Συζήτηση:Αθανάσιος Διάκος

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση

Βρε παιδια... ελεος!!! Ποιος εχει γραψει αυτο το άρθρο? Τουλαχιστον, αν δεν θελετε να αλλαξετε το επίθετο ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ αυτο το Υπολοχαγός... που τα βρηκατε αυτα? Ποιες ειναι οι πηγες σας??? Ο Αθανάσιος Διάκος, τιμήθηκε ως ΑΝΩΤΑΤΟΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΩΤΗΣ ΤΑΞΕΩΣ. (Ανωτατοι ειναι οι βαθμοι Ταξιαρχου-εως Στρατηγου) και επιδικαστηκε και μηνιαια συνταξη στην αδερφή του γι'αυτο, μεχρι τον θανατο της. Ειναι επισημα κρατικα στοιχεια αυτα.

Ειναι ντροπή εναν τετοιο Μεγαλο Ηρωα, να λεμε πως τιμηθηκε ως Υπολοχαγός!!!

Οσο αφορά το επιθετο, από "λαϊκές" παραδόσεις υπάρχουν τα: Γραμματικός, Ψυχογυιός, Μασσαβέτας, Πανουργιάς, Κωνσταντέλλος. Αυτό που είναι διασταυρωμένο και καταγεγραμμενο ιστορικά είναι το Γραμματικός και συγκεκριμενα το Ψυχογυιός-ως παρατσουκλι. Απο Κρεμο και Καρκαβιτσα με επιτοπια ερευνα τον 19 αιωνα που υπηρχαν ζωντες συγγενεις του Αθανασιου Διακου και καταγραφηκαν οι μαρτυριες τους. Μασσαβέτας λεγόταν ο ΕΝΑΣ από τα δυο αδερφια του Διάκου, ο Κωνσταντινος, που υιοθετηθηκε απο τη Θεια του Σταμω και τον Μουσουνιτσιωτη συζυγο της, Μασσαβετα. Γι'αυτο και στις ιστορικες αναφορες, γραφεται: Αθανασιος Διάκος και τα αδερφια αυτού, Απόστολος, Κωνσταντινος, ο επωνομασθεις και Μασσαβετας, Καλομοιρα και Σοφία.


Παραθετω σχετικη βιβλιογραφια: • Νέα γενική ιστορία των Ελλήνων, Δ, Απέργη & ΣΙΑ Ο.Ε, τόμος 10ος Αθήνα (1975). • Σπύρου Μελά: Ματωμένα ράσα, εκδόσεις Μπίρη, Αθήνα (1979). • Νεώτερον Εγκυκλοπαιδικόν Λεξικόν «ΗΛΙΟΥ», Ιωάννου Πασσά, τ. Η’, Αθήνα (1975). • Ιστορία Ελληνικού Έθνους, Κ, Παπαρρηγόπουλου, εκδόσεις Καρολίδου, Αθήνα. • Νέα ελληνική εγκυκλοπαίδεια, εκδόσεις Χάρη Πάτση Ε.Π.Ε, τόμος 10ος Αθήνα (1967). • Ιστορία του Ελληνικού Έθνους,τ. ΙΒ’, Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα (1979). • Ι, Φιλήμων, Δοκίμιον Ιστορικόν περί της Ελληνικής Επαναστάσεως, Αθήνα (1959-61). • Γενικό Επιτελείο Στρατού:Ευρετήριο πολεμικών γεγονότων του ελληνικού έθνους, Διεύθυνση Ιστορίας Στρατού, Αθήνα (1989). • Ν,Διαμαντόπουλος-Α,Κυριαζόπουλος, Ελληνική ιστορία των νεότερων χρόνων ΟΕΔΒ (1980). • Brewer David, The Greek war of independence, The Overlook Press (2001). • Paroulakis Peter H, The Greeks: Their Struggle For Independence, Hellenic International Press (1984). • www.e-grammes.gr

Όσο αφορά καταγωγή και Γενεαλογικο δενδρο δείτε τα ΕΠΙΣΗΜΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: http://www.neural.uom.gr/dixori/artotina-2.htm http://www.neural.uom.gr/dixori/diakos.htm

Σχετικές παραπομπές στην εφημερίδα ΦΘΙΩΤΙΣ/ΦΩΚΙΣ, (φύλλο 469) και «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΣ», (τεύχος 389) σε σχετική επιστολή του τ. Προέδρου της Αδελφότητος Αθανασίου Διάκου κ. Κ. Κόλλια (εφημερίδα ΦΘΙΩΤΙΣ/ΦΩΚΙΣ, φύλλο 466).


