Ελεύθερος Τύπος (εφημερίδα): Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων

Μετάβαση στην πλοήγηση Πήδηση στην αναζήτηση
→‎Ελεύθερος Τύπος (εφημερίδα): αφαίρεση περιττού τόνου
Χωρίς σύνοψη επεξεργασίας
(→‎Ελεύθερος Τύπος (εφημερίδα): αφαίρεση περιττού τόνου)
Ετικέτες: Επεξεργασία από κινητό Επεξεργασία από εφαρμογή κινητού επεξεργασία από εφαρμογή Android
Από δε τον Απρίλιο 1983 άρχισε για τρίτη φορά η επανέκδοσή της ως απογευματινή ημερήσια εφημερίδα με εκδότη τον [[Άρης Βουδούρης|Άρη Βουδούρη]] και διευθυντή τον Ν. Κυριαζίδη. Από τότε η εφημερίδα κυκλοφορούσε αδιάλειπτα μέχρι τον [[Ιούνιος|Ιούνιο]] του [[2009]]. Ήταν η δεύτερη ελληνική εφημερίδα που τυπώθηκε σε μικρό '''(ταμπλόιντ)''' σχήμα, μετά το [[Έθνος (εφημερίδα)|Έθνος]] στις αρχές της [[δεκαετία 1980|δεκαετίας του 1980]].
 
Ξεκίνησε την έκδοσή του με μεγάλο τμήμα τούτου μέχρι τότε δημοσιογραφικού επιτελείου της ''[[Απογευματινή|Απογευματινής]]'' και είχε αντιπολιτευτικό - αντικυβερνητικό χαρακτήρα. Η κυβέρνηση του [[ΠΑΣΟΚ]] απαγόρευσε την πώλησή του σε μειωμένη τιμή με απόφαση του [[Μένιος Κουτσόγιωργας|Μένιου Κουτσόγιωργα]] (τότε υπουργός Προεδρίας της Κυβερνήσεως), κάτι που αναιρέθηκε αργότερα από το [[Συμβούλιο της Επικρατείας]].
 
Η απότομη πτώση της κυκλοφορίας που ακολούθησε του γεγονότος αυτού φάνηκε να αλλάζει την πολιτική γραμμή της εφημερίδας με σαφείς πλέον τάσεις υπέρ του [[ΠΑΣΟΚ]], κάτι που όμως οδήγησε την αρχική δημοσιογραφική ομάδα σε παραίτηση και αποχώρηση.
Στις [[19 Ιουνίου]] [[2009]] η γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας ''Ίδρυμα Τύπου Α.Ε.'', στην οποία ανήκε η εφημερίδα, αποφάσισε τη διάλυση της εταιρείας και κατά συνέπεια την παύση της κυκλοφορίας της εφημερίδας και του ραδιοσταθμού ''City'', απόφαση που ανακοινώθηκε δημοσίως στις [[22 Ιουνίου]] [[2009]].<ref name="telos">[http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_22/06/2009_285329 Κλείνουν «Ελεύθερος Τύπος» και «City 99,5»] {{Webarchive|url=https://archive.is/20120803222748/http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_22/06/2009_285329 |date=2012-08-03 }}, Καθημερινή</ref> Η απόφαση πάρθηκε λόγω των ζημιογόνων αποτελεσμάτων της εταιρείας, αλλά και της απόφασης του ζεύγους Αγγελοπούλου να αποσυρθεί οριστικά από τον χώρο των [[ΜΜΕ|μέσων μαζικής ενημέρωσης]].<ref name="telos"/> Σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την αιφνιδιαστική αυτή κίνηση, η ΠΟΕΣΥ και η [[ΕΣΗΕΑ]] προχώρησαν σε 24ωρη απεργία στις 22 Ιουνίου.<ref>[http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1025894 Απεργία δημοσιογράφων για τις απολύσεις στον Ελεύθερο Τύπο - 24ωρο χωρίς ενημέρωση] {{Webarchive|url=https://web.archive.org/web/20090627024332/http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1025894 |date=2009-06-27 }}, in.gr</ref><ref>[http://www.esiea.gr/gr/2arxeio/2009/06/12.htm Ανακοίνωση της συντονιστικής επιτροπής των συνεργαζόμενων ενώσεων τύπου] {{Webarchive|url=https://web.archive.org/web/20090627144429/http://www.esiea.gr/gr/2arxeio/2009/06/12.htm |date=2009-06-27 }}, 20 Ιουνίου 2009</ref>
 
Στις 10 Σεπτεμβρίου 2009, έγινε γνωστό πως άλλαξε επίσημα ιδιοκτήτες ο ''Ελεύθερος Τύπος.'' Οι τίτλοι της καθημερινής εφημερίδας, της κυριακάτικης έκδοσης ''(Ελεύθερος Τύπος, Τύπος της Κυριακής)'' και της διαδικτυακής πύλης της εφημερίδας περιήλθαν στην κυριότητα των Δ. Μπενέκου - Αλ. Σκαναβή. Τα έσοδα από την πώληση των τίτλων διανεμήθηκαν από την οικογένεια Αγγελόπουλου στους πρώην εργαζόμενους του εκδοτικού συγκροτήματος<ref>{{cite web|url=http://www.capital.gr/Articles.asp?id=810401|title=Πουλήθηκε και επίσημα ο Ελεύθερος Τύπος|date=2009-09-10|publisher=Capital.gr|accessdate=2009-11-09}}</ref>, ενώ το πρώτο φύλλο της εφημερίδας υπό τη νέα διεύθυνση κυκλοφόρησε στις 9 Νοεμβρίου 2009.
 
==Παραπομπές==
<references />

Μενού πλοήγησης