoza (συζήτηση) 09:31, 10 Ιανουαρίου 2017 (UTC)


Οι πληθυσμοί που αναφέρονται στις πόλεις της Πάτρας, του Ηρακλείου και των Ιωαννίνων είναι οφθαλμοφανές πως δεν έχουν καμιά απολύτως επαφή με την πραγματικότητα. Αναφερόμαστε αποκλειστικά σε πληθυσμούς πόλεων, όχι Καλλικρατικών δήμων ή ολόκληρων δημοτικών ενοτήτων με όλα τα γύρω χωριά μέσα. Ο πληθυσμός που αναφέρει το άρθρο για την πόλης της Πάτρας βλέπουμε ότι είναι ο πληθυσμός του Καλλικρατικού Δήμου Πατρέων και περιλαμβάνει ένα σωρό χωριά που δεν έχουν καμιά συνοχή με την πόλη(Πολεοδομικό συγκρότημα) της Πάτρας, δεν θεωρούνται τμήμα του ΠΣ, οπότε είναι λάθος. Στο δε Ηράκλειο έχουν συμπεριληφθεί όλα τα τριγύρω χωριά, συμπεριλαμβάνοντας στον αριθμό κατοίκων της πόλης ολόκληρους τους πληθυσμούς των Δημοτικών Ενοτήτων Ηρακλείου, Γαζίου και Νέας Αλικαρνασσού. Στις δημοτικές ενότητες αυτές (πρώην Καποδιστριακοί Δήμοι) δεν συμπεριλαμβάνεται μόνο ο εκάστοτε οικισμός που υπολογίζεται ως μέρος του πολεοδομικού συγκροτήματος (πχ. ο οικισμός Νέας Αλικαρνασού) αλλά και τόσα ακόμα χωριά που καμιά σχέση δεν έχουν με τον πολεοδομικό ιστό της πόλης για να μετρήσουν και αυτά στον πληθυσμό της. Τέλος, στα Ιωάννινα συμπεριλαμβάνονται κι εκεί κάποια χωριά αν και δεν υπάρχει και τόσο θέμα στον πληθυσμό της συγκεκριμένης πόλης, πάλι κοντά είναι με τον σωστό πληθυσμό. Αλλά γενικά, τέτοια προφανή λάθη, που υπάρχουν εδώ και πόσους μήνες στο άρθρο, δημιουργούν εντελώς εσφαλμένες εντυπώσεις.