Η δε Επιτροπή Εκατονταετηρίδος από το 1830, με επίσημο εγγραφο και τιμητικη στήλη στο Μοναστηρι του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου στην Αρτοτίνα, γράφει και επισφραγίζει: "Εδώ εμόνασε το Τέκνο της Αρτοτίνης, ο Αθανάσιος Διάκος" --Dimitris Bopis 10:39, 5 Μαΐου 2009 (UTC)


Γιατί δεν κάνεις ΕΣΥ Ο ΙΔΙΟΣ τις σχετικές αλλαγές αλλά μέμφεσαι όσους κοπίασαν να το γράψουν; (Υπόψη ότι δεν είμαι από τους συγγραφείς του άρθρου). Ιδού η "Ρόδος" ιδού και το "πήδημα". Και καλό θα ήταν να υπογράφεις τα μηνύματα, για να ξέρουμε με ποιον συζητάμε! --Ttzavaras 22:13, 27 Απριλίου 2009 (UTC)

Έχω προσπαθήσει και να ΔΙΟΡΘΩΣΩ τα κείμενα και να τα ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΩ και να δημιουργήσω νέο κείμενο, για τον ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΔΙΑΚΟ, αλλά οι "Φωστήρες" της Βικιπαίδειας δεν τα δέχονται.. Δηλαδη, επειδη ΔΕΝ υπαρχει στον καθε "Ελευθερουδακη" και "Ιανό", η μελέτη της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ, των βασικοτατων Ιστορικων μας, Κρεμου, Κοκκινου, του Καρκαβιτσα, του Φιλήμονα και τα επίσημα στοιχεία του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ, δεν τα θεωρούν πηγές εδω στη ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ. Και θεωρούν ΠΗΓΗ, τα παραμυθάκια των εκδοσεων ΣΤΡΑΤΙΚΗ, που κυκλοφορούν βεβαιως στα βιβλιοπωλεια, ως αναγνωσματα για το δημοτικό σχολειο, με πλουσια ιταλικη εικονογραφηση). Βγαλτε συμπερασματα λοιπον...

Όσο για το κοπίασαν, δεν ισχύει κατι τέτοιο. Μια αντιγραφή έγινε από μια λανθασμένη πηγή και αυτή καθαυτή η αντιγραφή μεταφέρθηκε και λάθος... Θα προσπαθήσω να στείλω ειδική επιστολή στους υπευθύνους γιατί όλο αυτό με τις "Ελευθερες εγκυκλοπαίδειες" ειναι ΑΣΕΒΕΙΑ προς τους Μεγάλους μας Ήρωες.

Δημήτρης Μπόπης --Dimitris Bopis 14:16, 28 Απριλίου 2009 (UTC)


Καταλαβαίνω ότι είναι άκομψο να σου διαγράφουν ολόκληρο τον κόπο σου, αλλά στο τελευταίο κείμενο υπήρχαν κάποια πράγματα που έπρεπε να φύγουν από το παρών άρθρο. Μιλάω για το κεφάλαιο "Η σημασία της μάχης στην Αλαμάνα" και το έτερο κεφάλαιο "Ανασκολοπισμός ή παλούκωμα". και τα δύο, αν θέλατε θα μπορούσατε να τα προσθέσετε στα κείμενα Μάχη της Αλαμάνας και Ανασκολοπισμός αντίστοιχα. Ένα από τα πλεονεκτήματα μίας εγκυκλοπαίδειας είναι ότι δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνει σε κάποιο άρθρο από την αρχή, πληροφορίες που μπορούν να γραφούν σε ξεχωριστό λήμμα.

Από εκεί και πέρα, φυσικά και θα πρέπει να υπάρχουν στοιχεία από έρευνες καταξιωμένων επιστημόνων, που κάνουν πιο ποιοτικό το άρθρο. Και τα στοιχεία για την καταγωγή του Διάκου, θέμα που την δυσκολία του μαρτυρούν το πλήθος των ερευνών τόσον πολλών ιστορικών, έχουν σαφώς θέση σε ένα άρθρο για τον ίδιο, και θα πρέπει να σας ευχαριστήσουμε που συνεισφέρεται αποκαλύπτοντας αυτές τις έρευνες. Αλλά, αφενός και πρέπει να υπάρχουν όλες οι απόψεις κάτω από μία ΟΥΔΕΤΕΡΗ οπτική γωνία, αφετέρου η παράθεση των πηγών της κάθε πληροφορίας θα πρέπει να γίνεται με τρόπο τέτοιο ώστε και πνευματικά δικαιώματα να μην θίγονται (στο άρθρο σας "Αθανάσιος Διάκος ο Ήρωας" που είχατε δημιουργήσει, τα κείμενα ήταν copy paste από τις πηγές, πού σαφώς τις αναφέρατε, αλλά ακόμα και έτσι, επρόκειτο για άρθρα που δεν είχαν άδεια να υπάρχουν εδώ αυτούσια) , και ο αναγνώστης να μπορεί πιο εύκολα να έχει πρόσβαση στην πηγή των πληροφοριών όπου αυτό είναι δυνατό (η χρήση παραπομπών και εξωτερικών συνδέσεων βοηθά όταν στοιχεία υπάρχουν στο Internet).

Και κάτι τελευταίο αν επιτρέπεται. Η λέξη ΑΣΕΒΕΙΑ θα το καταλάβαινα ίσως, αν αναφερόταν στον χρήστη που κάνει τον κόπο να γράψει κάτι και κάποιος του το σβήνει. Αλλά το αν ένα άρθρο που παραλείπει στοιχεία γιατί αυτοί που το έγραψαν δεν τα είχαν ανακαλύψει, δεν αποτελεί, κατά την γνώμη μου, ασέβεια προς το πρόσωπο του περιγραφόμενου. Θα παρακαλούσα και εγώ να μην μέμφεστε την όποια προσφορά δίνει ο κάθε ένας, που στο κάτω κάτω μπορείτε άνετα να διορθώσετε αν θεωρείται, αποδεδειγμένα, ότι είναι λανθασμένη (η μόνη δική μου προσφορά ήταν να αναφέρω την πηγή μίας φράσης για τον λόγω ότι υπήρχε και η αφήγηση του Περραιβού με κάποιες μικρές παραλλαγές στο διάλογο). Αυτός είναι άλλωστε και ο μηχανισμός για να γίνει ένα κείμενο ποιοτικότερο σε εγχειρήματα όπως η ΒΠ. Επίσης θα παρακαλούσα να συνεχίσετε να προσθέτεται στο κείμενο στοιχεία που κάνουν το κείμενο ποιοτικότερο και πιο χρήσιμα (μιλώ από την σκοπιά του αναγνώστη που θέλει να πληροφορηθεί για το θέμα της καταγωγής του Διάκου και περισσότερα για τον βίο του), σεβόμενος όμως και κάποιους κανόνες που υπάρχουν. Συγγνώμη, εκ των προτέρων, αν παρεξήγησα κάποιο από τα λεγόμενά σας. VJSC263IO 15:53, 28 Απριλίου 2009 (UTC)

Ευχαριστώ για την αμεση απάντηση, θα επεξεργαστώ καποια κείμενα και θα τα παραθέσω δίπλα στα υπάρχοντα.— Ανυπόγραφο σχόλιο του χρήστη Dimitris Bopis (συζήτησησυνεισφορά) --VJSC263IO 14:12, 2 Μαΐου 2009 (UTC).


Ξεκινώντας την παραθεση κειμενων και αποδεικτικων στοιχείων, θα ηθελα να μου πειτε τις πηγες, απο τις οποίες βγηκε το συμπέρασμα, πως ο Αθανάσιος Διάκος είχε το επώνυμο Μασσαβέτας, καθώς και τις πηγές για την γενέτειρα του.

Για την γεννέτειρα υπάρχουν δυο παραπομπές στο κείμενο, η μελέτη του κ. Παπαχρήστου και η πύλη του ν. Φωκίδας. Για το όνομα ίσως είναι κάποια από τις πηγές που παρατίθενται στο τέλος. Εάν έχετε πιο αξιόπιστες πηγές, ή πηγές που να στηρίζουν κάποια άλλη άποψη, μη διστάζετε να διορθώσετε ή να συμπληρώσετε το κείμεν, πάντα σύμφωνα με τις πολιτικές της Ουδετερότητας και της Επαληθευσιμότητας. Φιλικά Badseed απάντηση 12:05, 5 Μαΐου 2009 (UTC)


Ο Αθανάσιος Διάκος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αρτοτίνα, όπως και όλα τα αδέλφια του (Απόστολος, Κωνσταντίνος, Καλομοίρα, Σοφία). Σύμφωνα με το Πιστοποιητικό του Δημάρχου Κροκυλίου (υπ’ αρ. 687 / 10.01.1865) όλοι οι, εκ πλαγίου, απόγονοι του ήρωα, φέρονται κάτοικοι Αρτοτίνας με εξαίρεση των απογόνων του Κωνσταντίνου Μασαβέτα που φέρονται κάτοικοι Άνω Μουσουνίτσας όπου, προφανώς, γεννήθηκαν. Το Πιστοποιητικό αυτό πρώτος ανακάλυψε ο ιστορικός, ερευνητής και συγγραφέας Τάκης Λάππας το 1946 και βρίσκεται στα Αρχεία Αγωνιστών της Εθνικής Βιβλιοθήκης. Το περιεχόμενο του Πιστοποιητικού διασταυρώνεται πλήρως από τις αυθεντικές μαρτυρίες ζώντων συγγενών του Διάκου όπως τις κατέγραψε στην Αρτοτίνα, ο ιστορικός Γεώργιος Κρέμος, στα «Ιστορικά Επανορθώματα» 1883, μετά από επιτόπια επίσκεψή του στην Αρτοτίνα (και στην Άνω Μουσουνίτσα) στη δεκαετία του 1870 και αυθεντική πληροφόρηση που έλαβε από, τουλάχιστον, δύο πρόσωπα τα οποία και κατονομάζει δηλαδή τον Ιωάννη Κούστα, γιό της αδελφής του Ήρωα Σοφίας, φύλακα τότε στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο, καθώς επίσης και τον Αθανάσιο Ζαρονίκο, σύζυγο της κόρης της Σοφίας Φέγγως. Επίσης τον γιατρό Κώστα Κούστα (1858 – 1946), εγγονό της αδελφής του Ήρωα, Σοφίας. Ο νεαρός Κούστας, ως απόγονος του Αθανασίου Διάκου, προσκλήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε με δαπάνη του Κράτους ενώ, του άλλαξαν το επώνυμο σε Διάκος προς διάσωση του ηρωικού επωνύμου. Ο γιατρός Κώστας Διάκος άσκησε την ιατρική στην Αρτοτίνα μέχρι το τέλος της ζωής του. Συμπληρωματικά, υπάρχει και η επίσημη αναφορά του δασκάλου Φώτη Παπαδόπουλου, ο οποίος υπηρέτησε ως δημοδιδάσκαλος στην Αρτοτίνα μετά 37 έτη από τον θάνατο του Διάκου. Αντλεί στοιχεία από το οικογενειακό και συγγενικό περιβάλλον, ως και τους παιδικούς φίλους του ήρωα. Υπάρχει δημοσιευμένο στο: «Ποια η γενέτειρα του Αθανασίου Διάκου», του Ιωάννη Μασούρα, Αθήνα 1975. Ο Κωνσταντίνος Διάκος (που αναφέρω παραπάνω), βεβαίωσε και τον Ανδρέα Καρκαβίτσα (στην επιτόπια ερευνά του) για την καταγωγή, το γενεαλογικό δέντρο, καθώς και την μοναστηριακή και αρματολική ζωή του Αθανασίου Διάκου. Αναλυτικά περιέχονται στον ΚΕ’ τόμο της Εστίας του 1888, Ανδρέας Καρκαβίτσας, με τίτλο «Ιστορικές Σημειώσεις». Ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης επίσης, αναφέρει τη γενέτειρα του Αθανασίου Διάκου, την Αρτοτίνα, καθώς και την υιοθεσία του αδερφόύ του Διάκου, Κωνσταντίνου, από την άτεκνη θεία (από τη μερια του πατέρα του) Στάμω, στο «Αθανάσης Διάκος» Αθήναι 1867. Ο αδερφός του Διάκου, Κωνσταντίνος, σε μικρή ηλικία υιοθετήθηκε απο τη θεία του Στάμω και μετακόμισε στην Άνω Μουσουνίτσα, παίρνοντας το επώνυμο του συζύγου της, που ήταν Μασαβέτας. Εκεί υπάρχει η σύγχυση γιατί μετά τη μάχη της Αλαμάνας, στην καταγραφή, όταν ζητήθηκε από τον συμπολεμιστη του Διάκου και του αδερφού του, Ιωάννη Μαμούρη (Ιωάννης του Γκούρα)να δηλώσει το όνομα του σκοτωμένου αδερφού του Διάκου, είπε Μασαβέτας. Οπότε έπειτα "κάποιοι" έβγαλαν επαγωγικά το συμπέρασμα πως έτσι, θα ονομαζόταν και ο Διάκος. Ειδικά για αυτό το λόγο χρησιμοποιήθηκαν κάποια πρόσωπα, όπως ο φιλόλογος Κωνσταντίνος Παπαχρήστου που στη μελέτη του αποκρύπτει τελείως τα επίσημα στοιχεία και δεν αναφέρει και όλα τα αδέρφια του Διάκου, ενώ κανει λάθος και στο όνομα του πατέρα του Διάκου, που δεν ήταν "Νίκος" αλλά "Γεώργιος", θέλοντας μόνο να υποστηρίξει τη δική του εκδοχή, υπέρ της Άνω Μουσουνίτσας. Ερχόμαστε μέχρι τις μερες μας, που λόγω "πολιτικής ισχύος" http://www.massavetas.gr/main/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=13&Itemid=12 επικρατεί το επώνυμο Μασαβέτας, ενώ μετονομάστηκε -αρτι προσφάτως- η Άνω Μουσουνίτσα σε "Αθανάσιος Διάκος" στις 15/12/1958.


Ακόμη και η πρώτη πηγή που έχετε βάλει στο κείμενο: Διαμαντόπουλος, Ν., Κυριαζοπούλου, Α., Ελληνική Ιστορία τών Νεότερων Χρόνων, ΟΕΔΒ, (1980) αν το διαβάσετε, αναφέρει οτι: «Ο Διάκος γεννήθηκε στην Αρτοτίνα ή σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή στη Μουσουνίτσα της Παρνασσίδος. Το πραγματικό του όνομα ήταν Αθανάσιος Γραμματικός…»

--Dimitris Bopis 21:35, 6 Μαΐου 2009 (UTC)

Άλλαξα την εισαγωγή, προσθέτοντας μία πρόταση που αναφέρει και τις δύο εκδοχές. Παρακαλώ, στην θέση των παραπομπών προσθέστε τις πληροφορίες που παραθέτετε από πάνω, επιγραμματικά (με παρόμοιο τρόπο όπως γίνεται και για το άλλο θέμα). Την ανάλυση τους, μπορείτε να την κάνετε στο κυρίως μέρος, αλλά πάντα σεβόμενος την ουδεταιρότητα (δηλαδή, παραθέστε τα στοιχεία, αλλά το κείμενό σας να μην πέρνει κάποια θέση). Ο κάθε αναγνώστης θα βγάλει τα δικά του συμπεράσματα, γι' αυτό καλό θα είναι να προβληθούν όλες οι απόψεις. Ευχαριστώ. VJSC263IO 21:58, 6 Μαΐου 2009 (UTC)


Παραθέτω αρχικά τις πηγες και θα συνεχισω με τις επεμβασεις στο κειμενο. Δεν γνωριζω καλα -και μαθαίνω ακομη- τη χρήση και τα "εργαλεια" για τα κειμενα... --Dimitris Bopis 22:54, 6 Μαΐου 2009 (UTC)

Αν γίνεται, προσθέστε και παραπομπές με τις πηγές (βιβλίο, ιστορικός, άρθρο σε εφημερίδα, ιστότοπος κ.τ.λ.) των πληροφοριών (έστω και μέσα σε παρενθέσεις) δίπλα σε κάποια από αυτά που αναφέρετε, ώστε να γίνεται καλύτερη τεκμηρίωση τους. VJSC263IO 02:09, 7 Μαΐου 2009 (UTC)


Βεβαίως, θα γίνει. Μέσα στο κείμενο, δίπλα στα γραφόμενα, εννοείτε; --Dimitris Bopis 02:38, 7 Μαΐου 2009 (UTC)